Amerykanie lubią mieć wszystko inne, większe i lepsze. Dlatego też ich konkurs nazywa się North American Car, Utility and Truck of the Year, a nie po prostu North American Car of the Year. A w finale wygrywa nie jeden, a trzy modele – w kategorii głównej, aut użytkowych (SUV-y) oraz towarowych (pick-upy).
Bez zbędnego wgłębiania się w szczegóły regulaminowo-techniczne konkursu NACTOY - North American Car of the Year – dodajmy, że po ostatniej turze głosowań panel złożony z 50 jurorów wybrał zwycięzców w każdej z trzech kategorii.
Ale zanim przejdziemy do sedna, warto w tym miejscu przypomnieć, że niebawem - w przeddzień salonu samochodowego w Genewie w marcu 2020 roku - rozstrzygnięty zostanie nasz europejski konkurs Car of the Year 2020, którego jednym z polskich jurorów jest redaktor naczelny "auto motor i sportu" Roman Popkiewicz, a drugim związany z "auto motor i sportem" redaktor Maciej Ziemek. Znamy już finalistów Car of the Year 2020.
Teraz, po tej małej dygresji, możemy już wrócić za Ocean. W kategorii 2020 Truck of the Year kandydatami do tytułu były modele:
- Ford Ranger
- Jeep Gladiator
- Ram Heavy Duty
Głosami jury zwyciężył Jeep Gladiator

W tym przypadku do finału dotarły trzy amerykańskie ikony, choć akurat Ford Ranger bardziej znany jest u nas, w Europie. W USA preferują większego Forda F-150, który jest najchętniej kupowanym tam modelem. Zwyciężył Jeep – pierwszy pick-up tej marki.
W kategorii 2020 Utility of the Year kandydatami do tytułu były modele:
- Hyundai Palisade
- Kia Telluride
- Lincoln Aviator
Zwycięskim modelem jest Kia Telluride

Co ciekawe, w finale udział brał tylko jeden model marki amerykańskiej i dwa koreańskie, a do tego będące bliźniaczą konstrukcją. Jak widać, koncern Hyundai-Kia mocno zakorzenił się już w Ameryce Północnej ze swoją ofertą, szczególnie w kwestii dużych SUV-ów, niedostępnych na rynkach europejskich.
W kategorii głównej – 2020 North American Car of the Year (NACOTY) kandydatami były modele:
- Chevrolet Corvette Stingray
- Hyundai Sonata
- Toyota Supra
Zwyciężył – po raz trzeci w historii konkursu – Chevrolet Corvette Stingray
W finale Chevrolet obronił honor marek amerykańskich, wygrywając z popularnym sedanem Hyundaiem Sonatą oraz sportową Toyotą Suprą, współczesnym wcieleniem klasyka sprzed lat.

Zobacz także: Volvo XC40 T5 Twin Engine - z mocą dwóch silników
Komentarze