[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Mercedes Vision EQS (Frankfurt 2019)

Na salonie samochodowym we Frankfurcie Mercedes prezentuje koncepcyjny model Vision EQS, który stanowi wizję niedalekiej przyszłości flagowej limuzyny.

Mercedes Vision EQS (Frankfurt 2019) Mercedes Vision EQS (Frankfurt 2019)

Mercedes Vision EQS prezentowany na rozpoczynających się targach motoryzacyjnych we Frankfurcie pokazuje, że niemiecki producent dopiero zaczął modelową ofensywę w dziedzinie samochodów z napędem elektrycznym.

Model Vision EQS należy do rodziny pojazdów na prąd, która liczy już dwa modele produkcyjne – SUV-a EQC oraz pokazywanego również we Frankfurcie minivana EQV, będącego elektrycznym odpowiednikiem Klasy V. Jak się nietrudno domyślić, Vision EQS daje nam pogląd na to, jaka będzie elektryczna wersja Klasy S.

Mercedes Vision EQS – nadwozie

Już pierwszy rzut oka na Mercedesa Vision EQS pokazuje, że póki co mamy do czynienia z daleko idącą wizją luksusowej elektrycznej limuzyny, niż z szykowanym do produkcji modelem. Zobaczmy jednak, co proponują styliści Mercedesa.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Mercedes Vision EQS (Frankfurt 2019) Mercedes Vision EQS (Frankfurt 2019)

Vision EQS wygląda urzekająco. Gładkie, płynące linie i obłe kształty zostały wzbogacone efektownymi iluminacjami. Wokół karoserii przebiega cienka świetlna linia, która wizualnie odcina górną, czarną część nadwozia od dolnej – szaro-srebrnej. Z tyłu wrażenie robią dziesiątki osobnych punktów świetlnych (dokładnie jest ich 229), pełniące funkcję tradycyjnego oświetlenia, ale w futurystycznej formie.

Luksusowy charakter limuzyny podkreślają też wieloramienne 24-calowe obręcze, które swoim wyglądem nawiązywać mają do wzornictwa biżuterii, a także progi i listwy pod zderzakami w modnym ostatnio kolorze miedzi.

Do futurystycznych rozwiązań należą również reflektory Digital Light, z czterema modułami soczewek holograficznych, zintegrowane ze wspomnianym pasem świetlnym, biegnącym wokół nadwozia. Rozwiązanie użyte w reflektorach pozwala na niemal nieograniczoną liczbę wariantów oświetlenia i pokazuje, czego możemy spodziewać się po przyszłych konfiguracjach oświetlenia w samochodach Mercedesa.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

Mercedes Vision EQS Mercedes Vision EQS

Mercedes Vision EQS – wnętrze

Kabina modelu Vision EQS jest wcale nie mniej luksusowa i futurystyczna, a inspiracją jej stylistyki był świat luksusowych jachtów. Deska rozdzielcza na przykład wygląda, jakby zlewała się w stronę wnętrza pojazdu. Jej jednolita powierzchnia robi naprawdę niezwykłe wrażenie.

Pomijając już wybór superluksusowych materiałów wykończeniowych, na uwagę zwraca dostęp do kabiny poprzez ogromny otwór, pozbawiony środkowego słupka. W środku czekają natomiast na kierowcę i troje pasażerów łącznie cztery osobne, komfortowe fotele.

Zobacz także: Audi RS7 Sportback - mistrz dobrego wrażenia

Mercedes Vision EQS (Frankfurt 2019) Mercedes Vision EQS (Frankfurt 2019)

Mercedes Vision EQS – napęd

O ile nadwozie i wnętrze Mercedesa Vision EQS są dość dalekie od wersji gotowej do produkcji, tak jeśli chodzi o napęd, może nam on dać przedsmak tego, co producent szykuje do przyszłego elektrycznego odpowiednika Klasy S.

Zasilanie silników elektrycznych odbywa się z wykorzystaniem baterii o pojemności 100 kWh. Ma ona zapewnić zasięg, który w sprzyjających warunkach wyniesie nawet 700 kilometrów. Wszystko to za sprawą inteligentnych systemów zarządzania energią, które pomogą efektywnie wycisnąć z akumulatora każdą watogodzinę.

Jeśli chodzi o parametry jednostki napędowej, to są one równie imponujące. Łączna moc silników elektrycznych to 350 kW, czyli około 475 KM. Ważniejszy wydaje się być jednak moment obrotowy, w silnikach elektrycznych dostępnych praktycznie od chwili startu. W modelu Vision EQS sięga on 760 Nm.

Duża i luksusowa, a przy tym ciężka limuzyna, ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość sięgać ma wartości 200 km/h.

Kiedy możemy spodziewać się zastosowania tych rozwiązań w modelu produkcyjnym, póki co nie wiadomo. Ale jeśli tak wyglądać będzie przyszłość Klasy S, to jesteśmy bardzo na tak. A wy?

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij