REKLAMA

Mercedes klasy X - pick-up premium

Już w listopadzie tego roku do polskich salonów Mercedesa trafią pierwsze egzemplarze pierwszego w historii pick-upa tej marki.  

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 83 148 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-4, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Mercedes od lat współpracuje z koncernem Renault-Nissan, zarówno w segmencie samochodów małych, kompaktowych i crossoverów premium, a także aut użytkowych. Naturalne więc było, że pracując nad swoim pierwszym pick-upem skorzysta z wieloletnich doświadczeń Nissana, który tego typu samochody buduje od dziesiątek lat. W Stuttgarcie wzięto na warsztat nowego Nissana Navarę, któremu nadano mercedesowskiego szlifu. Niemieccy styliści mocno napracowali się nad przodem samochodu, aby jego stylistyka nie odbiegała od tej, jaka jest znana z SUV-ów Mercedesa. Jej najbardziej charakterystycznymi elementami są duża osłona chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą, wysoko przebiegająca i mocno wymodelowana płaszczyzna maski silnika oraz reflektory główne zachodzące na błotniki. Niewielkie zmiany wprowadzono także w tylnej części samochodu.

Pod blachami kryje się technika sprawdzona w modelach offroadowych. Nadwozie zostało osadzone na klasycznej stalowej ramie nośnej, a tylne koła połączono sztywną osią prowadzoną układem wielodrążkowym. Napęd jest przekazywany stale na tylne koła. W wersjach 4x4 na tylne koła z możliwością dołączenia kół przedniej osi. W przyszłym roku Mercedes zapowiedział także montowanie bardziej zaawansowanego układu stałego napędu 4x4. W trudnych warunkach terenowych pomocne będą reduktor oraz blokada tylnego mostu. Niemieccy inżynierowie zmienili, w porównaniu z japońskim pierwowzorem, charakterystykę zawieszenia oraz powiększyli rozstaw tylnych kół, aby podnieść poziom komfortu oraz precyzję prowadzenia na szosie.

REKLAMA

REKLAMA

Klasa X będzie oferowana w trzech wersjach wyposażenia. Podstawową będzie Pure, w tej wersji Mercedes klasy X ma być samochodem typowo użytkowym, prawdziwym wołem roboczym, który sprawdzi się przy najcięższych zadaniach. Ładowność wozu nieznacznie przekracza 1 tonę, a zdolności przewozowe można zwiększyć holując przyczepę (z hamulcem najazdowym) o dopuszczalnej masie do 3,5 tony.

REKLAMA

Progressive to propozycja dla klientów potrzebujących praktycznego, ale jednocześnie stylowego pick-upa, który będzie jeżdżącą wizytówką ich firmy, a po pracy komfortowym i reprezentacyjnym samochodem rodzinnym.

REKLAMA

REKLAMA

Najbogatszym wyposażeniem (choćby tapicerką ze skóry) i najbardziej atrakcyjnym wyglądem (sporo chromowanych elementów) może się pochwalić wersja Power. To typowe auto lifestylowe, które błyśnie w wielkomiejskim tłoku i pozwoli wyszaleć się aktywnemu sportowo kierowcy poza utwardzonymi drogami

REKLAMA

W kabinie nie ma śladu po Navarze, są w niej za to typowy dla Mercedesa, wyniesiony ponad deskę rozdzielczą, ekran multimediów i charakterystyczne okrągłe dysze nawiewów powietrza. W zestawie wskaźników zegary znane z Mercedesa klasy V

REKLAMA

REKLAMA

Jak na pick-upa klasy premium przystało, lista wyposażenia seryjnego i opcjonalnego jest długa. Kierowca będzie mógł liczyć na wsparcie systemów utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawania przeszkód i awaryjnego hamowania, rozpoznawania znaków drogowych oraz stabilizacji toru jazdy przyczepy. Przy parkowaniu przyda się kamera cofania i kamera 3600

REKLAMA

Przygotowano także bogatą ofertę wyposażenia podnoszącego funkcjonalność oraz wygląd samochodu. Na liście między innymi wysokie zabudowy, pokrywy i rolety chroniące zawartość skrzyni ładunkowej przed wzrokiem ciekawskich i wpływami atmosferycznymi oraz stopnie boczne uatrakcyjniające wygląd pick-upa i jednocześnie ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z kabiny

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes zaoferuje w swoim pick-upie sterowany touchpadem i głosowo system multimedialny COMMAND Online łączący się z internetem. Pierwszy raz w tym segmencie będzie też dostępna aplikacja pozwalająca zdalnie sprawdzić m.in. położenie auta, stan paliwa i zasięg.

REKLAMA

Początkowo Mercedes klasy X będzie oferowany w Europie w dwóch wersjach – X 220d oraz X 250d. Obie będzie napędzał czterocylindrowy turbodiesel o pojemności 2,3 l i mocy 163 lub 190 KM. Większy silnik – V6 o mocy 258 KM – pojawi się w połowie przyszłego roku.

REKLAMA

REKLAMA

Poza Europą Mercedes będzie sprzedawał swojego pick-upa także w wersji X 200 z benzynowym silnikiem o mocy 165 KM, ale tylko z napędem na tylną oś i mechaniczną skrzynią biegów. Diesle będą dostępne także z napędem 4x4 oraz z 7-stopniowym automatem.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA