MultiAir łączy w sobie technologię wysokoprężnych silników typu Common Rail z jednostkami benzynowymi. W przypadku systemu Common Rail kluczowe jest sterowanie paliwem wtryskiwanym do cylindrów, natomiast w przypadku silników benzynowych najważniejszą rolę gra ilość oraz charakterystyka powietrza wtłaczanego do komór spalania.
Tym właśnie "zajmuje się" system Multiair - decyduje on o otwarciu lub zamknięciu zaworów, przez co optymalizuje przepływ powietrza w silniku. Korzyści z zastosowania systemu Multiair są następujące: moc większa nawet o 10 %, więcej momentu przy niskich obrotach (nawet o 15 %), mniejsze spalanie (nawet do 20 %), a także emisja spalin. Poza tym znacząco polepsza się elastyczność.
Nowe silniki zastosowane w MiTo mają mieć pojemność 1.4 litra i moc 105 lub 135 koni mechanicznych. Jednostki te dostępne będą we wszystkich odmianach włoskiego auta, natomiast 170-konna, wyposażona w turbodoładowanie, wersja oferowana będzie jedynie w usportowionym Quadrifoglio Verde.
Najmocniejszy model pierwsze 100 km/h ma "robić" w ciągu około 7 sekund, czyli w czasie niewiele krótszym niż Mini Cooper S, który na to samo potrzebuje jakichś 7,4 sekundy. Silnik MiTo Quadrifoglio Verde współpracuje z sześciostopniową skrzynią mechaniczną.
Oprócz nowych jednostek napędowych, najmniejsza z Alf otrzymała poprawione zawieszenie, lepiej tłumiące nierówności. Nowa jest też bardziej bezpośrednia przekładnia kierownicza, natomiast drogi prowadzenia drążka zmiany biegów zostały skrócone aż o 2,5 cm.
Jednostki napędowe MultiAir zaopatrzony zostały w system start/stop.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-09-09 10:12:57
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?