Mercedes Klasy S w wersji plug-in hybrid

Mercedes rozpoczyna sprzedaż modelu S 580 e, czyli Klasy S z czwartą generacją napędu hybrydowego, dającego nawet 100 km zasięgu w trybie elektrycznym.

Mercedes S 580 e (plug-in hybrid) fot. materiały prasowe
Mercedes S 580 e (plug-in hybrid)

Hybryda plug-in w nowym Mercedesie Klasy S jest dostępna w wersji z normalnym i długim rozstawem osi, a cena zaczyna się od 557 500 zł. Za sprawą 150-konnego silnika elektrycznego i ponad 100 km zasięgu „na prądzie” nowy Mercedes-Benz S 580 e może poruszać się bez korzystania z jednostki spalinowej. W porównaniu z poprzednikiem zasięg wzrósł ponad dwukrotnie.

REKLAMA

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Bazą dla hybrydowego zespołu napędowego jest 6-cylindrowy, benzynowy, rzędowy silnik M 256 o mocy 367 KM. Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego, wynoszący 480 Nm, jest dostępny praktycznie od samego początku, co zapewnia dobre osiągi hybrydowej limuzynie. W sumie moc systemowa napędu modelu S 580 e sięga 510 Km, a moment obrotowy aż 750 Nm. Pozwala to osiągnąć pierwszą setkę w 5,2 sekundy od startu.

Maksymalna prędkość w programie jazdy Electric wynosi 140 km/h, a w trybie hybrydowym 250 km/h. W porównaniu z poprzednikiem, nowa generacja napędu plug-in przynosi inne korzyści, wynikające z umieszczenia akumulatora w samochodzie – bagażnik nie ma już stopnia i oferuje możliwość przewozu długich przedmiotów.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Standardem hybrydowej Klasy S jest pokładowa trójfazowa ładowarka AC o mocy 11 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym umożliwia z kolei ładowarka DC o mocy 60 kW. W rezultacie pełne naładowanie akumulatora można przeprowadzić w ciągu około 30 minut.

Mercedes Klasy S plug-in – wyższy komfort jazdy

Mercedes S 580 e (plug-in hybrid)fot. materiały prasowe
Mercedes S 580 e (plug-in hybrid)

Opcjonalne aktywne zawieszenie E-Active Body Control (36 696 zł dopłaty) zapewnia większy komfort jazdy i lepsze prowadzenie. Jest połączone ze standardowym zawieszeniem pneumatycznym Airmatic. Ponieważ sprężyna i amortyzator są tu osobno regulowane dla każdego z kół, E-Active Body Control przeciwdziała nie tylko przechyłom, ale także kołysaniu, „nurkowaniu” oraz „przysiadaniu” samochodu.

Co więcej, zakres funkcji obejmuje możliwość podniesienia nadwozia w przypadku wykrycia ryzyka zderzenia bocznego. Z kolei dzięki połączeniu ze skanowaniem nawierzchni Road Surface Scan i funkcją pochylania w zakrętach Curve zawieszenie E-Active Body Control zapewnia odpowiednio wyższy poziom komfortu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA