Toyota Corolla produkowana jest w wielu fabrykach na całym świecie. Amerykańskie zakłady w Mississippi osiągnęły właśnie wynik 1 miliona egzemplarzy.
MS2017-12-13
Materiały prasowe
Toyota Corolla
Toyota Corolla, najpopularniejszy samochód wszech czasów, jest globalnym modelem, produkowanym w wielu zakładach na świecie. Amerykańska odmiana powstaje m.in. w fabryce Toyoty w Mississippi. W tym tygodniu linię produkcyjną opuściła milionowa Corolla, zbudowana w tym zakładzie.
REKLAMA
Pierwsza Corolla zjechała z taśmy produkcyjnej w Mississippi w 2011 roku. Do 2015 roku zakład opuściło 500 tys. Corolli. We wtorek 12 grudnia 1500 pracowników fetowało milionową Corollę wyprodukowaną w ich fabryce.
Przez 30 lat Toyota wyprodukowała w USA 30 milionów samochodów. Liczba Corolli sprzedanych na całym świecie przez 51 lat przekroczyła 45 milionów.
REKLAMA
REKLAMA
Fabryka Toyoty
Jak podaje portal focus2move.com, po 10 miesiącach 2017 roku kompaktowa Toyota jest numerem jeden pod względem światowej sprzedaży. Producent dostarczył kierowcom ponad milion egzemplarzy, wyprzedzając następnego w rankingu Forda F-Series o 128 tys.
Toyota Corolla jest numerem 1 pod względem rocznej sprzedaży nieprzerwanie od 2004 roku, zaś w 1997 roku zajęła niezagrożoną dotąd pozycję najpopularniejszego modelu w historii.
W ubiegłym roku, na 50-lecie modelu, zadebiutowała nowa odsłona globalnego kompaktu Toyoty – wersja po faceliftingu 11. generacji. Nowy model otrzymał unowocześnione stylistycznie nadwozie z chromowanymi listwami na przednim grillu i światłami LED z tyłu.
Zmodernizowano zawieszenie i układ kierowniczy oraz dodatkowo wyciszono kabinę. We wnętrzu znalazł się nowy 7-calowy ekran dotykowy umieszczony pod taflą szkła i nowy wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala między zegarami.
Samochód otrzymał także ulepszony system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), inteligentny asystent automatycznego parkowania SIPA oraz pakiet Toyota Safety Sense złożony z 4 systemów bezpieczeństwa czynnego. Do wyboru są dwa motory benzynowe: Dual VVT-i o pojemności 1,33 l oraz Valvematic o pojemności 1,6 l oraz silnik wysokoprężny Turbo D-4D 1,4 l.
Citroen C5 X ujrzał dziś światło dzienne, prezentując oryginalną stylistykę i ciekawy pomysł na samochód uniwersalny. Czy producent nie przesadził, okaże się niebawem.
W marcu 2021 roku import używanych samochodów osiągnął poziom nienotowany od kilkunastu lat. Duże zainteresowanie to m.in. efekt pandemii i przesiadania się na własny środek transportu.
Renault Clio E-Tech to hybryda jedyna w swoim rodzaju. Wykorzystuje rozwiązania rodem z aut wyczynowych, ale celem nie jest uzyskanie sportowych osiągów.
Kia Stinger i BMW 4 Gran Coupé – dwa modele o sportowych cechach, obydwa z sześciocylindrowymi silnikami, obydwa o mocy znacznie powyżej 300 KM. Czy po ubiegłorocznym liftingu Stinger zdoła pokonać nienową już „czwórkę” Gran Coupé?
Auta hybrydowe, czyli takie z silnikiem spalinowym i elektrycznym zasilanym z zewnętrznego źródła prądu, coraz liczniej pojawiają się na drogach. A wraz z nimi pojawiają się pewne mity. Przyjrzeliśmy się kilku z nich.
Powiedzieć, że Klasa S jest najbardziej zaawansowanym samochodem w historii Mercedesa to jak nie powiedzieć nic. Najnowsza Klasa S jest oczywiście bardziej cyfrowa i lepiej połączona ze światem niż kiedykolwiek wcześniej. Pytanie – jaka jest jako Klasa S? Odpowiedź - w teście.
Nissan Ariya, przełomowy dla marki model o napędzie elektrycznym, po raz pierwszy został pokazany w Polsce. Kiedy zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach?
AMG ujawnia plany na najbliższe lata. Spodziewamy się nie tylko w pełni elektrycznych modeli, ale przede wszystkim rasowych hybryd, dysponujących mocą 816 KM oraz 1000 Nm momentu obrotowego.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze