Mercedes Klasy C z napędem PHEV – znamy ceny

Mercedes C 300 e to pierwsza wersja z napędem hybrydowym plug-in. Ile kosztuje C-klasa, mogąca pokonać aż do 100 km w trybie elektrycznym?

Mercedes C 300 e PHEV fot. materiały prasowe
Mercedes C 300 e PHEV

Nowa Klasa C wzbogaca się o hybrydę plug-in z napędem czwartej generacji. Połączenie 129-konnej jednostki elektrycznej i około 100-kilometrowego zasięgu w trybie czysto elektrycznym (wg WLTP) sprawia, że hybrydowa Klasa C plug-in w wielu przypadkach będzie mogła poruszać się wyłącznie „na prądzie”, bez używania silnika spalinowego nawet przez wiele dni. Najpierw pojawi się wariant z 2-litrową odmianą ultranowoczesnej 4-cylindrowej jednostki M 254, a później – Limuzyna i Kombi z hybrydowym napędem plug-in z silnikiem wysokoprężnym.

REKLAMA

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

W tej chwili do oferty modelu dołączają warianty C 300 e Limuzyna oraz C 300 e Kombi – pierwsze odmiany z hybrydowym napędem plug-in. Standardem w obu wersjach jest m.in. samopoziomowanie, realizowane dzięki pneumatycznemu zawieszeniu tylnej osi.

Ceny Mercedesa C 300 e startują od:

  • 220 300 zł za C 300 e Limuzynę,
  • 227 000 zł za C 300 e Kombi.

Mercedes C 300 e – na co dzień bez paliwa

Codzienne trasy za kierownicą C 300 e można w większości pokonywać wyłącznie korzystając z silnika elektrycznego, bez zaprzęgania do pracy jednostki spalinowej. To zasługa wspomnianego zasięgu w trybie elektrycznym, zwiększonego do ponad 100 km, a także wysokiej mocy jednostki elektrycznej, wynoszącej 95 kW (129 KM). Hybrydowy napęd plug-in korzysta z 2-litrowego wariantu 4-cylindrowego silnika benzynowego M 254, a dzięki rekuperacji, energia kinetyczna jest odzyskiwana podczas wytracania prędkości lub zjeżdżania ze wzniesienia. Maksymalna moc odzysku energii wynosi ponad 100 kW.

Podczas jazdy komputer, bazując na parametrach aktualnie pokonywanej trasy, aktywuje tryb jazdy w 100 proc. elektrycznej wszędzie tam, gdzie jest to najbardziej odpowiednie. Uwzględnia przy tym czynniki takie jak dane nawigacji, topografia terenu, ograniczenia prędkości oraz warunki ruchu na całej planowanej trasie.

Jeśli kierowca chce wpłynąć na intensywność odzyskiwania energii, może skorzystać z manetek za kierownicą – do wyboru ma trzy stopnie rekuperacji (nie dotyczy trybu Sport). Na przykład w trybie D samochód porusza się na zasadzie „jednego pedału”, czyli po zdjęciu nogi z gazu auto zwalnia tak mocno, że korzystanie z hydraulicznego hamulca nożnego często okazuje się niepotrzebne.

Dużo wysiłku włożono w to, by lokalizacja wysokonapięciowego akumulatora C 300 e była jak najbardziej korzystna. Dzięki temu w bagażniku nie ma już schodka, istnieje za to możliwość przewożenia dłuższych i większych przedmiotów. Zmiana ta jest szczególnie zauważalna w wersji Kombi, gdzie długość podłogi bagażnika wzrosła o 63 mm, do 1043 mm. Pod mocowanie rolety można bez problemu załadować wysokie skrzynki z napojami. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła o 45 l, do 360 l, a po złożeniu tylnych siedzeń C 300 e Kombi może pomieścić nawet 1375 l (+40 l).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA