Klasa E w nadwoziu kombi prezentuje się okazale i dostojnie, samochód ma ładną linię nadwozia, choć naszym zdaniem lepiej wygląda Volvo V90. W klasie E kombi znajdziemy światła tylne z diodami LED oraz standardowy pakiet Easy-Pack, który pozwola na automatyczne otwieranie klapy bagażnika poprzez ruch stopą pod zderzakiem.
We wnętrzu zastosowano materiały najwyższej jakości m.in. drewno i skórę. Wielofunkcyjna kierownica ma przyciski dotykowe, którymi obsługujemy funkcje poprzez przesuwanie na nich palcami. Do kabiny trafił nowy touchpad. Do tego na desce rozdzielczej mamy dwa ekrany o przekątnej 12,3-cala oraz szereg systemów ułatwiających podróż oraz wspomagających bezpieczeństwo. Dynamic Select pozwala kierowcy wybrać jeden z 5 trybów jazdy. A opcjonalnie można doposażyć samochód w pneumatyczne, "inteligentne" zawieszenie Air Body Control.
Silniki:
E 200 d | E 220 d | E 350 d | |
pojemność (cc) | 1950 | 1950 | 2987 |
silnik | R4 | R4 | V6 |
moc (KM) | 150 (przy 3800 obr/min) | 194 (przy 3800 obr/min) | 258 (przy 3400 obr/min) |
moment obr. (Nm) | 360 (1600-2800 obr/min) | 400 (1600-2800 obr/min) | 620 (1600-2400 obr/min) |
śr. zużycie paliwa (norma NEDC) | 4,2 l/100 km | 4,2 l/100 km | 5,4 l/100 km |
emisja CO2 (q/km) | 109 | 109 | 140 |
0-100 km/h (s) | brak danych | 7,7 | 6,2 |
prędkość maks. (km/h) | brak danych | 235 | 250 |
E 200 | E 250 | E 400 4Matic | |
pojemność (cc) | 1991 | 1991 | 3498 |
silnik | R4 | R4 | V6 |
moc (KM) | 184 (przy 5500 obr/min) | 211 (przy 5500 obr/min) | 333 (brak danych) |
moment obr. (Nm) | 300 (1200-4000 obr/min) | 350 (1200-4000 obr/min) | 480 (brak danych) |
śr. zużycie paliwa (norma NEDC) | 6,2 l/100 km | 6,2 l/100 km | 7,9 l/100 km |
emisja CO2 (q/km) | 138 | 138 | 180 |
0-100 km/h (s) | 8,1 | 7,2 | brak danych |
prędkość maks. (km/h) | 231 | 243 | 250 |
Klasa E kombi przy rozłożonych oparciach tylnej kanapy oferuje 670 l pojemności bagażnika, gdy złożymy oparcia foteli do płaskiej pozycji to na pokładzie mamy aż 1820 litrów! Co więcej szerokość przestrzeni bagażowej w najwęższym miejscu to aż 1100 mm. Dzięki temu na pokład możemy zabrać sporych rozmiarów ładunek. Ładowność samochodu wynosi do 745 kg, zaś z zawieszeniem Air Body Control możemy holować przyczepę o masie do 2100 kg.
Mercedes-AMG E 43 kombi
Zanim pojawi się topowa wersja E63 AMG Mercedes oferuje wariant pośredni - E 43 4Matic Estate. Pod maska pracuje jednostką V6 bitrubo o pojemności 3 litrów, która dostarcza moc 401 KM. Samochód wyróżnia się m.in. osłoną chłodnicy z punktowym wykończeniem, bodykitem z linii AMG. Oraz dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego.
E 43 4Matic Estate | |
pojemność (cc) | 2996 |
silnik | V6 bitrubo |
moc (KM) | 401 (przy 6100 obr/min) |
moment obr. (Nm) | 520 (2500-5000 obr/min) |
śr. zużycie paliwa (norma NEDC) | 8,4 l/100 km |
emisja CO2 (q/km) | 192 |
0-100 km/h (s) | 4,7 |
prędkość maks. (km/h) | 250 (ograniczona elektr.) |
Klasę E w kombi będzie można zamawiać od końcówki lata, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w czwartym kwartale. Jeszcze w tym roku, do Klasy E (W213) w sedanie i kombi powinna dołączyć topowa odmiana E 63 AMG w obu wariantach nadwozia.