Mitsubishi Outlander PHEV. Czy pojawi się w Europie?

Nowa generacja Mitsubishi Outlandera debiutuje w wersji z napędem plug-in hybrid. Auto wygląda tak, jak jego benzynowa wersja, oparta na Nissanie Rogue.

Mitsubishi Outlander PHEV fot. materiały prasowe
Mitsubishi Outlander PHEV

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV został zaprezentowany tuż przed oficjalną premierą, która zaplanowana jest na 28 października. Wtedy producent odsłoni wszystkie tajemnice, w tym szczególnie nas interesujące parametry napędu hybrydowego typu plug-in. Warto jednak w tym miejscu podkreślić, że na chwilę obecną debiut nowego modelu w Europie nie jest pewny. Ostatnim większym debiutem był Mitsubishi Eclipse Cross PHEV po face liftingu.

REKLAMA

Mitsubishi Outlander to konstrukcja Nissana X-Trail

Mitsubishi Outlander PHEVfot. materiały prasowe
Mitsubishi Outlander PHEV

Nowy Mitsubishi Outlander to owoc aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, do którego ta trzecia marka dołączyła jakiś czas temu, a konkretnie w 2016 roku. SUV nie ma, poza nazwą, nic wspólnego z poprzednikiem i jest od niego nieco większy, ale przede wszystkim trzeba wspomnieć, że Outlander pod futurystyczną i rzucającą się w oczy skorupą nadwozia kryje podzespoły Nissana Rogue, czyli amerykańskiego Nissana X-Traila.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Nowy Outlander ma teraz 468 cm długości, 186 cm szerokości i niemal 175 cm wysokości. Rozstaw jego osi urósł o 3,6 cm do 270,5 cm. Wszystko to wpłynęło na powiększenie przestrzeni w środku, bowiem z przodu pasażerowie zyskali ponad 2,5 cm na nogi, a w drugim rzędzie 2,8 cm. Dłuższa jest też przestrzeń bagażowa za przednimi fotelami – z 168,7 cm urosła aż do 204 cm.

Mitsubishi Outlander PHEVfot. materiały prasowe
Mitsubishi Outlander PHEV

Kokpit wygląda nowocześnie i wydaje się być funkcjonalny i przejrzysty. Na plus zaliczamy pozostawienie fizycznych przycisków i pokręteł, a także całego panelu klimatyzacji. To o wiele wygodniejsze rozwiązanie, niż to z menu ustawień zaszytym na kolejnych poziomach, dostępnych jedynie poprzez przyciski na gładkiej tafli ekranu.

Nie mogło zabraknąć wirtualnych zegarów o przekątnej 12,3 cala, zaś ekran środkowy ma 9 cali. Producent zadbał o łączność z urządzeniami Apple oraz tymi opartymi na Androidzie. Standardowo montowanych jest 11 airbagów i kilka portów USB-A oraz USB-C, a wśród opcji mamy 10-głośnikowe audio firmy Bose czy kolorowy wyświetlacz przezierny.

REKLAMA

REKLAMA

W USA pierwsze egzemplarze otrzymują 2,5-litrową jednostkę benzynową o mocy 184 KM i momencie obrotowym 245 Nm, połączoną z przekładnią CVT. Opcjonalnie dostępny będzie napęd na cztery koła. Teraz debiutuje "japońska" odmiana PHEV, której parametrów jeszcze nie znamy. Wiadomo, że łączyć będzie silnik benzynowy z dwoma motorami elektrycznymi, zaś akumulator ma gromadzić więcej energii, niż w poprzedniku. Zmodyfikowany i poprawiony zostanie także układ Super-All Wheel Control (S-AWC) napędu na cztery koła, a liczba trybów jazdy dobije do siedmiu, w tym Eco dla oszczędnego podróżowania oraz Power dla maksymalnych osiągów.

Mitsubishi Outlander PHEVfot. materiały prasowe
Mitsubishi Outlander PHEV

Na rynku amerykańskim nowy Mitsubishi Outlander wyceniony jest na poziomie Nissana Rogue, na którym bazuje. To także podobne ceny do Hondy CR-V i nieco mniej niż Toyota żąda za RAV4. W przypadku Outlandera PHEV, dostępnego od 2022 roku w Japonii, musimy zaczekać na oficjalną premierę.

Tak czy inaczej, choć nowy Outlander prezentuje się bardzo obiecująco i do tego ma napęd hybrydowy plug-in, zatem spełniać będzie europejskie normy, w Europie póki co go nie zobaczymy. Choć z pojawiających się tu i ówdzie pogłosek słychać, że producent zastanawia się nad wprowadzeniem modelu na Stary Kontynent. Wszak poprzednik był swego czasu najchętniej kupowaną hybrydą plug-in w Europie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA