Dojazd na stok narciarski, wyprawa nad jezioro, czy po prostu jazda w złych warunkach pogodowych albo po wysłużonych drogach to dla niej żadne wyzwanie. Octavię Combi 4x4 wyposażono w nowy napęd ze sprzęgłem Haldex piątej generacji, które gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i dba o dynamikę jazdy samochodu. W normalnych warunkach napęd jest dostarczany do kół przedniej osi. Gdy tylko potrzebny jest większy moment obrotowy lub koła potrzebują większej przyczepności, bezstopniowo jest dołączany napęd na koła tylnej osi. Jeśli trzeba, niemal 100 procent momentu napędowego może być przenoszone przez tylne koła.
Napęd na cztery koła zostaje załączony jeszcze zanim wystąpi poślizg. Możliwe jest to Dojazd na stok narciarski, wyprawa nad jezioro, czy po prostu jazda w złych warunkach pogodowych albo po wysłużonych drogach to dla niej żadne wyzwanie. Octavię Combi 4x4 wyposażono w nowy napęd ze sprzęgłem Haldex piątej generacji, które gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i dba o dynamikę jazdy samochodu. W normalnych warunkach napęd jest dostarczany do kół przedniej osi. Gdy tylko potrzebny jest większy moment obrotowy lub koła potrzebują większej przyczepności, bezstopniowo jest dołączany napęd na koła tylnej osi. Jeśli trzeba, niemal 100 procent momentu napędowego może być przenoszone przez tylne koła. Napęd na cztery koła zostaje załączony jeszcze zanim wystąpi poślizg. Możliwe jest to dzięki uwzględniającemu różne warunki drogowe sterowaniu, które przewiduje możliwość wystąpienia poślizgu.
Octavia Combi 4x4 zawsze jest wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS) z dodatkową opcją – XDS. EDS i XDS kontrolują pracę kół zarówno przedniej, jak i tylnej osi, zapewniając optymalny rozdział siły napędowej na wszystkie koła. XDS umożliwia neutralne zachowanie samochodu na zakrętach przy dynamicznym stylu jazdy.
Łagodne hamowanie koła od wewnętrznej strony łuku umożliwia zwiększenie siły napędowej koła zewnętrznego. Powstający w ten sposób moment skręcający wspiera utrzymanie toru jazdy i umożliwia bezpieczniejsze a zarazem szybsze pokonywanie zakrętu. Byś za kierownicą zawsze czuł się pewnie.
Najnowocześniejszy napęd
Najnowocześniejszy napęd W porównaniu z dotąd stosowanym w Octavii rozwiązaniem sprzęgło Haldex-5 jest lżejsze, nie ma w nim akumulatora ciśnienia i reaguje w ciągu milisekund na wszelkie możliwe zmiany pracy napędu.