[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Mercedes GLE – Paris Motor Show 2018

Na salonie samochodowym w Paryżu debiutuje druga generacja Mercedesa GLE. Samochód został pokazany w przeddzień targów, na zamkniętym pokazie dla wybranych dziennikarzy z całego świata.

Mercedes GLE (Paryż 2018) Mercedes GLE (Paryż 2018), fot. Michał Szymaczek

Patrząc na nadwozie nowego Mercedesa GLE nie oprzemy się wrażeniu, że dobrze znamy ten samochód. Przynajmniej jeśli chodzi o przednią część i charakterystyczny tylny słupek. To wszystko znaliśmy jeszcze w czasach, kiedy GLE był „Klasą M”.

Pewnego rodzaju zaskoczenie czeka jednak z tyłu. Wąskie klosze lamp w stylu nowej generacji Mercedesa CLS nadają całkiem innego wyglądu, niż przez lata przyzwyczaili nas styliści Mercedesa.

REKLAMA

Mercedes GLE (Paryż 2018) Mercedes GLE (Paryż 2018), fot. Michał Szymaczek

Pozostając przy nadwoziu, Mercedes chwali się, że nowy GLE jest najbardziej opływowym modelem w klasie. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,29 – poprzednik mógł pochwalić się wynikiem 0,32.

Niemiecki SUV jest jednocześnie większy od poprzedniego modelu. Rozstaw osi wzrósł o 8 centymetrów i wynosi dokładnie 2995 milimetrów. Przekłada się to na niemal 7 cm więcej miejsca na nogi i 3,3 cm więcej miejsca na głowę dla pasażerów drugiego rzędu.

REKLAMA

Mercedes GLE (Paryż 2018) Mercedes GLE (Paryż 2018), fot. Michał Szymaczek

Co istotne, Mercedes GLE będzie teraz dostępny z trzecim rzędem siedzeń, którego dwa miejsca mają elektryczną regulację w kilku zakresach, włącznie z możliwością poziomego ich przesunięcia o 10 cm. Bagażnik auta pomieści 825 litrów w konfiguracji 5-osobowej i aż 2055 litrów przy złożonych oparciach obu rzędów.

W kabinie nowego GLE znajdziemy wszystko, co inżynierowie Mercedesa opracowali w ostatnich latach. Kokpit nie jest jednak kopią tego, co znamy z innych nowych modeli marki, choć podobieństw jest całe mnóstwo. Na czele z podwójnym wyświetlaczem, złożonym z dwóch, ułożonych poziomo ekranów o przekątnej 12,3 cala każdy.

REKLAMA

Mercedes GLE (Paryż 2018) Mercedes GLE (Paryż 2018), fot. Michał Szymaczek

Co pod maską nowego Mercedesa GLE? Na początek do sprzedaży trafi wersja GLE 450 4Matic. Jest to tzw. miękka hybryda z 3-litrowym turbodoładowanym silnikiem o sześciu cylindrach ułożonych w jednym rzędzie.

Moc tej jednostki to 367 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga 500 niutonometrów. Dzięki obecności dodatkowego silnika elektrycznego, w razie potrzeby, dzięki funkcji EQ Boost, dostajemy dodatkowe 22 KM i aż 250 Nm.

REKLAMA

Mercedes GLE (Paryż 2018) Mercedes GLE (Paryż 2018), fot. Michał Szymaczek

Później do oferty dołączą kolejne jednostki,w tym diesle, oraz hybrydowa wersja plug-in. Wszystkie wersje standardowo korzystają z przekładni automatycznej 9G-TRONIC.

Warto wspomnieć jeszcze o nowości, jaką jest zawieszenie E-Active Body Control, które działa niezależnie na każde koło i za pośrednictwem kamery monitorującej stan drogi przed autem niweluje odczuwanie nierówności przez pasażerów.

Zapraszamy do śledzenia relacji w serwisie specjalnym poświęconym Paris Motor Show 2018

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 757 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij