Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

MiTo z silnikiem MultiAir – szczegóły

Alfa Romeo MiTo MultiAir Alfa Romeo MiTo MultiAir

MultiAir łączy w sobie technologię wysokoprężnych silników typu Common Rail z jednostkami benzynowymi. W przypadku systemu Common Rail kluczowe jest sterowanie paliwem wtryskiwanym do cylindrów, natomiast w przypadku silników benzynowych najważniejszą rolę gra ilość oraz charakterystyka powietrza wtłaczanego do komór spalania.

Tym właśnie "zajmuje się" system Multiair - decyduje on o otwarciu lub zamknięciu zaworów, przez co optymalizuje przepływ powietrza w silniku. Korzyści z zastosowania systemu Multiair są następujące: moc większa nawet o 10 %, więcej momentu przy niskich obrotach (nawet o 15 %), mniejsze spalanie (nawet do 20 %), a także emisja spalin. Poza tym znacząco polepsza się elastyczność.

Nowe silniki zastosowane w MiTo mają mieć pojemność 1.4 litra i moc 105 lub 135 koni mechanicznych. Jednostki te dostępne będą we wszystkich odmianach włoskiego auta, natomiast 170-konna, wyposażona w turbodoładowanie, wersja oferowana będzie jedynie w usportowionym Quadrifoglio Verde.

Najmocniejszy model pierwsze 100 km/h ma "robić" w ciągu około 7 sekund, czyli w czasie niewiele krótszym niż Mini Cooper S, który na to samo potrzebuje jakichś 7,4 sekundy. Silnik MiTo Quadrifoglio Verde współpracuje z sześciostopniową skrzynią mechaniczną.

Oprócz nowych jednostek napędowych, najmniejsza z Alf otrzymała poprawione zawieszenie, lepiej tłumiące nierówności. Nowa jest też bardziej bezpośrednia przekładnia kierownicza, natomiast drogi prowadzenia drążka zmiany biegów zostały skrócone aż o 2,5 cm.

Jednostki napędowe MultiAir zaopatrzony zostały w system start/stop.

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij