Mini Countryman Powered by X-raid: z genami Dakaru

Seryjny Mini Countryman trafił do warsztatu niemieckiej firmy X-raid, która od lat przygotowuje samochody Mini do rajdu Dakar. To oznacza tylko jedno – Countryman potrafi teraz wjechać w teren.

Mini Countryman Powered by X-raid fot. materiały prasowe
Mini Countryman Powered by X-raid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 105 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-4
SPRAWDŹ OFERTY

Mini, zespół X-raid i rajd Dakar – ta trójka już od dziesięciu lat jest synonimem wyjątkowego sukcesu w sportach motorowych. W latach 2012-2015 zespół X-raid cztery razy z rzędu odniósł dla Mini zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w edycjach tego międzynarodowego rajdu. Rok 2020 r. przyniósł kolejne zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Tym razem rajd prowadził Arabię Saudyjską.

REKLAMA

To wszystko sprawia, że w specjalnie przygotowanym przez niemiecką firmę MINI Countryman Powered by X-raid można odczuć nie tylko chwałę pięciu zwycięstw w rajdzie Dakar, ale także technologiczne rozwiązania i doświadczenie, które się do nich przyczyniły.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Mini Countryman Powered by X-raid – off-road mu niestraszny

Elementy doposażenia do jazdy terenowej Mini Countryman Powered by X-raid, które oferuje zespół X-raid z heskiej miejscowości Trebur, to znacznie większy prześwit, wyjątkowo odporne obręcze kół i opony o wyższych bokach. Zostały one opracowane specjalnie do Mini Countrymana.

Mini Countryman Powered by X-raid jest teraz doskonale przygotowane na indywidualne wyzwania poza utwardzonymi drogami. Podwyższone zawieszenie oraz duży rozmiar obręczy kół i opon zwiększają prześwit Mini Countryman o łącznie 40 milimetrów. Pozwoliło to znacznie zwiększyć głębokość brodzenia i kąt rampowy pojazdu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Skuteczną ochronę przed uszkodzeniem opon – jest to ogumienie Cooper Discoverer AT3 – zapewniają koła opracowane specjalnie na potrzeby rajdów. Wytrzymały pierścień obręczy sprawia, że w przypadku uszkodzenia na skalistej nawierzchni nie ma potrzeby wymiany całego koła. Ponadto daje on wrażenie mocy i wizualnie ukrywa wysokie boki opony.

Mini Countryman Powered by X-raidfot. materiały prasowe
Mini Countryman Powered by X-raid

Postawiony obok seryjnego Mini Countrymana ALL4 model, po kuracji przeprowadzonej przez inżynierów X-raid, wygląda jak zupełnie inny samochód – wyraźnie większy i bardziej masywny. W pakiecie znajdziemy jeszcze kilka graficznych elementów, zdobiących nadwozie i to by było na tyle.
Co z napędem? Ten pozostaje seryjny, pomimo słowa „powered” użytego w nazwie modelu.

Wzmocnieniu uległo tu bowiem zawieszenie i to, co bezpośrednio poprawia zdolności terenowe, a nie sam napęd. Ale i ten jest zupełnie wystarczający, bo pod maską pracuje 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 192 KM i momencie obrotowym 281 Nm – dostępnym już od 1250 obr./min.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA