Nowy Mitsubishi ASX to nic innego jak Renault Captur w przebraniu. Tego nie da się ukryć, ale też nie ma takiej potrzeby. Na ten temat powiedziano już zresztą wszystko, dlatego pora spojrzeć na ten model po prostu jak na nowe Mitsubishi. A takiego auta japońska marka jeszcze w swojej ofercie nie miała. To znaczy takiego, który w gamie ma aż pięć rodzajów napędu, nowoczesne multimedia i przyjemny dla oka wygląd tak wnętrza, jak i nadwozia. Zobaczmy zatem, co proponuje nowy ASX.

Mitsubishi ASX 2023 – ceny i wyposażenie
Mitsubishi ASX do salonów sprzedaży trafi w marcu 2023 roku i bliżej tej daty poznamy ceny miejskiego SUV-a. Na początek oferowane będą wersje z podstawowymi napędami - spalinowym 1.0 oraz dwiema miękkimi hybrydami 1.3 o mocy 140 i 160 KM. Później dołączą do nich pełna hybryda i hybryda plug-in. Model ten będzie na polskim rynku dostępny w 8 wersjach wyposażenia, z uwzględnieniem pakietów dodatków bardzo cenionych w naszym klimacie. Dla wszystkich opcji dostępnych jest sześć kolorów nadwozia: jednolity Charcoal Blue oraz metaliczne Onyx Black, Royal Blue, Steel Grey Crystal White oraz Sunrise Red. Bogatsze wersje Intense+ oraz Instyle będą dostępne także z czarnym dachem.
- Wersja INVITE + STYLE
Bazową wersją ASX-a jest INVITE dostępna z silnikiem 1.0 Turbo o mocy 90 KM, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną. W Polsce oferowana jest wraz z pakietem STYLE. W standardzie klient otrzyma m.in.:
- reflektory w technologii Full LED,
- system nagłośnienia z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali i łącznością Android Auto i Apple Car Play,
- elektrycznie sterowane szyby,
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne,
- tempomat,
- kierownicę obszytą skórą ekologiczną,
- przednie i tylne czujniki parkowania,
- kamera cofania,
- automatyczna klimatyzacja,
- elektrycznie składane i podgrzewane lusterka,
- automatyczne wycieraczki przednie,
- dostęp bezkluczykowy.
Już w bazowej wersji kierowca wspierany jest ponadto przez system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją utrzymania w pasie ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych, a także system ograniczający skutki kolizji czołowych z funkcją ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego.
Pakiet STYLE dodaje do tej specyfikacji elementy takie jak relingi dachowe oraz przyciemniane tylne szyby.

- Wersja INVITE + STYLE + COLD
Wersję INVITE z pakietem STYLE, wzbogaconą dodatkami pakietu COLD przewidziano z większym turbodoładowanym 1,3-litrowym silnikiem o mocy 140 KM, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną oraz układem Mild Hybrid. W pakiecie COLD znalazły się elementy użyteczne w naszym klimacie – podgrzewane fotele oraz podgrzewana, obszyta skórą kierownica.
- Wersja INFORM
Ten sam układ napędowy – turbodoładowany 1,3-litrowy silnik o mocy 140 KM, sprzężony z 6-biegową przekładnią manualną, wspierany przez układ Mild Hybrid – napędza wersję INFORM, dysponującą nieco uboższym wyposażeniem od wersji INVITE + STYLE. Nie ma w niej elementów pakietu STYLE – relingów i przyciemnionych szyb z tyłu, klimatyzację automatyczną zastępuje manualna, w standardzie nie znalazł się także dostęp bezkluczykowy.
