REKLAMA

Mercedes-Maybach Klasy S: nowa definicja luksusu

Pokazany właśnie Mercedes-Maybach Klasy S wprowadza świeży powiew luksusu do segmentu, w którym właściwie nie ma sobie równych. Nawet przedłużony Mercedes Klasy S wypada przy nim słabo. Oto nowa generacja Maybacha.

Mercedes-Maybach Klasy S 2020 fot. materiały prasowe
Mercedes-Maybach Klasy S 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 420 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

W oficjalnym komunikacie prasowym Mercedes przypomina, że od chwili wprowadzenia na rynek w 2015 roku, na całym świecie dostarczono ok. 60 tys. egzemplarzy Mercedesa-Maybacha Klasy S. W samym tylko 2019 roku model znalazł rekordową liczbę nabywców – było ich aż 12 tys. W Chinach zanotował wówczas dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży. Oprócz Państwa Środka głównymi rynkami zbytu limuzyny w ostatnich latach były: Rosja, Korea Południowa, USA i Niemcy.

Nowy Mercedes-Maybach Klasy S to słusznych rozmiarów limuzyna, o rozstawie osi o 18 cm większym, niż w długiej wersji Klasy S. Przyrost ten w całości przypada podróżującym z tyłu, dając im niespotykany nigdzie indziej luksus. Standardowe fotele Executive i pakiet szoferski sprawiają, że tylna część kabiny może być wygodnym miejscem do pracy lub odpoczynku. Nie brakuje tu jednak ekskluzywnych detali, drewniane wykończenia z tyłu oparć przednich foteli oraz pomiędzy siedzeniami z tyłu.

Mercedes-Maybach Klasy S 2020fot. materiały prasowe
Mercedes-Maybach Klasy S 2020

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Nowy Mercedes-Maybach Klasy S – nadwozie

Mercedes-Maybach Klasy S to klasyczna trójbryłowa limuzyna, o długości 5469 mm. Dla porównania, przedłużony Mercedes Klasy S to 5289 mm, a „zwykła” Klasa S 5179 mm. Z zewnątrz nowy Maybach wyróżnia się m.in. charakterystyczną pokrywą silnika z chromowaną „płetwą” oraz typowym grillem z pionowymi, trójwymiarowymi listwami ozdobnymi.

Dla komfortu wsiadania, tylne drzwi są szersze niż w Klasie S, a na słupkach C pojawiły się nieotwierane małe okna oraz podkreślające ekskluzywność emblematy marki Maybach. Na życzenie Mercedes-Maybach Klasy S może być wyposażony w elektrycznie sterowane komfortowe tylne drzwi.

Mercedes-Maybach Klasy S 2020fot. materiały prasowe
Mercedes-Maybach Klasy S 2020

Lista opcji nowej limuzyny obejmuje także dwukolorowe malowanie z linią rozdzielającą oraz rewolucyjne reflektory DIGITAL LIGHT, które oferują takie funkcje, jak choćby rzutowanie wskazówek lub symboli ostrzegawczych na drogę przed autem.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Nowy Mercedes-Maybach Klasy S – wnętrze

Wnętrze Mercedesa-Maybacha Klasy S jest rozwinięciem tego, co znamy z nowej generacji Klasy S. W kabinie może znajdować się do pięciu ekranów, a standardowe wyposażenie obejmuje 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED, pełniący funkcję nowoczesnego centrum sterowania. Na życzenie dostępny jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy, z trójwymiarową prezentacją wskazań oraz efektem głębi.

Ciekawostką jest, że kameralne oświetlenie kabiny korzysta z aż 253 diod LED. W Maybachu ma ono dwa nowe motywy kolorystyczne: w odcieniach różowego złota i bieli oraz ametystowym. Pojawiła się też dodatkowa funkcja w postaci powitalnego pokazu świetlnego we wnętrzu dla podróżujących z tyłu.

Mercedes-Maybach Klasy S 2020fot. materiały prasowe
Mercedes-Maybach Klasy S 2020
 

REKLAMA

REKLAMA

Na pokładzie nie brakuje przejawów klasycznego luksusu, w tym drewniane wykończenie tylnych stron oparć przednich foteli. W przypadku pakietu First Class, dla podróżujących z tyłu, podobne elementy znajdują się też pomiędzy tylnymi siedzeniami.

O tym, że Mercedes-Maybach Klasy S jest stworzony jako samochód do jazdy z szoferem, świadczą choćby standardowe tylne fotele Executive po lewej i prawej stronie oraz pakiet szoferski. Pasażer ma możliwość niezależnej regulacji siedziska i oparcia. Rozłożenie podnóżka zintegrowanego z przednim fotelem i elektrycznie wysuwanej podpórki nóg pozwala stworzyć ciągłą, wygodną powierzchnię do leżenia lub snu. W porównaniu z poprzednią generacją zakres regulacji podpórki zwiększono o ok. 50 mm. Kolejne nowości to funkcja masażu łydek oraz ogrzewanie karku i ramion dla pasażerów z tyłu.

Na życzenie Mercedes-Maybach Klasy S może być wyposażony w Asystenta wnętrza MBUX dla pasażerów z tyłu. Przewiduje on zamiary podróżujących przez rozpoznanie kierunku spojrzenia i śledzenie gestów rąk oraz mowy ciała. System jest w stanie rozpoznać ruchy i gesty osób siedzących z tyłu za pomocą umieszczonych w podsufitce kamer laserowych 3D. Asystent wnętrza MBUX na przykład automatycznie podaje pas bezpieczeństwa, gdy rozpozna zamiar sięgnięcia po niego, na podstawie ruchów rąk pasażera. Przy okazji rozszerzono zakres działania funkcji ostrzegania przy wysiadaniu, która jest teraz w stanie zarejestrować także to, że pojazd zamierza opuścić osoba podróżująca z tyłu.

Mercedes-Maybach Klasy S 2020fot. materiały prasowe
Mercedes-Maybach Klasy S 2020

Nowy Mercedes-Maybach Klasy S – zawieszenie i silniki

Seryjne wyposażenie obejmuje pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. Opcjonalnie dostępna jest natomiast, znana z Klasy S, skrętna tylna oś, która poprawia zwrotność w mieście, zmniejszając średnicę zawracania nawet o prawie 2 metry. Klienci mają do wyboru dwa warianty skrętnej tylnej osi: tylne koła mogą być skręcane pod maksymalnym kątem 4,5 stopnia lub 10 stopni. Zamiast 13,1 m średnica zawracania wynosi wtedy, odpowiednio, 12,2 lub 11,2 m.

Opcjonalne jest także w pełni aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na instalacji 48 V, które za pomocą kamery stereo skanuje drogę przed samochodem i niweluje odczuwanie nierówności, zanim samochód do nich dotrze. Zapewnia również dodatkową ochronę w przypadku uderzenia w bok.

Jednostki napędowe Mercedesa-Maybacha Klasy S pochodzą z oferty Mercedes-Benz i są częściowo wspomagane elektrycznie w postaci napędu mild hybrid. Elektryfikacja jest realizowana za pomocą rozrusznika zintegrowanego z alternatorem drugiej generacji. Zapewnia on m.in. dodatkowy zastrzyk mocy – funkcja boost dodaje 20 KM.

W zależności od rynku, klienci mogą wybrać między Mercedesem-Maybach S580 4Matic, napędzanym przez jednostkę V8 twin-turbo o pojemności 4 litrów i mocy ponad 500 KM, korzystającą ze wspomagania systemem mild hybrid lub wariantu S650 z 6-litrowym V12 twin turbo. Ma się jeszcze pojawić wariant plug-in hybrid z 3-litrowym rzędowym silnikiem o sześciu cylindrach.

Na niektórych rynkach sprzedaż Mercedesa-Maybacha Klasy S rozpocznie się przed końcem tego roku. W ofercie w Niemczech model pojawi się wiosną 2021 r. W USA i Chinach pierwsi klienci otrzymają zamówione egzemplarze w kwietniu 2021 r. W Europie pierwsze auta trafią do salonów latem 2021 r.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA