REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV debiutuje w Polsce

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV został dziś oficjalnie wprowadzony do sprzedaży w Polsce. Podczas prezentacji online poznaliśmy najważniejsze szczegóły oferty.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV fot. materiały prasowe
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV ma zmienione w stosunku do dotychczas znanego u nas Eclipse Crossa nadwozie, które oprócz zmian stylistycznych urosło aż o 14 cm, dzięki czemu po upakowaniu napędu hybrydowego miejsca jest nie mniej, niż w spalinowym modelu. Wszystko dlatego, że Eclipse Cross plug-in hybrid to nie adaptowana wersja auta spalinowego, ale model zaprojektowany jako samochód elektryczno-hybrydowy. Dzięki temu akumulator trakcyjny umieszczono w podłodze i nie ogranicza on funkcjonalności, czy przestrzeni bagażnika, która wynosi 359 litrów. Z kolei głębokość bagażnika jest teraz większa o 8 cm, dzięki czemu zmieszczą się w nim np. trzy duże walizki podróżne

REKLAMA

Oferowany obecnie w ramach promocji model można kupić w cenie od 160 990 złotych lub 185 990 złotych poza promocją.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – cennik i wyposażenie

Mitsubishi Eclipse Cross PHEVfot. materiały prasowe
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Przypomnijmy to, co wiemy już od momentu uruchomienia przedsprzedaży. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package oraz 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na pojemność baterii trakcyjnej ładowanej z gniazdka.

Hybrydowy SUV oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia (Invite Plus, Intense Plus, Instyle Plus) i ośmiu kolorach nadwozia, w tym nowym, wielowarstwowym białym – White Diamond. W podstawowej wersji Invite Plus znajdziemy między innymi:

  • stację multimedialną SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 8-cali i interfejsem Android Auto/Apple CarPlay,
  • automatyczną, dwustrefową klimatyzację,
  • 18" aluminiowe koła z oponami 225/55 R18,
  • światła do jazdy dziennej w technologii LED,
  • automatyczne światła drogowe (AHB),
  • przyciemniane tylne szyby,
  • relingi dachowe w kolorze czarnym,
  • kamerę cofania,
  • system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM),
  • system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW),
  • łopatki przy kierownicy do sterowania systemem hamowania odzyskowego,
  • podgrzewane przednie fotele,
  • system dostępu bezkluczykowego.
  • Wersja Intense Plus oferuje do tego:
  • przednie reflektory w technologii Bi-LED,
  • adaptacyjny tempomat,
  • systemy kamer 360 stopni (w tym kamerę cofania),
  • monitorowanie ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (RCTA),
  • monitorowanie martwego pola (BSW) i rozpoznawanie znaków drogowych (TSR),
  • wyświetlacz przezierny HUD (Head-up Display),
  • gniazdo 230V (o mocy 1500 W) w przestrzeni bagażowej,
  • podgrzewaną kierownicę,
  • tapicerkę foteli z syntetycznej skóry,
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy (w 4 płaszczyznach),
  • aplikację Mitsubishi Remote Control.
  • W najlepiej wyposażonej wersji Instyle Plus znajdziemy ponadto:
  • elektrycznie sterowane okno dachowe,
  • skórzaną tapicerkę w foteli w kolorze czarnym lub jasnoszarym,
  • elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera (w 4 płaszczyznach),
  • podgrzewane fotele przednie i tylną kanapę,
  • podgrzewaną szybę czołową,
  • system nawigacji dla stacji multimedialnej SDA i wysokiej jakości system nagłośnienia Mitsubishi Power Sound System.

Pierwsi nabywcy nowego Mitsubishi Eclipse Cross PHEV mogą liczyć na premierową ofertę, która obniża cenę o kwotę do 25 000 zł. Dzięki zniżce na poziomie 15 000 zł, rabatowi 5000 zł za pozostawienie swego obecnego pojazdu w rozliczeniu i dodatkowym 5000 zł dla lojalnych klientów marki, nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest dostępne w cenach:

  • Invite Plus: 160 990 zł (185 990 zł bez promocji)
  • Intense Plus: 180 990 zł (205 990 zł bez promocji)
  • Instyle Plus: 189 990 zł (214 990 zł bez promocji)
 

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – napęd, zasięg i ładowanie

Mitsubishi Eclipse Cross PHEVfot. materiały prasowe
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Kluczową cechą nowego Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest napęd – hybrydowy plug-in, z możliwością szybkiego ładowania prądem stałym (25 min do 80 proc.) z publicznych ładowarek. SUV-a napędzają dwa silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Jednostka spalinowa służy głównie do ładowania „baterii” (o pojemności 13,8 kWh) oraz wsparcia napędu elektrycznego. Łączna moc układu napędowego to 188 KM, a napęd na cztery koła S-AWC jest dostępny także w trybie EV

Pojemny akumulator pozwala na pokonanie do 55 km w zeroemisyjnym trybie elektrycznym EV. Pełen zasięg auta (paliwo + energia elektryczna) to około 600 km, a koszt przejechania standardowych 100 km może być nawet 3-krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową.

Eclipse Cross PHEV wyróżnia możliwość jazdy w trzech trybach: elektrycznym, hybrydowym szeregowym oraz hybrydowym równoległym. Tryb całkowicie elektryczny - EV, w którym energia czerpana jest z akumulatora napędowego, a pojazd napędzają 2 silniki elektryczne, zapewnia cichą jazdę i zasięg do 55 km w mieście, według normy WLTP oraz umożliwia rozpędzenie auta do 135 km/h.

W trybie szeregowym, który wyróżnia Eclipse Crossa PHEV, pojazd nadal napędzają dwa silniki elektryczne, a silnik spalinowy, pracujący w cyklu Atkinsona, napędza generator, a nie koła. Produkuje on energię ładującą baterię. Ta zaś zasila oba silniki elektryczne, oferujące wysoki moment obrotowy już od samego startu.

W trybie hybrydowym równoległym napęd realizują oba silniki elektryczne oraz silnik spalinowy. Napędza on przednią oś przez 1-biegową przekładnię. Silnik spalinowy ładuje też, przez generator, akumulator napędowy. Przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego, a tylny napędza tylną oś. Tryb ten aktywowany jest przy spokojnej stałej jeździe nawet już od ok. 70 km/h oraz podczas jazdy autostradowej.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA