Mini John Cooper Works – odświeżony hot-hatch

Mini John Cooper Works to sportowa wersja kultowego modelu, która właśnie przeszła face lifting. Co zmieniło się w tym stylowym „maluchu”?

Mini John Cooper Works facelift 2021 fot. materiały prasowe
Mini John Cooper Works facelift 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 86 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Mini JCW facelift - nadwozie

Na pierwszy rzut oka widać odświeżoną stylistykę Mini JCW, gdzie mamy do czynienia z powiększonym grillem, który schodzi aż do samego dołu zderzaka, „pochłaniając” dwa sporej wielkości, efektowne wloty powietrza. Pozostałe modyfikacje w zakresie designu to m.in. nowy dyfuzor z tyłu czy ozdobniki na bocznych panelach przednich błotników.

Mini John Cooper Works facelift 2021fot. materiały prasowe
Mini John Cooper Works facelift 2021

Mini JCW facelift - silnik i układ jezdny

Do napędu Mini John Cooper Works służy znany już, bardzo żwawy silnik czterocylindrowy o pojemności dwóch litrów, który przy pomocy technologii TwinPower Turbo wyciska maksymalną moc 231 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Pozwala to na rozpędzenie Mini John Cooper Works od zera do 100 km/h w 6,3 sekundy w przypadku standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej i w zaledwie 6,1 sekundy w przypadku opcjonalnej 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic. Wartości te są niewiele gorsze w przypadku wersji Mini John Cooper Works Cabrio, dla którego wartości dla standardowego sprintu wynoszą odpowiednio 6,6 i 6,5 sekundy.

Mini John Cooper Works facelift 2021fot. materiały prasowe
Mini John Cooper Works facelift 2021

A jeśli przy Cabrio jesteśmy, tutaj można cieszyć się dodatkowo frajdą jazdy z otwartym dachem. Sterowany elektrycznie dach tekstylny Mini John Cooper Works Cabrio – dostępny również opcjonalnie jako dach Mini Yours z tkanym wzorem Union Jack – po naciśnięciu przycisku można w ciągu 18 sekund otworzyć, również podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Oprócz pędu powietrza do wnętrza czteroosobowego kabrioletu dociera wówczas charakterystyczne brzmienie silnika, wydobywające się z dwóch 85-milimetrowych, wykonanych ze stali szlachetnej końcówek rur sportowego układu wydechowego.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Nieważne jednak, czy jedziemy otwartym, czy zamkniętym modelem, kiedy mówimy o układzie jezdnym, nadążającym swoim charakterem do mocnego silnika. Oprócz sportowego zawieszenia, do wyposażenia standardowego obu modeli należy również opracowany we współpracy z Brembo sportowy układ hamulcowy oraz 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich John Cooper Works. Czterotłoczkowe zaciski stałe z wewnętrznie wentylowanymi tarczami na przednich kołach i czerwone zaciski hamulcowe z logo John Cooper Works zapewniają mocne i precyzyjnie hamowanie. Opcjonalnie dostępne są nawet 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, między innymi w nowej stylistyce John Cooper Works Circuit Spoke 2-tone.

Równowagę między sportowym charakterem a komfortem jazdy zapewnia najnowsza wersja, dostępnego opcjonalnie, adaptacyjnego układu jezdnego. Zastosowano w niej nową technologię amortyzacji o selektywnej częstotliwości, która pracuje z dodatkowym zaworem po stronie trakcji. W ciągu od 50 do 100 milisekund redukowane są skoki ciśnienia w amortyzatorze. Zapewnia to wyjątkowo dobrą kompensację niewielkich nierówności na drodze. Jednocześnie maksymalna siła tłumienia adaptacyjnego układu jezdnego jest nawet o dziesięć procent wyższa niż dotychczas, co dodatkowo zwiększa także precyzję kierowania i zwinność na zakrętach.

Mini JCW facelift - wnętrze

Mini John Cooper Works facelift 2021fot. materiały prasowe
Mini John Cooper Works facelift 2021

W kabinie, do wyposażenia standardowego należy nowo zaprojektowany centralny zestaw wskaźników z wyświetlaczem dotykowym o przekątnej 8,8 cala w stylistyce Black Panel i zintegrowanymi przyciskami systemu audio i ulubionych funkcji. Oprócz nowoczesnego interfejsu graficznego system obsługi oferuje również nowe możliwości indywidualizacji. W trybie „Lounge” powierzchnie ekranu mają relaksujące niebieskie i turkusowe odcienie. Po przełączeniu na tryb „Sport” tło ekranu świeci w kolorze czerwonym i antracytowym.

Zobacz również:
REKLAMA