Michelin CrossClimate 2 – Poziom wyżej

Michelin zaprezentował drugą generację opony całorocznej Michelin CrossClimate, która w testach okazuje się jeszcze bardziej wszechstronna.

Michelin CrossClimate 2 materiały prasowe
Michelin CrossClimate 2

Opona całoroczna to tania i dobra propozycja dla osób, które eksploatują samochód zwykle na krótkich dystansach i w strefach klimatycznych, które mają wyraźnie zaznaczone cztery pory roku. Świetnie się sprawdza w miejskich samochodach o niewielkiej mocy do poruszania się po aglomeracjach miejskich lub w niewielkich miejscowościach do ruchu lokalnego oraz w przypadku osób, które cenią płynną jazdę. Przegrywa z oponami sezonowymi w trudnych warunkach atmosferycznych, np. na zaśnieżonych górskich szlakach oraz podczas dynamicznej jazdy. To rozwiązanie dla osób, które cenią niskie koszty, czas, wygodę i nie mają miejsca na magazynowanie opon sezonowych oraz.

REKLAMA

Michelin CrossClimate 2materiały prasowe
Michelin CrossClimate 2

Najnowsze wcielenie opony Michelin CrossClimate 2 notuje jeszcze lepsze osiągi w testach od poprzednika. Na te wyniki składa się m.in. nowy polimer, który lepiej dostosowuje się zmian temperatury, zmodyfikowany bieżnik, który skuteczniej wgryza się w śnieg, lepiej odprowadza wodę i zmniejsza opory toczenia a tym samym spalanie, a także fazowane klocki zwiększające stabilność.

Michelin CrossClimate 2 – Tabela rozmiarów

Michelin CrossClimate 2materiały prasowe
Michelin CrossClimate 2

 

Zalety opon całorocznych:

• niższe koszty eksploatacji
• brak konieczności przechowywania opon sezonowych
• brak kosztów sezonowej wymiany opon
• Certyfikat 3PMSF umożliwiający jazdę zimą w krajach, gdzie opony zimowe są obowiązkowe
• brak konieczności wymiany opon jeśli podczas podróży napotykamy zmienne warunki atmosferyczne np. w Alpach
• Skuteczność podczas jazdy w deszczowe dni

Wady opon całorocznych:

• Mniejsza przyczepność od opon zimowych na śniegu
• Mniejsza precyzja prowadzenia od opon letnich szczególnie przy wysokich prędkościach
• Mniejsza stabilność
• Mniejsza przyczepność od opon letnich na suchej nawierzchni
• Gorzej sprawdzają się w samochodach o wysokich osiągach

 

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA