NIO ET5, czyli 1000 km zasięgu u rywala Tesli

NIO to chińska marka aut elektrycznych, która pokazała już kilka aut, w tym supersportowe EP9, a teraz chwali się nowym modelem – ET5. Ma on zapewniać zasięg do 1000 km.

NIO ET5 fot. materiały prasowe
NIO ET5

Na przestrzeni zaledwie kilku lat chiński startup o nazwie NIO pokazał już pięć modeli aut elektrycznych, w tym trzy crossovery – EC6, ES6 i ES8, dużego sedana ET7 i sportowego EP9. Większość z nich już w 2022 roku wjedzie do salonów, natomiast NIO na tym nie poprzestaje. Oto bowiem Chińczycy pokazali kolejny elektryczny samochód, celujący w takich mocnych graczy, jak Tesla Model 3. Nazywa się NIO ET5 i ma zachwycać swoimi możliwościami, a szczególnie zasięgiem w wersji z największym dostępnym akumulatorem.

NIO ET5 – nadwozie i wnętrze

NIO ET5fot. materiały prasowe
NIO ET5

Model ET5 mocno przypomina pokazanego wcześniej ET7. Ma dynamiczną sylwetkę w kształcie inspirowanym kroplą wody, co zapewnia świetne właściwości aerodynamiczne. Jeśli chodzi o stylistykę, mamy tu trochę z Tesli, trochę z Porsche, ale efekt końcowy robi dobre wrażenie i samochód wygląda świeżo.

ET5 mierzy 4790 mm długości, 1960 mm szerokości i 1499 mm wysokości, a rozstaw osi to słuszne 2888 mm. Samochód jest zatem nieco większy od wspomnianej Tesli Model 3, z którym będzie rywalizować.

NIO ET5fot. materiały prasowe
NIO ET5

W kabinie z kolei znajdziemy to, co oferuje wiele modeli elektrycznych, czyli minimalizm w kwestii liczby przycisków i gładkich powierzchni, połączony ze sporej wielkości ekranami. Tutaj mamy 10,5-calowy ekran centralny, kształtem zbliżony nie prostokąta, a do kwadratu oraz mniejszy wyświetlacz wirtualnych zegarów.

NIO ET5 – napęd i zasięg

Najciekawsze informacje związane są jednak z napędem ET5. Producent zastosował tu układ dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy blisko 490 KM i momencie obrotowym 700 Nm, a do wyboru są aż trzy opcje wielkości akumulatora – podstawowy gromadzący 75 kWh energii (zasięg ok 550 km), większy o pojemności 100 kWh (zasięg ok. 700 km) i topowy, dający zasięg aż 1000 km.

NIO ET5fot. materiały prasowe
NIO ET5

Jedna z tych wersji ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Stawiamy, że to ta z najmniejszym, a więc i najlżejszym akumulatorem. Z kolei zastanawiamy się, ile trwać będzie ładowanie w przypadku wariantu z akumulatorem gromadzącym 150 kWh energii. Z domowego gniazdka zajmie to wieki, a na pewno parę... dni. Wallbox dający 7,4 kW, to niemal doba ładowania. Ratunkiem pozostaną szybkie ładowarki miejskie, ale na tym etapie producent i tak nie podał, jak mocną ładowarkę zamierza montować na pokładzie samochodu.

Tak czy inaczej, to na razie nie nasz problem, jako że NIO ET5 pojawi się w sprzedaży za blisko rok – we wrześniu 2022 roku. Najpierw w Chinach, a później także na wybranych europejskich rynkach, w tym w sąsiednich Niemczech. Cen dla Starego Kontynentu nie podano.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

REKLAMA