[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Mercedes Klasy A (Genewa 2018)

Czwarta generacja Mercedesa Klasy A, pokazana właśnie na salonie samochodowym w Genewie, urosła i stała się bardziej dojrzałym samochodem, a wyposażenie godne jest flagowej Klasy S.

Mercedes Klasy A (Genewa 2018) Mercedes Klasy A (Genewa 2018), fot. Kacper Mucha

Mercedes zaprezentował na salonie samochodowym w Genewie nową, czwartą już generację Klasy A. Samochód na pierwszy rzut oka, swoją sylwetką, przypomina nieco poprzedni model, natomiast od strony stylistyki nie wyprze się bliskiego pokrewieństwa z nowym Mercedesem CLS pokazanym niedawno.

Nowa Klasa A ma nie tylko bardziej dojrzały i wyrafinowany design, będący rozwinięciem filozofii nazwanej przez Mercedesa "Sensual Purity" (zmysłowa wyrazistość), ale przede wszystkim wyposażona została w najnowsze osiągnięcia samochodowej elektroniki, nie mówiąc o nowej generacji silników.

REKLAMA

Mercedes Klasy A (Genewa 2018) Mercedes Klasy A (Genewa 2018), fot. Kacper Mucha

Nowa Klasa A urosła. Ma więcej miejsca dla pasażerów, a bagażnik zmieści teraz przyzwoite 370 litrów, o 29 litrów więcej niż w poprzedniku. Podłoga bagażnika jest dłuższa o 11,5 cm, a otwór załadunkowy szerszy aż o 20 cm.

Te wartości uzyskano przez wydłużenie nadwozia o 120 mm do 4419 mm, natomiast przestronność kabiny zwiększa pokaźny rozstaw osi, sięgający aż 2729 mm - o 30 mm więcej niż w trzeciej generacji Klasy A.

REKLAMA

Mercedes Klasy A (Genewa 2018) Mercedes Klasy A (Genewa 2018), fot. Kacper Mucha

Mercedes daje duże możliwości dopasowania samochodu do własnych potrzeb, w zależności od zasobności portfela. Do wyboru są między innymi trzy rodzaje foteli, po raz pierwszy dostępne z funkcją wentylacji, a także... pojemność zbiornika paliwa (43 lub 51 litrów).

Idąc dalej, trzy są też warianty deski rozdzielczej, różniące się wielkością obu wyświetlaczy. Standardowo oba mają przekątną 7 cali, w wersji pośredniej jeden ma 7, a drugi 10,25 cali, natomiast topowa wersja to dwa 10,25-calowe ekrany.

REKLAMA

Mercedes Klasy A (Genewa 2018) Mercedes Klasy A (Genewa 2018), fot. Kacper Mucha

W nowej Klasie A Mercedes proponuje bardzo zaawansowaną technologię interfejsu MBUX (Mercedes Benz User Experience), wykorzystującego sztuczną inteligencję. Obsługa systemów jest teraz uproszczona, a asystent głosowy rozpoznaje komunikaty, ucząc się nowych wyrażeń, w tym nawet... powiedzonek. Tu widzimy pole do popisu dla żartownisiów, uczących swojego Mercedesa niecenzuralnych słów. Niestety, język polski będzie wśród języków z ograniczonym do podstawowych komend dostępem.

Jak to działa? Wypowiadając komendę "Hej Mercedes", można uruchomić większość systemów lub zmienić ich ustawienia. Co istotne, nie muszą to być nudne, sztywne komunikaty. Jeśli chcesz przyciszyć radio, możesz powiedzieć na przykład "jest za głośno", a kiedy chcesz podkręcić grzanie, powiedz "jest mi zimno".

REKLAMA

Mercedes Klasy A (Genewa 2018) Mercedes Klasy A (Genewa 2018), fot. Kacper Mucha

Prawie jak w Klasie S

Wspomnieliśmy, że Klasie A blisko będzie do Klasy S, jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa chociażby. W standardzie znajdzie się jest rozszerzony system awaryjnego hamowania Active Brake Assist, dostosowujący działanie do warunków.

Inny układ zadziała po włączeniu wycieraczek w trybie ciągłym, oznaczającym deszcz. Wtedy układ hamulcowy co jakiś czas "przetrze" tarcze z wodnego filmu, zwiększając tym samym tarcie w razie potrzeby nagłego zatrzymania.

REKLAMA

Mercedes Klasy A (Genewa 2018) Mercedes Klasy A (Genewa 2018), fot. Kacper Mucha

Silniki

W pierwszych miesiącach po premierze wybór będzie pomiędzy trzema silnikami - dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Model A200 otrzyma 1,4-litrowy silnik o mocy 163 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wariant A250 to 2 litry pojemności, 224 KM i 350 Nm. Z kolei diesel A 180d to silnik opracowany wspólnie z Renault - 116-konny o pojemności 1,5 litra i momencie 260 Nm.

REKLAMA

Mercedes Klasy A (Genewa 2018) Mercedes Klasy A (Genewa 2018), fot. Kacper Mucha

Napęd w Mercedesie Klasy A przekazywany będzie na przednią oś lub na cztery koła w wariancie 4MATIC. Co ciekawe, najsłabsze wersje otrzymają z tyłu belkę skrętną, podczas gdy wielowahaczowe zawieszenie trafi do wszystkich mocniejszych odmian.

Samochód do sprzedaży trafi na wiosnę.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij