Quadrifoglio Verde, czyli w polskim tłumaczeniu czterolistna koniczynka to znak, który po raz pierwszy pojawił się na karoserii Alfy Romeo w 1923 roku po sukcesie firmy w wyścigu Targa Florio, gdzie auta tej włoskiej marki zajęły miejsca 1, 2 i 4. Symbol ten używany jest dla oznaczenia najlepszej wersji danego modelu pod względem osiągów i wyposażenia.
Mito Quadrifoglio Verde napędzane jest nowym 1,4-litrowym silnikiem typu Multiair, wspomaganym przez turbosprężarkę. Dzięki mocy 170 koni mechanicznych i maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 250 Nm, Alfa jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy oraz pomknąć z maksymalną prędkością 219 km/h.
Ale Mito Quadrifoglio Verde odznacza się też niewielkim apetytem na paliwo, wyrażającym się liczbami 6,0 oraz 139. Pierwsza z nich oznacza średnie zużycie paliwa na 100 km, natomiast druga wyraża średnią emisję dwutlenku węgla na kilometr.
Silnik współpracuje z sześciostopniową mechaniczną skrzynią biegów, odznaczającą się bardzo krótkimi drogami prowadzenia drążka. Ponadto, auto otrzymało m.in. zmienione nastawy zawieszenia, z opcjonalnymi adaptacyjnymi amortyzatorami oraz bardziej bezpośredni układ kierowniczy.
Mito Quadrifoglio Verde poznamy po 17-calowych felgach aluminiowych, czerwonych zaciskach hamulcowych, czarnym pasie w tylnym zderzaku oraz oczywiście po zielonych koniczynkach na nadwoziu.
Oprócz Mito w nowej odmianie, na stoisku Alfy Romeo prezentowane będzie także 450-konne 8C Competizione w otwartej odmianie Spider.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-11-26 11:02:39
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?