[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Mercedes-Maybach GLS. Szczyt luksusu

Rodzina modeli GLS rozrasta się w szybkim tempie. Wczoraj pojawił się Mercedes-AMG GLS 63, a niedługo po nim światło dzienne ujrzał Mercedes-Maybach GLS.

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Maybach to synonim szczytowego luksusu, jaki zaoferować mogą samochody Mercedesa. Właściwie to jeden samochód – Mercedes Klasy S. Teraz jednak żyjemy w czasach, kiedy SUV-y pojawiają się nawet u marek takich jak Lamborghini, Rolls-Royce i Bentley, a nawet Aston Martin (pokazany w Los Angeles Aston Martin DBX).

W tym kontekście nie może zatem dziwić fakt pojawienia się topowej odmiany, ociekającej luksusem, dla największego SUV-a w gamie Mercedesa – modelu GLS. Jest to bowiem „Klasa S wśród SUV-ów”, jak mówią o nim niektórzy.

Wspomniany wcześniej Mercedes-AMG GLS 63 zadebiutował w USA, podczas salonu samochodowego w Los Angeles. Ma przeszło 630 KM mocy i przyspiesza do „setki” w niewiarygodnym tempie 4,2 sekundy.

Po drugiej stronie oferty stoi ukierunkowany na luksus Mercedes-Maybach GLS, który pojawił się podczas chińskiego salonu samochodowego Guangzhou Auto Show.

Zobacz także: 70 elektrycznych modeli VW do 2025 roku!

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC

Mercedes-Maybach GLS – silnik i napęd

Jakiego silnika spodziewacie się pod maską Mercedesa-Maybacha GLS 600 4MATIC, bo tak brzmi pełna jego nazwa? Zapewne macie na myśli aksamitnie brzmiące V12. Tu jednak musimy was rozczarować – choć to nie jest zbyt dobre słowo w kontekście superdrogiej i nieosiągalnej dla większości z nas maszyny.

Pod maską Maybacha GLS pracuje 4-litrowej pojemności silnik V8 twin turbo, opracowany specjalnie dla tego modelu. Ustawiony jest tak, by przyjemnie mruczał, ale nie przeszkadzał i nie narzucał się swoim brzmieniem, jak choćby V8 z wersji AMG.

Jednostka ta korzysta z 48-woltowej instalacji elektrycznej EQ Boost, która przy niskich obrotach generuje dodatkowe 22 KM mocy i aż 250 Nm momentu obrotowego. Z kolei silnik spalinowy oferuje moc 558 KM i moment obrotowy na poziomie 730 Nm. To niewiele mniej niż w przypadku modelu AMG GLS 63, ale też znacznie większa jest masa Maybacha, skutkująca minimalnie słabszym przyspieszeniem. To jednak nie jest tu najważniejsze.

Jeśli jednak przy osiągach jesteśmy, to ważący 2,78 tony Mercedes-Maybach GLS 600 startuje od 0 do 100 km/h w imponującym czasie 4,9 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 250 km/h. Producent podaje też oczywiście średnie spalanie, określając je na poziomie 11,7 l/100 km. Życzymy powodzenia w próbie uzyskania takiego wyniku podczas jazdy tym mocnym kolosem.

Zobacz także: SsangYong Korando - przełomowy SUV

REKLAMA

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC

Mercedes-Maybach GLS – nadwozie i wnętrze

Z zewnątrz Mercedes-Maybach GLS jest niezwykle łatwy do odróżnienia od zwykłych GLS-ów, choćby po unikalnym grillu, z gęsto upakowanymi pionowymi żebrami z błyszczącego chromu. W oczy rzuca się też element, który kiedyś spotykany był w każdym Mercedesie – wystające znad grilla logo.

Najpopularniejszej będą też wersje z dwukolorowym nadwoziem, dostępnym w ośmiu różnych kombinacjach kolorystycznych, ale można też oczywiście zamówić model jednobarwny. Tylko po co. Jeśli już inwestować w Maybacha, to niech wszyscy wiedzą, czym jeździsz.

Unikalnym elementem wyposażenia Maybacha GLS jest wysuwany próg, ułatwiający wsiadanie i wysiadanie. Wysuwa się on automatycznie przy otwieraniu drzwi i chowa po ich zamknięciu, ale można również wymusić jego wysunięcie w czasie jazdy.

Zobacz także: nowy Mitsubishi ASX wchodzi do salonów

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC

Najciekawiej jest jednak w kabinie, gdzie właściciel będzie przecież przebywać najczęściej. O ile miejsce pracy kierowcy jest oczywiście luksusowe i świetnie wykończone najwyższej klasy materiałami, tak z tyłu jest ultraluksusowo.

Mamy tu dwa indywidualne, oddzielone wysokim tunelem środkowym fotele, które mają oczywiście opcję rozkładania. Są one do tego ogrzewane i wentylowane, mają rozbudowaną funkcję masażu, osobne kanały klimatyzacji, a nad głowami pasażerów rozpościera się panoramiczny dach.

Nie tylko jednak fotele zapewniają najwyższy luksus i komfort, bo w Maybachu GLS montowane jest seryjnie pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC a opcjonalne także w pełni aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL, które pochłania wszelkie nierówności na drodze.

O liście wyposażenia i opcji dodatkowych moglibyśmy pisać bez końca, ale tak naprawdę wystarczy, że wyobrazicie sobie jakiś luksusowy element, a możecie mieć pewność, że albo jest on już zamontowany, albo można go dokupić za jakąś zawrotną kwotę.

Cen Mercedesa-Maybacha GLS jeszcze nie znamy. W sprzedaży pojawi się w drugiej połowie 2020 roku.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij