System Drive Pilot można zamawiać od 17 maja 2022 r. jako opcjonalny dodatek dla flagowej Klasy S, w cenie 5000 euro, oraz dla modelu EQS, w cenie 7430 euro (tutaj pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus za 2430 euro oraz Drive Pilot za 5000 euro). Podane kwoty nie uwzględniają VAT-u. Wracając do jazdy autonomicznej, Mercedes-Benz jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który dysponuje ważnym międzynarodowym certyfikatem warunkowo zautomatyzowanej jazdy i oferuje taki system jako fabryczną opcję dla seryjnie produkowanych pojazdów.
Co potrafi Drive Pilot? Otóż może on przejąć zadanie prowadzenia samochodu w określonych warunkach, do prędkości 60 km/h, w sytuacjach dużego natężenia ruchu lub korków, na odpowiednich odcinkach autostrad w Niemczech. Dla pasażerów oznacza to, że mogą się w tym czasie zrelaksować lub pracować i zyskać cenny czas.

Jak działa Drive Pilot? Po aktywacji systemu kontroluje on prędkość i odległość oraz prowadzi samochód wzdłuż pasa. Analizuje przy tym i uwzględnia profil drogi, zdarzenia występujące na trasie oraz znaki drogowe. Drive Pilot reaguje również na nieoczekiwane sytuacje drogowe i samodzielnie radzi sobie z ich pokonaniem, m.in. za pomocą manewrów omijania w obrębie pasa ruchu lub poprzez hamowanie.
System warunkowo zautomatyzowanej jazdy (czyli poziom 3. SAE) opiera się na technice wykrywania pojazdów z pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy, ale zawiera też dodatkowe czujniki, które producent uważa za niezbędne do bezpiecznej eksploatacji. Są to głównie radary, LiDAR i kamery, a cenne dane dostarczają też czujniki ultradźwiękowe oraz czujniki wilgoci. Równolegle z wdrożeniem systemu Drive Pilot w Niemczech Mercedes pracuje nad uzyskaniem do końca roku homologacji dla seryjnych rozwiązań w dwóch amerykańskich stanach: Kalifornii i Nevadzie, o ile tamtejsze warunki prawne pozwolą na użytkowanie systemu.
