[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

NIO ES8 - aluminiowy SUV z napędem elektrycznym

Chińska firma NIO idzie jak burza. Po rekordzie toru Nurburgring modelu EP9 wprowadza do sprzedaży SUV-a ES8.

NIO ES8 NIO ES8

NIO to założona zaledwie w 2014 roku firma motoryzacyjna, która już ma na swoim koncie wiele sukcesów. Dość powiedzieć, że od początku uczestniczy w mistrzostwach elektrycznej Formuły E, w swoim debiucie zdobywając tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów, z Nelsonem Piquetem Juniorem za kierownicą.

Inny sukces to pobicie rekordu toru Nurburgring przez elektryczne superauto o nazwie EP9. Napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1360 KM pojazd pokonał okrążenie Północnej Pętli w niewiarygodnym czasie 6 minut i 45,90 sekundy, bijąc m.in. Lamborghini Huracana Performante.

Teraz chińska marka prezentuje bardziej przyziemny model, jakim jest SUV o nazwie ES8. Choć w tym przypadku słowo "przyziemny" nie jest za bardzo na miejscu, ze względu na zaawansowane technologie użyte do jego produkcji.

REKLAMA

REKLAMA

NIO ES8 NIO ES8

O ile stylistyka jest na wskroś nowoczesna, to trudno powiedzieć, żeby w dobie odważnie stylizowanych aut klasy SUV, jak Lexus NX, RX czy Hyundai Kona czymś specjalnie zaskakiwał. Na pewno jednak przyciąga wzrok.

Siedmiomiejscowy SUV ma za to nadwozie wykonane z aluminium, które według zapewnień producenta użyte jest w największym zakresie spośród samochodów produkowanych masowo.

Wnętrze wykończone jest najwyższej jakości materiałami, jak skóra Nappa. Pełno tu również nowoczesnych systemów i rozwiązań zwiększających komfort podróży. Wspomnieć trzeba o dwóch dużych ekranach - w miejscu zegarów oraz na konsoli środkowej.

REKLAMA

NIO ES8 NIO ES8

Na komfort jazdy narzekać nie będzie pasażer, który dysponuje luksusowym rozkładanym fotelem. Nad czystością i jakością powietrza czuwa z kolei system wentylacji z filtrem HEPA i filtrem z węglem aktywnym, a także jonizator powietrza.

Do napędu NIO ES8 służą dwa silniki elektryczne, które generują łączną moc 643 koni mechanicznych i 840 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na cztery koła, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest na poziomie supersportowych aut - zajmuje zaledwie 4,4 sekundy.

REKLAMA

REKLAMA

NIO ES8 NIO ES8

Baterie o pojemności 70 kWh zapewniają zasięg do 355 kilometrów, a rozładowaną baterię można wymienić w trzy minuty. Firma planuje zbudować ponad 1100 takich stacji wymiany baterii, a także 1200 mobilnych punktów ładowania, które w 10 minut zwiększą zasięg do 100 km.

W Chinach ceny zaczynają się od poziomu niespełna 68 tys. dolarów. Wzorem Tesli, firma wprowadza edycję limitowaną "Founder's Edition", która kosztować ma niemal 83 tys. dolarów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij