REKLAMA

NACTOY rozstrzygnięte. Oto najlepsze auta Ameryki Północnej

W Europie mamy „nasz” konkurs Car of the Year, natomiast w Ameryce Północnej mają swój – North American Car, Utility and Truck of the Year. Właśnie ogłoszono zwycięzców.

Corvette C8 Materiały prasowe
Corvette C8

Amerykanie lubią mieć wszystko inne, większe i lepsze. Dlatego też ich konkurs nazywa się North American Car, Utility and Truck of the Year, a nie po prostu North American Car of the Year. A w finale wygrywa nie jeden, a trzy modele – w kategorii głównej, aut użytkowych (SUV-y) oraz towarowych (pick-upy).

Bez zbędnego wgłębiania się w szczegóły regulaminowo-techniczne konkursu NACTOY - North American Car of the Year – dodajmy, że po ostatniej turze głosowań panel złożony z 50 jurorów wybrał zwycięzców w każdej z trzech kategorii.

Ale zanim przejdziemy do sedna, warto w tym miejscu przypomnieć, że niebawem - w przeddzień salonu samochodowego w Genewie w marcu 2020 roku - rozstrzygnięty zostanie nasz europejski konkurs Car of the Year 2020, którego jednym z polskich jurorów jest redaktor naczelny "auto motor i sportu" Roman Popkiewicz, a drugim związany z "auto motor i sportem" redaktor Maciej Ziemek. Znamy już finalistów Car of the Year 2020.

Teraz, po tej małej dygresji, możemy już wrócić za Ocean. W kategorii 2020 Truck of the Year kandydatami do tytułu były modele:

  • Ford Ranger
  • Jeep Gladiator
  • Ram Heavy Duty

Głosami jury zwyciężył Jeep Gladiator

Jeep GladiatorMateriały prasowe
Jeep Gladiator

W tym przypadku do finału dotarły trzy amerykańskie ikony, choć akurat Ford Ranger bardziej znany jest u nas, w Europie. W USA preferują większego Forda F-150, który jest najchętniej kupowanym tam modelem. Zwyciężył Jeep – pierwszy pick-up tej marki.

W kategorii 2020 Utility of the Year kandydatami do tytułu były modele:

  • Hyundai Palisade
  • Kia Telluride
  • Lincoln Aviator

Zwycięskim modelem jest Kia Telluride

Kia TellurideMateriały prasowe
Kia Telluride

Co ciekawe, w finale udział brał tylko jeden model marki amerykańskiej i dwa koreańskie, a do tego będące bliźniaczą konstrukcją. Jak widać, koncern Hyundai-Kia mocno zakorzenił się już w Ameryce Północnej ze swoją ofertą, szczególnie w kwestii dużych SUV-ów, niedostępnych na rynkach europejskich.

W kategorii głównej – 2020 North American Car of the Year (NACOTY) kandydatami były modele:

  • Chevrolet Corvette Stingray
  • Hyundai Sonata
  • Toyota Supra

Zwyciężył – po raz trzeci w historii konkursu – Chevrolet Corvette Stingray

W finale Chevrolet obronił honor marek amerykańskich, wygrywając z popularnym sedanem Hyundaiem Sonatą oraz sportową Toyotą Suprą, współczesnym wcieleniem klasyka sprzed lat.

Corvette C8Materiały prasowe
Corvette C8

Zobacz także: Volvo XC40 T5 Twin Engine - z mocą dwóch silników

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Corvette C8 - dane techniczne

Corvette C8 napędza umieszczony centralnie silnik V8 o pojemności 6,2 litra, co już samo w sobie robi wrażenie w dobie downsizingu, hybryd i aut elektrycznych, a do tego dodajmy, że auto ma kosztować 60 tys. dolarów.

Maszyneria ta w podstawowej wersji LT2 generuje moc 497 koni mechanicznych i 630 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Z kolei z opcjonalnym pakietem Z51 moc wzrasta do wartości 502 KM, a moment obrotowy do 637 Nm.

Wiemy już, jakie będą osiągi nowej Corvette. Wersja Corvette Z51 wyposażona w pakiet Performance ma przyspieszać od 0 do 96 km/h w mniej niż 3 sekundy – dokładnie 2,9 sekundy. To imponujący wynik, zważywszy na fakt, że pokazana nie tak dawno temu Corvette ZR1 o mocy 765 KM i 969 Nm momentu obrotowego do „setki” przyspiesza w 2,85 sekundy.

Standardowa Corvette Stingray nie jest wcale zauważalnie wolniejsza, bo pierwszych 60 mil na godzinę (96 km/h) „robi” w równe trzy sekundy. Jeśli chodzi o czas sprintu na jedną czwartą mili, pakiet Performance dla Z51 pozwala osiągnąć ten dystans w 11,2 sekundy, rozpędzając się do prędkości 195 km/h.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA