REKLAMA

Mercedes RS 525 – tuningowe dzieło godne... Posejdona

Mercedes-AMG A 45 S to potężny hot-hatch. Tunerzy są jednak innego zdania, dzięki czemu możemy zaprezentować wam kolejną tuningową wersję o mocy zwiększonej o 100 KM.

Mercedes RS 525 - A 45 S po tuningu Mercedes RS 525 - A 45 S po tuningu
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

W momencie debiutu Mercedesa-AMG A 45 i jego wersji A 45 S, staliśmy się świadkami narodzin najmocniejszego czterocylindrowego modelu produkcyjnego. Pod maską pracuje tu bowiem silnik, który jest najmocniejszą seryjnie produkowaną jednostką napędową o czterech cylindrach.

Z dwóch litrów pojemności inżynierowie AMG wycisnęli 387 KM w wersji A 45 oraz 421 KM w wersji A 45 S. Pozwala to na uzyskiwanie czasów przyspieszeń na poziomie 3,9 sekundy do „setki” i rozpędzenie się do 270 km/h.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Niektórym jednak potężny spoiler, rozbudowany pakiet aero, czerwone zaciski mocnych hamulców, napęd czterech kół, kapitalne zawieszenie i cała masa innych zalet nie wystarczają. Dla nich z propozycją wychodzą tunerzy, tacy jak firma Posaidon.

Specjaliści z Posaidona przygotowali bowiem maszynę godną boga mórz i trzęsień ziemi, jakim w mitologii greckiej jest właśnie Posejdon, syn Kronosa i Rei, posługujący się trójzębem – obecnym w logo tunera.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Wróćmy jednak do samochodu. Mówimy tu bowiem o solidnej przeróbce jednostki napędowej, która daje w rezultacie moc 525 KM i moment obrotowy sięgający 600 Nm. Dla przypomnienia, seryjny Mercedes-AMG A 45 S dysponuje mocą 421 KM i momentem obrotowym 500 Nm.

REKLAMA

REKLAMA

Mówimy tu zatem o solidnym przyroście możliwości, ale też o niewyobrażalnym wysileniu jednostki napędowej, która wciąż ma tylko cztery cylindry i skromne dwa litry pojemności. Wśród głównych zmian, nie wdając się w szczegóły techniczne, tuner wymienia wzmocnione turbo oraz modyfikację oprogramowania sterującego pracą silnika.

Optymalizacji uległo również oprogramowanie skrzyni biegów AMG Speedshift, tak by mogła ona sprawnie przenosić siły napędowe na asfalt. W sprzyjających warunkach przyczepności Mercedes RS 525 – bo tak nazwany został ten hot-hatch – przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy, rozwijając maksymalną prędkość 324 km/h.

Posaidon oferuje też pakiet pośredni, gdzie maksymalna moc wynosi 465 KM, a moment obrotowy to 560 Nm. Czyli gdzieś pomiędzy seryjnym AMG A 45 S, a topowym RS 525 od Posaidona. W takiej wersji auto przyspiesza do „setki” również lepiej niż A 45 S i gorzej niż RS 525, bo robi to w 3,6 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 318 km/h.

Ale to nie koniec. Ciekawostką jest informacja o tym, że tuner pracuje nad... jeszcze mocniejszą wersją A 45, nazwaną roboczo „Plus”. Oprócz większej mocy niebawem wśród pakietów tuningowych znajdą się także wzmocnione hamulce, wydech czy lekkie koła z włókna węglowego.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA