[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Mercedes Klasy E Coupe. Cudownie niepraktyczny

Mercedes Klasy E przeszedł face lifting w marcu. Teraz na rynku pojawią się jego stylowe, mniej praktyczne odmiany Coupe oraz Kabriolet, które również zostały odświeżone.

Mercedes-AMG E 53 Coupe Mercedes-AMG E 53 Coupe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Mercedes Klasy E w swoich dwudrzwiowych wydaniach jest konkurencją sam dla siebie. Teraz jego atrakcyjność w oczach potencjalnych klientów wzrasta, bo oto wersje Coupe i Kabriolet przeszły subtelny face lifting. Co zmieniło się w Klasie E?

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Mercedes Klasy E Coupe – nadwozie

Podobnie jak to było w przypadku Mercedesa Klasy E w nadwoziu sedan, kombi oraz All Terrain, pokazanych w odświeżonej formie w marcu, podczas odwołanych targów motoryzacyjnych w Genewie, tak i wersje Coupe i Kabriolet nie przeszły gruntownych zmian. Raczej mówimy tu o subtelnym retuszu nadwozia.

Trzeba się dobrze przyjrzeć i porównać nowy model z obecnie oferowanym, żeby dostrzec zmiany. A te znajdziemy w kształcie grilla – teraz bardziej trapezoidalnym, a także w bardziej wyrazistych lampach z przodu i z tyłu samochodu.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Pojawiły się poza tym nowe kolory lakieru nadwozia, w tym Cirrus Silver Metallic, Graphite Grey Metallic, Mojave Silver Metallic oraz Patagonia Red Metallic. Poszerzona została też paleta wzorów felg, z bardziej aerodynamicznym wzorem, dla poprawy zużycia paliwa.

Z kolei w pokazanej równolegle odmianie AMG 53 grill ma wzór w stylu Panamericana, z 12 pionowymi żebrami i centralnie umieszczonym dużym logo producenta. Poza tym topowy wariant otrzymał dwie podwójne kocówki wydechu, niewielki spoiler na klapie bagażnika i nowy wzór 19-calowych felg.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes Klasy E Coupe – wnętrze

W kabinie uwagę zwraca nowa kierownica, znana już nam z Klasy E. Ma ona podwójne poziome ramiona, wypełnione dotykowymi panelami do obsługi najważniejszych systemów. Co istotne, koło kierownicy ma czujniki pojemnościowe, które wyczuwają, kiedy kierowca zdejmie ręce z wolantu. Wówczas systemy bezpieczeństwa doprowadzą do kontrolowanego zatrzymania samochodu, zakładając potencjalnie groźną sytuację, jak zaśnięcie lub zasłabnięcie kierowcy.

Inną nowością jest opcjonalny system Energizing, który zadba o dobre samopoczucie kierowcy, oferując kilka programów mających służyć dobremu samopoczuciu. Co więcej, funkcja Energizing Coach pozwala łączyć się ze smartwatchem Garmin, pobierając dane dotyczące tętna kierowcy, jakości snu czy poziomu stresu.

Mercedes Klasy E Kabriolet face lifting

Po co to wszystko? Otóż dzięki temu samochód może dostosować odpowiednie warunki do aktualnego stanu kierowcy, kontrolując działanie m.in. nawiewu i aromatyzacji, ustawień systemu audio, podgrzewania lub wentylacji fotela czy wreszcie funkcji masażu. Wszystko po to, by kierowca był w jak najlepszej kondycji.

Jeszcze jedna ciekawostka – dla E-klasy dostępny będzie system, który po wpisaniu na ekranie wzrostu kierowcy, automatycznie dopasuje ustawienia fotela – wysokość, odległość od kierownicy czy pochylenie oparcia. Wystarczyć ma lekka korekta ustawień, żeby jazda była komfortowa.

Mercedes Klasy E Coupe – silniki

W ofercie dla rynków europejskich znajdą się silniki benzynowe i Diesla, o pojemnościach od 2 do 3 litrów i mocy od 194 do 367 KM. W ofercie nie zabraknie też wersji AMG E53, w której znajdziemy ten sam, co obecnie, silnik 3-litrowy o mocy 435 KM i 520 Nm momentu obrotowego.

Mercedes-AMG E 53 Coupe

Z nowości silnikowych wymienić trzeba nowego diesla 2.0 o mocy 265 KM, który otrzyma 48-woltową instalację i system EQ Boost dodający 15 kW mocy. Zastosowana tu druga generacja ISG (alternatora-rozrusznika) jest teraz zintegrowana z przekładnią, a nie z silnikiem. Oznacza to, że łatwiej łączyć ją z różnymi motorami. Dostępny w każdej chwili dodatkowy „zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 15 kW mocy i 180 Nm momentu obrotowego.

Odświeżony Mercedes Klasy E Coupe i Kabriolet pojawią się na rynku jesienią. Bliżej tej daty poznamy przymiarki cenowe dla rynku europejskiego.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA