Wystarczy rzut oka na ogłoszenia na polskich portalach motoryzacyjnych, galerię zdjęć z weekendowego zlotu klasyków i youngtimerów, a także zwyczajna obserwacja polskich dróg, aby zauważyć, że na naszych drogach pełno jest starych Mercedesów. Wśród nich właśnie model W124, czyli limuzyna Klasy E (tak była nazywana dopiero po face liftingu z 1993 roku). Dlaczego akurat ta marka i ten model?
Mercedesy z lat 80-tych i 90-tych uchodzą za samochody niezniszczalne – proste i bardzo odporne na upływający czas i kilometry nawijane na koła. Do tego są symbolem luksusu, o jakim w latach świetności tych modeli Polacy mogli jedynie pomarzyć. A po trzecie – i chyba najważniejsze z punktu widzenia kierowców poszukujących samochodów klasycznych – ich naprawa nie stanowi żadnego problemu, podejmie się jej każdy mechanik, a w zasadzie każdą część łatwo można kupić z oficjalnych źródeł.
Obserwuj nasze konta w mediach społecznościowych | |
Oczywiście, poza zdroworozsądkowymi argumentami, za zakupem Mercedesa W124 przemawia również klasyczny, prosty i nieprzekombinowany design oraz niepowtarzane wrażenia z jazdy. Poza sedanem, który wielu osobom nadal kojarzy się jednak z samochodami taksówkarzy, w ofercie było znacznie więcej ciekawych odmian – wiele z nich to dzisiaj prawdziwe rarytasy.
Wybraliśmy dla Was 7 najciekawszych odmian Mercedesa W124:
1. Mercedes W124 coupe, czyli C124

To pierwszy wybór dla kierowcy, który szuka klasycznego Mercedesa, ale sedan jest dla niego zbyt oczywistym wyborem. Samochód ma proste kształty, więc wygląda ponadczasowo, a jego najważniejszym i najbardziej wyróżniającym się detalem jest brak środkowego słupka, co tworzy ogromną otwarta przestrzeń, po opuszczeniu szyb w oknach. To także jeden z najtańszych samochodów, które w dobrym stanie już dzisiaj cieszą się renomą prawdziwego klasyka – najtańsze C124 nadal można kupić poniżej 20 000 zł.
Coupe, kryjące się pod wewnętrznym oznaczeniem C124, produkowane było w latach 1984-1993). Do wyboru były silniki czterocylindrowe, a przede wszystkim rzędowe, sześciocylindrowe – 3-litrowy o mocy 180 KM (300CE) lub 220 KM (w wersji 24-zaworowej 300CE-24) oraz 3.2 o mocy 220 KM (E 320). Najwięcej zyskują dziś najstarsze modele z najprostszym silnikiem 6-cylindrowym, czyli z 180-konnym silnikiem, nieco mniej warte są nadal – nowocześniejsze, ale też mniej klasycznie wyglądające – samochody nazwane już Klasą E (od 1993 roku).
Komentarze