[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Mercedes Klasy E po face liftingu (Genewa 2020)

Mercedes Klasy E przeszedł solidny face lifting, który oprócz odświeżonego wyglądu wzbogaca ofertę o napędy hybrydowe plug-in.

Mercedes Klasy E face lifting Mercedes Klasy E face lifting
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Na salonie samochodowym w Genewie, który ostatecznie został odwołany, jedną z gwiazd miała być cała rodzina Mercedesa Klasy E, w tym także uterenowiony model Klasy E All-Terrain oraz sportowy Mercedes-AMG E53. Debiut oczywiście się odbył, tyle że online. Oto Mercedes Klasy E po face liftingu.

Mercedes Klasy E – zmiany

Na pierwszy rzut oka w odświeżonym Mercedesie Klasy E widać nowy przedni pas, który nie wiedzieć czemu, zamiast mocniej nawiązywać do większych modeli, przypomina nieco kompaktowego Mercedesa Klasy A.

Podobnie jest zresztą z tyłu, gdzie nowa linia sedana oraz klosze lamp wyglądają jak zapożyczone z Klasy A sedan czy nawet CLA. Ogólne wrażenie jest jednak dobre, a Klasa E wygląda nowocześnie i świeżo. Może o to właśnie chodziło?

Mercedes Klasy E All-Terrain

Przy okazji premiery face liftingowy poddano też odmianę All-Terrain, która wizualnie bardziej upodobniła się do modeli z rodziny SUV-ów. Co więcej, charakterystyczne dla niej elementy, takie jak osłona chłodnicy i stylizowana osłona podwozia, mają obecnie błyszczące chromowane wykończenie, a nie – jak dotąd – w kolorze srebrnym.

Po modernizacji gama odcieni nadwozia Klasy E wzbogaciła się o trzy nowe lakiery: srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave. Także paleta wzorów felg została wzbogacona i obejmuje teraz aerodynamiczne obręcze, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes Klasy E – wnętrze

W ramach aktualizacji modelu Klasa E została wyposażona w zupełnie nową kierownicę, dostępną w trzech wersjach: obszyta skórą, w kombinacji drewno-skóra oraz w wersji supersportowej. Zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu operacyjnego obsługuje się poprzez przesuwanie palcami po panelach dotykowych Touch Control.

Nowa Klasa E otrzymuje też najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowa specyfikacja obejmuje dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala każdy, które dla uzyskania efektu panoramicznego zostały umieszczone obok siebie. Opcjonalnie dostępne są dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala każdy.

Mercedes Klasy E face lifting

Zobacz także: elektryczny ID.3 to początek wysypu premier VW

REKLAMA

Mercedes Klasy E – silniki i napęd

Do gamy napędów Mercedesa Klasy E dołączają hybrydy plug-in. Gama obejmuje aż siedem wariantów – w tym benzynowe i wysokoprężne, z napęd na tylne i wszystkie koła. Gama silników benzynowych obejmuje jednostki o mocy od 156 do 367 KM, a paleta motorów wysokoprężnych od 160 do 330 KM.

Gamę silników uzupełnia 4-cylindrowy silnik benzynowy (M 254) ze zintegrowanym rozrusznikiem-alternatorem drugiej generacji (ISG), generującym do 15 kW (20 KM) dodatkowej mocy i 180 Nm dodatkowego momentu obrotowego. Samochody z tą jednostką będą miały 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Zużycie paliwa ograniczają funkcja odzyskiwania energii oraz możliwość „żeglowania” przy wyłączonym silniku.

Również 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy (M 256), po raz pierwszy dostępny w Klasie E, został wyposażony w ISG. Gamę jednostek uzupełnia 6-cylindrowy motor wysokoprężny (OM 656), który – podobnie jak jego 4-cylindrowa odmiana OM 654 – korzysta z rozbudowanego układu kontroli emisji spalin.

Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA