Mocny trójkołowy skuter na kategorię B. Oto Piaggio MP3

Do prowadzenia trójkołowych skuterów wystarczy samochodowe prawo jazdy kategorii B, bez względu na pojemność silnika i jego moc. W modelach Piaggio MP3 ta sięgać może nawet 44 KM.

Piaggio MP3 fot. materiały prasowe
Piaggio MP3

Każdy świadomy kierowca doskonale wie, że prawo jazdy kategorii B od pewnego czasu umożliwia jazdę jednośladami, ale z zastrzeżeniem, że pojemność silnika nie przekracza 125 cm3. Mało kto ma jednak świadomość, że te ograniczenia nie dotyczą trójkołowców, takich jak Piaggio MP3, które rejestrowane są w ramach homologacji L5e. Umożliwia ona prowadzenie pojazdu przez osobę posiadająca prawo jazdy kategorii B od co najmniej trzech lat i nie ma tu ograniczeń ze względu na pojemność czy moc.

Piaggio MP3fot. materiały prasowe
Piaggio MP3

Piaggio MP3 – zwinność motocykla

Rodzina skuterów Piaggio MP3 obejmuje modele różniące się między innymi mocą napędu, ale wszystkie łączy jedno – unikalna konstrukcja przedniego zawieszenia z dwoma kołami na jednej osi. Takie rozwiązanie pozwala zachować styl prowadzenia znany z jednośladów, bo mechanizm umożliwia jazdę w przechyle, ale przy tym daje większą stabilność i wyższą przyczepność niż w przypadku skutera czy motocykla. Co więcej, na postoju nie trzeba podpierać się nogą, a parkowanie nie wymaga rozkładania podnóżka.

Trójkołowa konstrukcja Piaggio MP3 daje przy tym duże poczucie bezpieczeństwa, bo pojazd jest bardziej masywny niż wspomniane motocykle do 125 cm3 pojemności silnika. To z kolei przekłada się na wyższy komfort jazdy bez kompromisów w kwestii możliwości jazdy w korku. Trójkołowce, wbrew pozorom, nie są wcale szersze od innych jednośladów, bo ich maksymalne rozmiary wyznacza kierownica. A to oznacza, że tak samo jak w motocyklu czy skuterze, możemy zaoszczędzić cenny czas w drodze do pracy, sprawnie omijając stojące w korku samochody.

Piaggio MP3fot. materiały prasowe
Piaggio MP3

Piaggio MP3 – bezpieczeństwo przede wszystkim

Wspomniana konfiguracja z podwójnym przednim kołem pozwala dwukrotnie zwiększyć powierzchnię styku kół z nawierzchnią, a to przekłada się na skuteczniejsze hamowanie. Do tego każdy pojazd z gamy Piaggio MP3 jest wyposażony w układ hamulcowy z systemem ABS, zapobiegający blokowaniu kół w czasie hamowania. ABS zintegrowany jest dodatkowo z układem kontroli trakcji ASR, dzięki czemu rodzina modeli Piaggio MP3 zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa na każdej drodze i w każdych warunkach.

Piaggio MP3 – komfort podróżowania

Trójkołowe modele Piaggio MP3 pozwalają wygodnie podróżować zarówno na krótkich miejskich dystansach, jak i podczas wypadów za miasto. Dwupoziomowe, obszerne siedzenie zaprojektowano tak, żeby zarówno wsiadanie i zsiadanie, jak i sama jazda były komfortowe, a optymalnie rozłożone proporcje między kierownicą, siedziskiem i przestrzenią na nogi pozwalają przyjąć wygodną pozycję.

Piaggio MP3fot. materiały prasowe
Piaggio MP3

Do tego nie mogło zabraknąć praktycznego schowka z gniazdem USB do ładowania telefonu w trakcie podróży czy miejsca na przechowywanie kasku. Pozostając w temacie łączności, Piaggio idzie z duchem czasów, oferując multimedialną platformę Piaggio MIA, która łączy smartfon z komputerem pokładowym skutera. Pozwala to bezpiecznie wybierać muzykę, obsługiwać połączenia czy polecenia głosowe, bez odrywania rąk od kierownicy.

Wisienką na torcie w przypadku topowej wersji Piaggio MP3 z serii 500 jest wyposażenie tego modelu w… bieg wsteczny. Ogranicza to konieczność użycia siły fizycznej przy parkowaniu i daje większą zwrotność, pozwalając zaparkować w najciaśniejszym nawet miejscu. Wszystkie modele MP3 wyposażane są z kolei w system Roll Lock, który eliminuje potrzebę korzystania ze stopki po zaparkowaniu i sprawia, że przy zatrzymaniu nie trzeba podpierać się nogami.

Piaggio MP3fot. materiały prasowe
Piaggio MP3

Piaggio MP3 – oszczędność na każdym kroku

Trójkołowe modele Piaggio MP3 napędzane są nowoczesnymi, czterosuwowymi silnikami o wysokiej mocy od 26 do nawet 44 KM, a przy tym zużywającymi niewiele paliwa. Taki skuter spala średnio 2-3 l/100 km, podczas gdy samochód w ruchu miejskim potrzebuje nawet 4 razy więcej benzyny. Koszty eksploatacji to jedna z niewątpliwych przewag, jakie trójkołowce mają nad samochodami. O wiele tańsze są też przeglądy serwisowe i ubezpieczenie pojazdu, a znalezienie miejsca postojowego przychodzi bez trudu.

Piaggio MP3fot. materiały prasowe
Piaggio MP3

We współczesnym świecie dużą wartością jest czas i poczucie wolności, dlatego kierowcy samochodów w dużych miastach często przesiadają się do alternatywnych środków transportu, wybierając nieduże jednoślady z małymi silnikami, bo tylko takimi mogą jeździć z kategorią B prawa jazdy. Trójkołowce wydają się zatem znacznie lepszą propozycją, ze względu choćby na to, że nie ograniczają swoich właścicieli pojemnością i mocą silnika, a do tego prowadzą się bardziej stabilnie. Nie mówiąc o tym, że wyglądają bardziej nowocześnie i modnie. W stosunku do komunikacji miejskiej z kolei dają komfort podróżowania z dala od ścisku i tłumów oraz dojazdu sprzed domu do samego celu podróży. Czysta oszczędność – czasu i pieniędzy.

Trójkołowe skutery Piaggio MP3 nabyć można u dealerów marki Piaggio w całej Polsce. Lista punktów sprzedaży dostępna jest na stronie https://www.piaggio.com/pl_PL/