REKLAMA

Mini John Cooper Works GP z zastrzykiem mocy

Mini JCW GP to rasowy hot-hatch o agresywnym wyglądzie i sporym zapasie mocy. Specjaliści z Manhart Performance postanowili jednak dodać coś od siebie.

GP3 F350 - Mini John Cooper Works GP od Manhart GP3 F350 - Mini John Cooper Works GP od Manhart
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 92 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Dzieło tunerów z Manhart Performance nazywa się GP3 F350 i w tej wersji MINI John Cooper Works GP ma dokładnie tyle koni mechanicznych, na ile wskazują liczby – 350. Ale może zacznijmy od początku.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Mini John Cooper Works GP – baza dla GP3 F350

Manhart wykorzystał doskonałą bazę, jaką jest nowa edycja topowego modelu – Mini John Cooper Works GP. Ta w wersji fabrycznej jest napędzana 4-cylindrowym silnikiem o pojemności dwóch litrów, który generuje moc 306 KM i moment obrotowy na poziomie 450 Nm. Wyposażony w technologię TwinPower Turbo hot hatch jest zdecydowanie najszybszym i najmocniejszym Mini, jakie zostało dopuszczone do ruchu drogowego.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Mini John Cooper Works GP potrzebuje zaledwie 5,2 sekundy, a rozpędzanie kończy się dopiero przy wartości 265 km/h. Napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej Steptronic. W przekazywaniu tak dużych wartości momentu obrotowego na jedynie dwa koła pomaga blokada mechanizmu różnicowego.
Dodajmy, że Mini JCW GP jest limitowane do zaledwie 3000 egzemplarzy.

REKLAMA

REKLAMA

GP3 F350 – jeszcze więcej mocy

Teraz rzućmy okiem na bohatera, jakim jest GP3 F350. Z zewnątrz wygląda z grubsza jak przemalowany w barwy typowe dla pojazdów Manhart Performance seryjny model. Pozostawiono charakterystyczne karbonowe nakładki na błotniki czy sporej wielkości spoiler dachowy i wydatny dyfuzor, mieszczący centralnie ulokowany wydech.

Przejdźmy zatem do napędu. Tutaj kilka umiejętnych przeróbek i modyfikacji – m.in. w obrębie elektroniki, intercoolera czy wydechu – poskutkowało podniesieniem mocy o 44 KM i momentu obrotowego o 80 Nm. W sumie GP3 F350 dysponuje mocą 350 KM i momentem obrotowym 530 Nm. To wszystko wyciśnięte jest z dwóch litrów pojemności skokowej.

Jak wpłynęło to na osiągi? Tego niestety Manhart nie wspomina, ale już fabryczny model do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy, maksymalnie rozpędzając się do 265 km/h. Tutaj prawdopodobnie uda się zejść w okolice lub nieco nawet poniżej 5 sekund.

Na koniec cena. Poszczególne przeróbki liczone są osobno, i tak 3850 euro kosztuje sam Performance Kit dla silnika. Do tego 1725 euro za wydech, 973 euro za karbonowy wlot powietrza i 191 euro za zestaw obniżający zawieszenie. Na liście mamy jeszcze m.in. koła za okrągłe 1800 euro oraz 3411 euro za ten piękny pakiet stylistyczny, z oklejeniem folią w barwach Manharta. Nie wspomnieliśmy jeszcze o bazie – ta w przeliczeniu na złotówki ma kosztować około 200 tysięcy. Są chętni? Na pewno takich nie zabraknie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA