[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Mitsubishi Eclipse Cross - bardziej SUV, mniej coupe

W blokach startowych Mitsubishi czeka nowy model – Eclipse Cross. Jest większy od ASX-a i mniejszy od Outlandera, a na dzień dobry zaskakuje wyglądem.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Historia zna już takie przypadki – wystarczy wspomnieć Juke’a – kiedy głosy publiczności na temat mniej lub bardziej śmiałych zabiegów stylizacyjnych były podzielone jak szyba w Eclipse Cross. Mamy wrażenie, że nie inaczej będzie w wypadku tego modelu, który z przodu wygląda tak, jak w ostatnim czasie Mitsubishi nas przyzwyczaja, ale z tyłu ma szybę z biegnącym przez jej środek światłem stopu. Taki pomysł na pewno wzbudzi kontrowersje.

Oczywiście Mitsubishi na każdym kroku podkreśla, że Eclipse Cross to „kombinacja wyrazistego wyglądu auta typu coupé” z, teraz będzie komicznie, „dynamiczną mobilnością SUV-a” – czymkolwiek ona jest. Mówiąc po ludzku, chodzi o to, że Eclipse Cross za sprawą opadającej linii dachu chce zaliczać się do klasy modnych w ostatnim czasie crossoverów utrzymanych w stylu coupé. Zresztą, z uwagi na starego Eclipse’a (który był klasycznym dwudrzwiowym coupé) przyjmujemy, że w jakimś stopniu Mitsubishi chodziło o zachowanie ciągłości nazwy.

REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Pod względem wymiarów Eclipse’owi Cross bliżej do ASX-a niż do Outlandera – jego nadwozie ma długość 4405 mm ( to o 5 cm więcej niż w ASX-ie), ale na szerokość jest od niego aż o 27,5 cm węższe oraz o 4,5 cm wyższe. Rozstaw osi wszystkich trzech modeli jest natomiast, to ciekawostka, taki sam i wynosi 2670 mm.

Sylwetka Eclipse Crossa jest muskularna dokładnie tam, gdzie można się tego spodziewać (głównie na nadkolach), a ciekawym elementem stylizacyjnym okazują się zwężające się ku tyłowi boczne okna. Mniej dzieje się natomiast w kabinie, która zyskała świeżość głównie dzięki nowemu ekranowi z solidnymi grafikami, a nie wyglądającymi jak te z Windowsa 95.

REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

W Eclipse Crossie zadebiutuje nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.5 (moc – nie znana), który seryjnie będzie łączony z przekładnią CVT. Ta z kolei ma mieć 8 zasymulowanych biegów oraz tryb sportowy, co – jak obiecuje Mitsubishi – zapewni świetne wrażenia z jazdy. Na kanwie doświadczeń z podobną przekładnią w nowym Civicu (wrażenia z jazdy na str. 72) dajemy Mitsubishi kredyt zaufania. W gamie pojawi się też 2,2-litrowy diesel o mocy około 150 KM – on z kolei będzie współpracował z nową 8-stopniową skrzynią automatyczną.

Szkielet nadwozia – zwłaszcza w miejscach łączeń strukturalnych, np. w okolicach drzwi czy nadkoli tylnych kół – Eclipse Crossa został wzmocniony, lekko zmodyfikowano też zawieszenie (zwłaszcza tylne, które ma lepiej sobie radzić z siłami bocznymi w zakrętach).

REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Tradycyjnie dla Mitsubishi wersje z napędem na cztery koła będą wykorzystywały układ S-AWC, który monitoruje m.in. prędkość obrotową kół i kąt skrętu kierownicy i w zależności od sytuacji zmienia wartość momentu napędowego dostarczanego do poszczególnych kół. Pokrętłem umieszczonym na tunelu środkowym będzie można wybrać jeden z trzech trybów jego pracy.

Debiut auta – na jesień.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij