REKLAMA

Modele Skody sprzed 100 lat - zdjęcia

Na 125-letnią historię Skody składa się wiele legendarnych modeli, które na przestrzeni lat stały się ikonami i znacząco wpłynęły na sukces marki.

L&K Voiturette A L&K Voiturette A
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 46 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ogromne znaczenie dla rozwoju firmy miały auta, które powstawały w pierwszych dekadach jej funkcjonowania, takie jak Laurin & Klement Voiturette A, Laurin & Klement/Skoda 110 czy flagowa Skoda Superb z 1934 roku. W jubileuszowej retrospektywie marka przedstawia kultowe samochody, które cieszą się uznaniem miłośników motoryzacji na całym świecie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

L&K Voiturette A

Po sukcesach rowerów SLAVIA i motocykli Laurin & Klement pierwszym samochodem powstałym w miejscowości Mladá Boleslav był L&K Voiturette A z jednolitrowym, dwucylindrowym silnikiem V o mocy 7 KM. Samochód charakteryzował się świetnymi właściwościami jezdnymi, zapewniał doskonałe prowadzenie i odpowiedni stosunek jakości do ceny. Pojazd poruszał się z maksymalną prędkością 40 km/h. Jego Popularność sprawiła, że w następnych latach zaprezentowano kolejne modele oznaczone literami B i C.

REKLAMA

REKLAMA

Laurin & Klement S Laurin & Klement S

Laurin & Klement S

Produkcja modelu Laurin & Klement w serii S trwała aż 14 lat. W tym czasie powstało aż 2000 egzemplarzy tego pojazdu. Częściowo dzięki serii S Laurin & Klement szybko stał się największym zakładem motoryzacyjnym w Cesarstwie Austro-Węgierskim. W 1913 roku L&K Sg pojawił się w dziesięciu podstawowych wersjach designu nadwozia, w tym w wersji „Doktor” lub „Dama” w stylu coupé lub w wersji użytkowej „Progress”.

REKLAMA

L&K/Skoda 110 L&K/Skoda 110

L&K/Skoda 110

W 1925 roku firma Laurin & Klement połączyła siły z jednym z największych koncernów maszynowych i zbrojeniowych w Europie Środkowej, pilzneńskim gigantem Skoda. Model przejściowy L&K/Skoda 110 był dostępny wraz z całą serią modyfikacji, w tym w wersji z nadwoziem Soft Top i Hard Top.

Zasada „dwóch samochodów w jednym” mogła zostać wprowadzona dzięki oryginalnej modułowej konstrukcji z wyjmowaną tylną częścią, dzięki czemu samochód osobowy można było przekształcić w praktyczny dwuosobowy samochód dostawczy z płaską podłogą. Opcja ta sprawiała, że auto świetnie sprawdzało się w pracy, jak i podczas weekendowych rodzinnych wycieczek.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Superb 1934 r. Skoda Superb 1934 r.

Skoda Superb

Nazwa Superb pochodzi od łacińskiego słowa "Superbus", które oznacza „wspaniały” i symbolizuje najwyższą klasę. Wyprodukowany w 1934 r. pierwszy Superb Š 640 posiadał sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 40,5 kW (55KM).

Ponadto wyposażenie obejmowało odbiornik radiowy i panele z drewna różanego oddzielające przestrzeń kierowcy od strefy zarezerwowanej dla pasażerów tego prestiżowego modelu: polityków, dyplomatów i biznesmenów. Jednym z nabywców była m.in.: słynna, innowacyjna firma obuwnicza Bata z siedzibą w Zlinie, która produkowała również opony o tej samej nazwie, stosowane w pojazdach Skoda.

REKLAMA

Skoda Popular Monte Carlo Skoda Popular Monte Carlo

Skoda Popular Monte Carlo

W styczniu 1936 r. Skoda Popular zajęła drugie miejsce w swojej kategorii w wymagającym rajdzie Monte Carlo. Po tym sukcesie marka zaoferowała klientom limitowaną edycję modeli inspirowanych samochodem rajdowym o nadwoziu typu roadster oraz coupé, dając tym samym początek usportowionej serii Monte Carlo. Oprócz postępowych rozwiązań technicznych Skoda Popular Monte Carlo zdobyła serca klientów elegancką aerodynamiczną linią nadwozia.

Powyższe modele stanowią jedynie część ikon Skody, ale dobrze obrazują one idee, jakie przyświecały twórcom marki. Budowano pojazdy nowoczesne, komfortowe i wyposażone w szereg innowacyjnych rozwiązań. Zgodne z duchem pionierskich lat jest wejście marki w erę napędów hybrydowych i elektrycznych. Do końca 2022 r. Skoda zaprezentuje w sumie dziesięć częściowo lub całkowicie zelektryfikowanych modeli sygnowanych znakiem iV.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA