REKLAMA

Mercedes Klasy S – oficjalna premiera flagowej limuzyny

Nowa generacja Mercedesa Klasy S ujrzała światło dzienne, tradycyjnie wprowadzając szereg przełomowych rozwiązań. Jak choćby centralną poduszkę powietrzną, czy airbagi dla pasażerów z tyłu.

Mercedes Klasy S 2020 Mercedes Klasy S 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 804 900 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Nowy Mercedes Klasy S, wzorem poprzednich generacji, dysponuje rozwiązaniami, które nie były dotąd spotykane w innych samochodach, a zapewne wiele z nich za kilka lat spotykać będziemy w pojazdach innych producentów i niższych klas.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Tak może być choćby z nowatorskimi poduszkami powietrznymi – centralną pomiędzy kierowcą i pasażerem, zapobiegającą zderzeniu głowami przy uderzeniu bocznym oraz poduszkami przednimi dla pasażerów tylnych skrajnych miejsc, zmniejszającymi obrażenia w zderzeniu czołowym.

Mercedes Klasy S 2020

Mercedes Klasy S – komfortowy azyl

Nową Klasę S producent nazywa „azylem między domem a miejscem pracy”. Zarówno w przypadku przedniego, jak i tylnego rzędu foteli zwiększone zostały niemal wszystkie wymiary związane z komfortem. Dotyczy to obu wariantów Klasy S: z krótkim i długim rozstawem osi.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Jak czytamy w informacji prasowej, „dopełnieniem poczucia przestronności jest rewolucyjna aranżacja kabiny, w tym nawiązania do architektury wnętrz oraz wystroju jachtów”. Ma w tym pomóc pięć ekranów czy opcjonalne wykończenie wnętrza z użyciem forniru z otwartymi porami, na który nałożone są „delikatne, dopasowane do kształtu drewna intarsje z prawdziwego aluminium”. Brzmi zachęcająco, ale też nie zaskakuje – w przypadku S-klasy oczywiście.

Mercedes Klasy S 2020

REKLAMA

REKLAMA

Poza tym mamy tu fotele Energizing, które dopasowują się do anatomii kierowcy i pasażera, oferując trzy programy, w zależności od długości podróży. Jest aktywne oświetlenie ambientowe, generowane przez pasmo świetlne, na które łącznie składa się około 250 diod LED rozmieszczonych co 1,6 cm, a tworzących ciągłą linię światła.

Wspomnieć trzeba o dopracowanym, opcjonalnym zawieszeniu E-Active Body Control, które analizuje sytuację na drodze 1000 razy na sekundę, odpowiednio dostosowując pracę zawieszenia, niwelując nierówności drogi, przechyły boczne, czy nurkowanie nadwozia.

Mercedes Klasy S 2020

Rozbudowany został system MBUX, który w połączeniu z Asystentem wnętrza MBUX po raz pierwszy do wykrywania fotelika dziecięcego na przednim fotelu pasażera wykorzystuje kamerę. Zanim kierowca ruszy, na centralnym wyświetlaczu pojawia się komunikat o zapięciu pasa w foteliku.

Oprócz tego aktywny asystent martwego pola ostrzega przed jadącymi autami przy wysiadaniu, gdy tylko kierowca lub pasażer z przodu sięgną do drzwi. Dzieje się tak, ponieważ Asystent wnętrza MBUX rozpoznaje, kiedy tylko dłoń zbliża się do klamki.

REKLAMA

Mercedes Klasy S – ciekawostki

Mercedes Klasy S ocieka technologicznymi nowinkami i przemyślanymi rozwiązaniami, które nie sposób wymienić w jednym artykule. Dość powiedzieć, że sama informacja prasowa liczy 88 stron. Dlatego też poniżej znajdziecie garść najciekawszych rozwiązań i informacji, wyjętych z informacji prasowej, zebranych w krótkich zdaniach.

  • Skrętna tylna oś pomaga zmniejszyć średnicę zawracania o 1,9 metra – to ważne przy tak długim samochodzie.
  • System rozpoznawania mowy, służący do obsługi MBUX, rozpoznaje aż 27 języków. Wystarczy powiedzieć „Hej Mercedes”, by ten zaczął nas słuchać.
  • System audio Burmester składa się z aż 30 głośników i ośmiu wzbudników audio (exciters), zapewniając brzmienie przestrzenne 4D.
  • Przedni fotel pasażera ma do 19 wbudowanych silników, odpowiadających za dopasowanie, masaż, wentylację i podparcie lędźwiowe. Dodatkowo dostępnych jest 10 różnych programów masażu.
  • Pole widzenia wyświetlacza head-up z rozszerzoną rzeczywistością odpowiada standardowemu ekranowi o przekątnej 77 cali.
  • Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,22 – to jeden z najlepszych wyników na świecie. I to pomimo zwiększenia przedniej powierzchni auta o 200 cm kwadratowych.
  • Rozdzielczość opcjonalnych reflektorów Digital Light wynosi 2,6 mln pikseli. Każda lampa zawiera moduł świetlny z trzema supermocnymi LED-ami, w których światło rozpraszane jest przez 1,3 mln mikrozwierciadeł.
  • Moc obliczeniowa systemu MBUX wzrosła o 50 proc. w porównaniu do poprzedniego modelu.
  • W momencie nieuchronnego zderzenia bocznego zawieszenie E-Active Body Control może unieść nadwozie o 8 cm w czasie kilku dziesiątych części sekundy.

Mercedes Klasy S 2020

Mercedes Klasy S – silniki i napęd

Na koniec gama napędów Mercedesa Klasy S, która początkowo obejmie 6-cylindrowe rzędowe jednostki benzynowe i Diesla, dostępne w różnych wersjach mocy. W późniejszym czasie dołączy do nich silnik V8 z 48-woltową technologią mild hybrid, a w 2021 roku również napęd hybrydowy plug-in, w którym producent obiecuje aż 100 km zasięgu w trybie elektrycznym.

Wśród dostępnych na początek napędów znajdziemy:

  • S 450 4MATIC – 367 KM + 22 KM, 500 Nm + 250 Nm, 5,1 s do 100 km/h
  • S 500 4MATIC – 435 KM + 22 KM, 520 Nm + 250 Nm, 4,9 s do 100 km/h
  • S 350 d – 286 KM, 600 Nm, 6,4 s do 100 km/h
  • S 350 d 4MATIC – 286 KM, 600 Nm, 6,2 s do 100 km/h
  • S 400 d 4MATIC – 330 KM, 700 Nm, 5,4 s do 100 km/h

A teraz zapraszamy już do obejrzenia galerii zdjęć Mercedesa Klasy S, który zachwyca klasyczną, elegancką linią nadwozia, a we wnętrzu oferuje superluksusowe warunki zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Cenniki i listę opcji dostępnych dla Klasy S poznamy niebawem.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA