[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mitsubishi Lancer powraca jako EditionR

Mitsubishi Lancer EditionR to dzieło polskiej firmy Dytko Sport i brytyjskiego Proto Cars. Efekt jest piorunujący!

Mitsubishi Lancer EditionR od Dytko Sport Mitsubishi Lancer EditionR od Dytko Sport, fot. niechwiadowicz.com

Wszyscy pamiętamy dobrze rajdowe ewolucje Mitsubishi Lancera, które dominowały na trasach rajdowych mistrzostw świata i bodaj wszystkich innych rajdowych kategorii, włącznie z krajowymi mistrzostwami.

Mitsubishi przygotowywało również cywilne wersje tych rajdówek, nazwane Evolution, a oznaczane jako Evo. Doczekaliśmy się aż i zarazem tylko dziesięciu ewolucji. Ostatni Mitsubishi Lancer Evo X powstawał od roku 2007 do 2015 i jak na razie nie ma kontynuacji.

Co więcej, firma Mitsubishi nie ma w planach powrotu do budowy tego sedana, a kiedy wspomina się o powrocie do nazwy Evo, szefowie japońskiej marki mają na myśli... SUV-a. Namiastkę tego, jak mógłby wyglądać nowy Evo od Mitsubishi pokazał nam koncepcyjny Mitsubishi e-Evolution Concept, ale przyznacie sami, że to już nie to samo...

Mitsubishi e-Evolution Concept

REKLAMA

REKLAMA

Serca fanów Lancera Evo na całym świecie znów zabiły jednak nieco mocniej, za sprawą polsko-brytyjskiej współpracy Dytko Sport i Proto Cars. Firm, które zajmują się budowaniem wyjątkowych wersji rajdowych samochodów, które później startują w rajdach.

Jednym z głośniejszych medialnie projektów wspomnianych firm była Syrena Meluzyna R – jedyna jak dotąd jeżdżąca reprezentacja, od wielu lat zapowiadanego przez firmę AK Motors powrotu Syreny na rynek...

Wróćmy jednak do Lancera EditionR, bo tak nazwany został ten model. Wygląda bardzo obiecująco i wszyscy komentatorzy są zgodni co do tego, że tak właśnie powinien wyglądać kolejny Lancer, który w tej formie odniósłby zapewne komercyjny sukces.

Dytko Sport i Proto Cars zajęły się stworzeniem nadwozia, które osadzono na podzespołach Lancera Evo X. Auto z przodu zachowuje obecną we wszystkich nowych modelach Mitsubishi stylistykę Dynamic Shield i co jak co, ale na Lancerze wygląda ona najlepiej.

REKLAMA

Z tyłu natomiast, oprócz „dynamicznej tarczy” znajdziemy ładnie wkomponowane klosze lamp, które zostały zapożyczone z... Jaguara E-Pace. Jest też agresywny dyfuzor oraz potężne skrzydło na klapie bagażnika. Całość prezentuje się drapieżnie i nowocześnie. Nam się podoba, choć to jak zawsze kwestia gustu.

Nie ma póki co zdjęć wnętrza, ale ponieważ jest to samochód rajdowy, zapewne mało kogo interesuje to, jak wygląda kabina. Na pewno znalazła się tam klatka bezpieczeństwa, minimum wskaźników, rajdowa kierownica i dwa fotele kubełkowe, a tylnej kanapy nie ma.

Jeśli chodzi o napęd Lancera EditionR, tu też oficjalnego potwierdzenia nie ma, ale pracuje tam zapewne dwulitrowe turbo, które w zależności od specyfikacji „wyciągać” może między 280 a niemal 370 koni mechanicznych mocy.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij