REKLAMA

NIO ES8 - aluminiowy SUV z napędem elektrycznym

Chińska firma NIO idzie jak burza. Po rekordzie toru Nurburgring modelu EP9 wprowadza do sprzedaży SUV-a ES8.

NIO ES8
NIO ES8

NIO to założona zaledwie w 2014 roku firma motoryzacyjna, która już ma na swoim koncie wiele sukcesów. Dość powiedzieć, że od początku uczestniczy w mistrzostwach elektrycznej Formuły E, w swoim debiucie zdobywając tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów, z Nelsonem Piquetem Juniorem za kierownicą.

Inny sukces to pobicie rekordu toru Nurburgring przez elektryczne superauto o nazwie EP9. Napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1360 KM pojazd pokonał okrążenie Północnej Pętli w niewiarygodnym czasie 6 minut i 45,90 sekundy, bijąc m.in. Lamborghini Huracana Performante.

Teraz chińska marka prezentuje bardziej przyziemny model, jakim jest SUV o nazwie ES8. Choć w tym przypadku słowo "przyziemny" nie jest za bardzo na miejscu, ze względu na zaawansowane technologie użyte do jego produkcji.

REKLAMA

REKLAMA

NIO ES8
NIO ES8

O ile stylistyka jest na wskroś nowoczesna, to trudno powiedzieć, żeby w dobie odważnie stylizowanych aut klasy SUV, jak Lexus NX, RX czy Hyundai Kona czymś specjalnie zaskakiwał. Na pewno jednak przyciąga wzrok.

Siedmiomiejscowy SUV ma za to nadwozie wykonane z aluminium, które według zapewnień producenta użyte jest w największym zakresie spośród samochodów produkowanych masowo.

Wnętrze wykończone jest najwyższej jakości materiałami, jak skóra Nappa. Pełno tu również nowoczesnych systemów i rozwiązań zwiększających komfort podróży. Wspomnieć trzeba o dwóch dużych ekranach - w miejscu zegarów oraz na konsoli środkowej.

REKLAMA

NIO ES8
NIO ES8

Na komfort jazdy narzekać nie będzie pasażer, który dysponuje luksusowym rozkładanym fotelem. Nad czystością i jakością powietrza czuwa z kolei system wentylacji z filtrem HEPA i filtrem z węglem aktywnym, a także jonizator powietrza.

Do napędu NIO ES8 służą dwa silniki elektryczne, które generują łączną moc 643 koni mechanicznych i 840 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na cztery koła, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest na poziomie supersportowych aut - zajmuje zaledwie 4,4 sekundy.

REKLAMA

REKLAMA

NIO ES8
NIO ES8

Baterie o pojemności 70 kWh zapewniają zasięg do 355 kilometrów, a rozładowaną baterię można wymienić w trzy minuty. Firma planuje zbudować ponad 1100 takich stacji wymiany baterii, a także 1200 mobilnych punktów ładowania, które w 10 minut zwiększą zasięg do 100 km.

W Chinach ceny zaczynają się od poziomu niespełna 68 tys. dolarów. Wzorem Tesli, firma wprowadza edycję limitowaną "Founder's Edition", która kosztować ma niemal 83 tys. dolarów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA