REKLAMA

Mitsubishi e-Evolution Concept - legenda w nowym stylu

Na salonie samochodowym w Tokio Mitsubishi pokazało model e-Evolution Concept, który jest współczesną wizją sportowego SUV-a.

Mitsubishi e-Evolution Concept Materiały prasowe
Mitsubishi e-Evolution Concept

Mitsubishi przyzwyczaiło nas w ostatnich latach do przywracania nazw modeli budzących niegdyś pożądanie, a następnie nadawanie im formy praktycznego SUV-a. Tak było choćby z modelem Eclipse, który teraz stał się Eclipse Crossem i w salonach sprzedawany jest jako SUV właśnie.

Teraz czas na kolejną świętość - markę Evolution, jaką stworzył nieodżałowany Lancer i jego rajdowe sukcesy, włącznie z mistrzowskimi tytułami zarówno dla producenta, jak i kierowcy, którym był wówczas Tommi Makinen.

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi e-Evolution Concept Materiały prasowe
Mitsubishi e-Evolution Concept

Mitsubishi przedstawia swoją gorącą premierę, podkreślając jego najważniejsze cechy. A są to:

  • Sztuczna inteligencja - wspomaga kierowcę i zwiększa osiągi pojazdu
  • System Triple Motor 4WD - trzy silniki, napęd 4x4
  • Dwusilnikowy Active Yaw Control (AYC) – system kontroli znoszenia
  • Napęd elektryczny o wysokiej charakterystyce momentu obrotowego
  • Adaptacyjne dostosowanie parametrów jazdy do wymagań kierowcy i warunków drogowych
  • Funkcja coachingu - szkolenia

Mitsubishi e-Evolution Concept to elektryczny crossover nowej generacji, który ma za zadanie pokazać drogę, jaką japońska marka pójdzie w najbliższej przyszłości. Mamy tu szereg najnowszych osiągnięć technologicznych i wiedzy inżynierów Mitsubishi na temat napędów elektrycznych i systemów 4x4.

REKLAMA

Mitsubishi e-Evolution Concept Materiały prasowe
Mitsubishi e-Evolution Concept

Słowo "Evolution" w nazwie może kojarzyć się z całą motorsportową przeszłością marki - modelami Lancer Evolution, które wygrywały m.in. na odcinkach specjalnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. I słusznie, bo potwierdza to sam producent.

Mitsubishi e-Evolution Concept wykorzystuje wydajne silniki elektryczne o wysokim momencie obrotowym, wspomagane przez system akumulatorów o dużej pojemności. Główny akumulator trakcyjny jest umieszczony centralnie, pod podłogą samochodu, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości i uzyskać bardzo wysoką stabilność w czasie jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi e-Evolution Concept Materiały prasowe
Mitsubishi e-Evolution Concept

Trzysilnikowy system 4WD wykorzystuje jeden silnik do napędzania przednich kół, a nowy system Dual Motor AYC (Active Yaw Control), łączy dwa elektryczne silniki na tylnej osi za pośrednictwem elektronicznie sterowanego modułu AYC.

Dołączanie przez system dwóch silników przekazujących napęd na tylne koła odbywa się z wykorzystaniem elektronicznego układu, który koryguje tor jazdy poprzez aktywną kontrolę momentu obrotowego (torque-vectoring).

REKLAMA

Mitsubishi e-Evolution Concept Materiały prasowe
Mitsubishi e-Evolution Concept

Hamulce prototypowego modelu są wyposażone w elektrycznie sterowane zaciski, dzięki czemu błyskawicznie i precyzyjnie kontrolują proces hamowania. Efekt i skuteczność ich działania dają się odczuwać już przy niewielkich prędkościach.

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi e-Evolution Concept Materiały prasowe
Mitsubishi e-Evolution Concept

Mózgiem Mitsubishi e-Evolution Concept jest system sztucznej inteligencji (AI), który wspomaga  kierowcę. Układ czujników cały czas monitoruje warunki na drodze i natychmiast odczytuje zamiary kierowcy, koordynując je z osiągami pojazdu. System ma za zadanie wspomagać osoby o różnych umiejętnościach prowadzenia samochodu.

REKLAMA

Mitsubishi e-Evolution Concept Materiały prasowe
Mitsubishi e-Evolution Concept

Specjalna funkcja coachingowa pozwala systemowi sztucznej inteligencji przekazać swoją wiedzę kierowcy i wpłynąć na jego zachowanie podczas jazdy. Po zebraniu danych na temat umiejętności kierowcy, system tworzy program szkoleniowy, który jest przekazywany w postaci komunikatów głosowych i wyświetlany na ekranie umieszczonym na desce rozdzielczej. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA