REKLAMA

Mercedes-Maybach GLS wyceniony - same opcje to 350 tys. zł

Mercedes-Maybach GLS 600 wchodzi wreszcie do sprzedaży. Superluksusowy SUV z napędem hybrydowym kosztuje sporo. A lista dodatków szybko przenosi nas daleko poza granicę 1 mln złotych.

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC Materiały prasowe
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 408 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Maybach jest synonimem szczytowego luksusu, jaki zaoferować mogą samochody Mercedesa. Do niedawna był to właściwie jeden samochód – Mercedes Klasy S. Teraz jednak pierwsze skrzypce na rynku grają SUV-y, które pojawiają się nawet u marek takich jak Lamborghini, Rolls-Royce i Bentley, Aston Martin, a niebawem nawet Ferrari.

Dlatego też nie dziwi fakt pojawienia się topowej, ultraluksusowej odmiany, dla największego SUV-a w gamie Mercedesa – modelu GLS. Jest to bowiem „Klasa S wśród SUV-ów”, jak mówią o nim niektórzy. Zanim przejdziemy do cennika, szybki rzut oka na dane techniczne.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Mercedes-Maybach GLS – silnik i napęd

Wiecie już, że pod maską Mercedesa-Maybacha GLS 600 4MATIC nie pracuje aksamitnie brzmiące V12. Otóż w przypadku Maybacha GLS mamy do czynienia z 4-litrowej pojemności silnikiem V8 twin turbo, opracowanym specjalnie dla tego modelu. Ustawiony jest tak, by przyjemnie mruczał, ale nie przeszkadzał i nie narzucał się swoim brzmieniem, jak choćby V8 z wersji AMG.

Jednostka ta korzysta z 48-woltowej instalacji elektrycznej EQ Boost, która przy niskich obrotach generuje dodatkowe 22 KM mocy i aż 250 Nm momentu obrotowego. Z kolei silnik spalinowy oferuje moc 558 KM i moment obrotowy na poziomie 730 Nm. To niewiele mniej niż w przypadku modelu AMG GLS 63, ale też znacznie większa jest masa Maybacha, skutkująca minimalnie słabszym przyspieszeniem. To jednak nie jest tu najważniejsze.

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATICMateriały prasowe
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC

Jeśli jednak przy osiągach jesteśmy, to ważący 2,78 tony Mercedes-Maybach GLS 600 startuje od 0 do 100 km/h w imponującym czasie 4,9 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 250 km/h. Producent podaje też oczywiście średnie spalanie, określając je na poziomie 11,7 l/100 km. Życzymy powodzenia w próbie uzyskania takiego wyniku podczas jazdy tym mocnym kolosem.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Maybach GLS – cennik

Bazowa cena Mercedesa-Maybacha GLS 600 to nieco ponad 800 tys. złotych. Nie jest tanio, ale może być jeszcze drożej, bo do wielu „ekstrasów” trzeba słono dopłacić. Zajrzyjmy do konfiguratora.

Krok pierwszy – lakier. Bierzemy Biel Diamentu za 4 403 złote. Następnie koła – nie może być „biedy”, dlatego wybór pada na 23-calowe obręcze za, bagatela, 33 873 złote. Bez dopłaty mamy „zaledwie” 22-calowe felgi o wzorze znacznie mniej pasującym do auta, niż nasze 24-szprychowe cudeńka.

Kolejny krok to tapicerka. Bez dopłaty mamy "zwykłą" czarną skórę. Bierzemy zatem coś modniejszego – krystaliczna biel i perłowa szarość brzmią świetnie i kosztują dodatkowe 76 214 zł. Dodanie motywu drewna lipowego to kolejne 3 246 zł.

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATICMateriały prasowe
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC

Cena na razie – 840 676 zł. Nie jest źle. Teraz pakiety. „Pakiet innowacyjny MBUX” z wyświetlaczem head-up i „asystentem wnętrza MBUX” to jedynie 1 242 zł – swoją drogą, w tak luksusowej i drogiej wersji trzeba za to dopłacać? No nic to, bo czeka nas teraz większy wydatek – pakiet skórzany „designo” – 70 568 zł.

Po zatwierdzeniu tych opcji i zaakceptowaniu zmian, które one wprowadzają, a także po ponownym uruchomieniu konfiguratora, który wyrzucił nas do strony początkowej, cena skacze do 1 024 578 zł. Mamy to! Jest milion, a to jeszcze nie koniec. Dobierzmy co się da. Hak holowniczy – 5 420 zł. I tu po raz kolejny konfigurator się zawiesza, więc próbujemy od nowa.

Mercedes-Maybach GLS 600 4MATICMateriały prasowe
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC

Teraz bierzemy już tylko najdroższe elementy – układ E-Active Body Control za 37 tys. złotych. I znów błąd konfiguratora psuje całą zabawę. Tak czy inaczej, wybierając kolejne elementy, jak:

  • ogrzewanie postojowe – 7 tys. zł (plus pilot za 1,1 tys. zł),
  • składane stoliki dla pasażerów z tyłu – 10 tys. zł,
  • podgrzewana szyba przednia – 3,3 tys. zł,
  • lodówka w podłokietniku z tyłu – 6,2 tys. zł,
  • uchwyt na kieliszki do szampana – 4,5 tys. zł,
  • dwa indywidualne fotele z tyłu – 21 tys. zł,
  • tablety dla tylnego rzędu – 13,3 tys. zł,
  • tuner tv – 5,6 tys. zł,
  • system audio Burmester – 23 tys. zł,
  • wielofunkcyjna kierownica z drewnem i skórą – 3,3 tys. zł,

możemy dojść do poziomu między 1,1-1,2 mln złotych, czyli mniej więcej o 350 tys. drożej, niż kosztuje bazowy Maybach GLS 600. Ale kto bogatemu zabroni, prawda?

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA