[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Motoryzacja wraca do życia. Rusza produkcja aut

Kilkutygodniowy przestój w fabrykach samochodów w Europie dobiega końca. Większość producentów wznowiła produkcję, choć na początek w ograniczonym zakresie.

Fabryka Volkswagen Poznań po rozruchu Fabryka Volkswagen Poznań po rozruchu

W okolicach połowy marca fabryki samochodów w Europie stanęły. Powodem była oczywiście epidemia koronawirusa, która przerwała łańcuchy dostaw, ale też drastycznie zmniejszyła popyt na nowe samochody. Teraz, powoli, motoryzacja wraca do życia, a producenci stopniowo uruchamiają swoje zakłady.

W wielu fabrykach taśmy produkcyjne ruszają w mocno ograniczonym zakresie, który będzie rozszerzany w miarę rosnącego popytu i zapewnienia dostaw części. We wszystkich uruchamianych zakładach wprowadzone są nowe procedury bezpieczeństwa, z zachowaniem dystansu między pracownikami i częstym odkażaniem pomieszczeń.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Grupa Volkswagena ruszyła już w kwietniu

Jak informowaliśmy niedawno, dokładnie 27 kwietnia o godzinie 6.00 ruszyły taśmy produkcyjne w zakładach Volkswagen Poznań i innych fabrykach Volkswagena. Uruchomiono także produkcję w trzech zakładach Skody.

W przypadku Volkswagen Poznań pracownicy wrócili do pracy po trwającej od 20 marca przerwie w produkcji. Rozruch następuje stopniowo, a produkcja zaczęła się od jednej zmiany, przywracając około jedną czwartą z 11-tysięcznej załogi. Także organizacja czasu pracy oraz tempo pracy linii produkcyjnych zostało dostosowane do nowych warunków.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Tego samego dnia produkcja ruszyła w trzech fabrykach Skody zlokalizowanych w Czechach. W porozumieniu ze związkiem zawodowym KOVO wznowiono produkcję pojazdów i komponentów w Mladá Boleslav, Kvasinach i Vrchlabí. W celu ochrony zdrowia pracowników wprowadzono kompleksowe przepisy, gwarantujące bezpieczeństwo pracy.

27 kwietnia stopniowe wznowienie działalności ogłosiły też hiszpańskie zakłady Seata, które zaczęły od poziomu jednej trzeciej maksymalnej wydajności.

Z kolei w Zwickau już kilka dni wcześniej ruszyła produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3 – na razie w mniejszej liczbie egzemplarzy i w dużo wolniejszym rytmie pracy. Wdrożono przy tym wiele dodatkowych środków służących ochronie zdrowia pracowników. Produkcja jest podejmowana stosownie do normalizowania się sytuacji w firmach dostawczych. W pierwszym etapie powstaje 50 egzemplarzy ID.3 dziennie – to jedna trzecia produkcji z okresu przed wybuchem pandemii koronawirusa.

REKLAMA

REKLAMA

Fabryki Forda wznawiają produkcję Fabryki Forda wznawiają produkcję

4 maja rusza większość pozostałych producentów

Porsche z kolei ruszyło z produkcją od 4 maja. Również z zachowaniem wszelkich niezbędnych środków bezpieczeństwa. Wszyscy pracownicy głównych zakładów w Zuffenhausen oraz fabryki w Lipsku będą stopniowo wracać do pracy w miarę zwiększania produkcji.

Także Ford potwierdził, że od 4 maja wznowił produkcję w większości swoich głównych europejskich fabryk pojazdów i silników. Produkcja ruszyła 4 maja w etapach: w zakładach montażowych pojazdów Saarlouis oraz zakładach montażowych i fabryce silników w Kolonii, a także w zakładach montażowych w Walencji w Hiszpanii; oraz Krajowej w Rumunii, gdzie odbywa się montaż pojazdów i produkcja silników.

W Walencji w Hiszpanii produkcja Forda ruszy 18 maja, natomiast daty wznowienia produkcji silników w Dagenham i Bridgend w Wielkiej Brytanii zostaną potwierdzone w późniejszym terminie.

Stopniowo produkcję uruchamia dziś Ferrari, które rusza w zakładach w Maranello i w Modenie. Obie fabryki planują szybko powrócić do pełnej produkcji, bo przedstawiciele Ferrari zapowiadają, że nastąpi to już 8 maja.

Po ponad miesięcznej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa, 4 maja produkcję uruchomiły ponownie fabryki Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Od dziś stopniowo wznowiona została produkcja silników, skrzyń biegów i przekładni hybrydowych, a jej wielkość uzależniona jest od zamówień z montowni.

REKLAMA

Fabryka Volkswagen Poznań po rozruchu Fabryka Volkswagen Poznań po rozruchu

FCA w Tychach i PSA w Gliwicach z dłuższym przestojem

Zatrudniająca ok. 2,2 tys. osób fabryka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w Tychach, która od połowy marca nie produkuje samochodów z powodu pandemii koronawirusa, przedłużyła okres zawieszenia produkcji do 10 maja. Przestój trwa także póki co w pozostałych europejskich zakładach FCA.

Dyrekcja FCA Poland SA informuje, że w następstwie wystąpienia Covid-19 zmuszona jest do kolejnego wydłużenia okresu tymczasowego zawieszenia działalności produkcyjnej. Tymczasowe zawieszenie będzie obowiązywać w okresie od 4 do 10 maja 2020 r. - poinformowała w komunikacie dyrekcja fabryki.

Początkowo zakładano, że zakład w Tychach wznowi produkcję 30 marca, po dwutygodniowej przerwie. Później czas trwania przerwy w produkcji kilkakrotnie przedłużano.

Co z innymi zakładami działającymi w Polsce, czyli fabryką PSA w Gliwicach? Wciąż nie znamy konkretów, ale jak się dowiadujemy, koncern planuje rozpoczęcie uruchamiania produkcji na czas między 4 a 11 maja, czyli na najbliższe dni.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA