Sześć samochodów Renault Kerax oraz sześć Renault Sherpa zostanie wyposażonych w ciężarowe opony przeznaczone do jazdy terenowej, Michelin XZL.
Samochody Renault przemierzą dystans ponad 30 tysięcy kilometrów, czyli więcej niż wynosi odległość od północnego do południowego bieguna Ziemi. Trasa rajdu prowadzi przez trzy kontynenty: Europę, Azję i Afrykę, które charakteryzują się skrajnie odmiennymi warunkami klimatycznymi. Podłoże w tych regionach jest diametralnie różne - samochody będą musiały pokonać zarówno skutą lodem północ, stepy, lasy równikowe oraz rozpalone słońcem pustynie na południu. Takie warunki wymagały starannego wyboru wszechstronnego, wytrzymałego ogumienia.
Samochody Renault Sherpa, zazwyczaj wykorzystywane na potrzeby francuskiej armii oraz Renault Kerax, przeznaczone do jazdy w warunkach ekstremalnych zostaną wyposażone w opony ciężarowe Michelin XZL, stworzone specjalnie z myślą o miękkim podłożu, takim jak błoto, piasek i śnieg. W strefie okołopolarnej, bieżniki opon zostaną dodatkowo pogłębione aby zwiększyć przyczepność do podłoża.
Po 130 dniach wyprawy, po przejechaniu przez terytorium 21 krajów, 8 lipca 2009 r. samochody dotrą na Przylądek Dobrej Nadziei.
Źródło: Michelin
Komentarze
auto motor i sport, 2009-02-23 15:31:17
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?