REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV zadebiutował. Trafi do Polski

Mitsubishi Eclipse Cross z napędem hybrydowym plug-in zadebiutowało właśnie w Japonii, ale mamy dobrą wiadomość – SUV z wtyczką pojawi się w kwietniu 2021 roku także w Polsce.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV fot. materiały prasowe
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi zamroziło premiery nowych samochodów w Europie, co niektórzy – niesłusznie – rozumieli jako wycofanie się japońskiej marki ze Starego Kontynentu. Nic bardziej mylnego, zwłaszcza że już za parę miesięcy na rynek wejdzie Mitsubishi Eclipse Cross z napędem hybrydowym plug-in. Będzie to oczywiście model po przeprowadzonym niedawno face liftingu, który z zewnątrz pozbawił SUV-a choćby dzielonej tylnej szyby.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – napęd

Choć u nas hybrydy typu plug-in wciąż nie są specjalnie popularne, to coraz bogatsza oferta i spadające ceny powoli zmieniają stan rzeczy. Wśród hybryd plug-in najpopularniejszym nowym modelem w Polsce jest Mitsubishi Outlander PHEV. Dodanie do oferty mniejszego SUV-a z niemal identycznym napędem, pozwoli japońskiej marce znacząco zwiększyć sprzedaż.

Najważniejszą cechą nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest napęd, z możliwością szybkiego ładowania prądem stałym z publicznych ładowarek – w 25 minut do 80 proc. pojemności akumulatorów. Oczywiście ładownia możliwe jest też z użyciem zwykłego gniazdka lub wallboxa.

Do napędu Eclipse Crossa PHEV służą dwa silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania akumulatora i wsparcia napędu elektrycznego. Tak jak samochody elektryczne, Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz przekładnię jednobiegową, co zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Główne elementy napędu i jego przeniesienia w Eclipse Cross są analogiczne do tego z Outlandera PHEV, ale tu zaadaptowane dla potrzeb mniejszego modelu. Przedni silnik elektryczny ma moc 82 KM, tylny 95 KM, a pod maską pracuje silnik benzynowy o pojemności 2,4-litra, działający w cyklu Atkinsona i generujący 98 KM mocy.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEVfot. materiały prasowe
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Pojemny akumulator pozwala na pokonanie do 45 km w trybie czysto elektrycznym EV, który jest zeroemisyjny. Pełen zasięg auta, z wykorzystaniem akumulatora oraz zbiornika paliwa, to około 600 km. Co więcej, jak wynika z wyliczeń producenta, koszt przejechania 100 km może być nawet 3-krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową.

W Eclipse Cross PHEV dostaniemy także napęd na cztery koła S-AWC, który działa również w trybie EV i – w odróżnieniu od konkurencji – może działać bez włączonego silnika spalinowego. To rozwiązanie bezpośredniego napędu obu osi głównie przez silniki elektryczne pozwala na oddanie pełnego momentu obrotowe na koła bez zbędnej zwłoki.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, które zadebiutuje w Polsce w kwietniu 2021 roku, jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 tys. km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package i 8 latami gwarancji (do 160 tys. km) na „baterię” trakcyjną, ładowaną z gniazdka.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA