Mitsubishi wskrzesza Ralliart, ale Lancer nie powróci

Mitsubishi zapowiedziało w zeszłym roku powrót działu Ralliart, z którym kojarzą się rajdowe sukcesy marki. Niestety, rzeczywistość tego powrotu póki co nie jest spójna z oczekiwaniami fanów.

Mitsubishi Vision Ralliart Concept fot. materiały prasowe
Mitsubishi Vision Ralliart Concept
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 106 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Kilka tygodni temu Mitsubishi publikowało zdjęcie fragmentu tylnego dyfuzora koncepcyjnego modelu, zwiastując w ten sposób powrót logo Ralliartu do samochodów tej japońskiej marki. Z Ralliartem skojarzenia są z kolei takie, że przed oczami staje nam od razu cała seria rajdowych Lancerów Evo, które dzieliły i rządziły na trasach odcinków specjalnych, wymieniając się sukcesami choćby z Subaru Imprezą spod znaku STi.

REKLAMA

Ale wracając do tematu – oto przed nami ucieleśnienie owego powrotu Ralliartu. Marka powróciła jako sportowy pakiet dla niedostępnego u nas nowego Mitsubishi Outlandera PHEV. Jeśli więc czekaliście na pojawienie się następcy wspomnianego Lancera, tudzież inne, rasowe auto sportowe, będziecie rozczarowani. My, szczerze mówiąc, jesteśmy rozczarowani nieco mniej, bo też trudno było spodziewać się takiego rozwiązania. Zwłaszcza mając w pamięci powrót nazwy Eclipse – niegdyś zarezerwowanej dla sportowego coupe, a dziś zdobiącej klapę bagażnika praktycznego SUV-a.

Mitsubishi Vision Ralliart Concept

Patrząc na pokazanego niedawno temu na salonie samochodowym w Tokio Outlandera, nazwanego Mitsubishi Vision Ralliart Concept, widzimy SUV-a obudowanego dość agresywnym bodykitem, z dużymi 22-calowymi kołami, masywnymi zderzakami czy potężnym dyfuzorem z centralnie umieszczonym światłem stopu, przywodzącym na myśl bolidy Formuły 1.

Mitsubishi Vision Ralliart Conceptfot. materiały prasowe
Mitsubishi Vision Ralliart Concept

Na tym zmiany się nie kończą, ale szczegółów nie znamy. Chodzi o napęd, który został odpowiednio podrasowany i wzmocniony. Hybryda plug-in napędza wszystkie cztery koła i ma większą moc od modelu seryjnego, ale jak wspomnieliśmy, dokładnych parametrów nie podano. Producent zapewnia przy tym, że Vision Ralliart nosi w sobie DNA marki Ralliart i oferuje dobre przyspieszenie, zwinne prowadzenie i skuteczne hamowanie w każdych warunkach drogowych.

Mitsubishi Vision Ralliart Conceptfot. materiały prasowe
Mitsubishi Vision Ralliart Concept

Koncepcyjny Vision Ralliart, pokazany w Tokio, ma póki co zbierać opinie publiczności i w zależności od tego, jak ciepło przyjęty zostanie ten format, Mitsubishi rozważy wprowadzenie produkcyjnej wersji SUV-a z napędem plug-in hybrid, oferującego sportowe osiągi i prowadzenie. To może się udać, bo auto samo w sobie prezentuje się naprawdę ciekawie i pewnie znalazłoby wielu fanów.

Tak czy inaczej, wielu z nas inaczej wyobrażało sobie powrót Ralliartu. Ale może to po prostu znak czasów i w erze wszechobecnych SUV-ów tak to właśnie musi wyglądać? Zostawiamy was z tym pytaniem i w nostalgicznym nastroju oddalamy się obejrzeć na YouTubie kilka starych dobrych filmów z lat rajdowej świetności Mitsubishi Lancera i Ralliartu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:
REKLAMA