Wąskie, agresywne reflektory, lampy LED do jazdy dziennej, masywny wlot powietrza - to rzuca się na pierwsze spojrzenie. Z tyłu zmieniona całkowicie klapa, zderzak, a także lampy. Pozostała jedynie charakterystyczna linia boczna, ze zbyt napompowanymi nadkolami.
Nowe Camaro zostało intensywnie dopracowane w tunelu aerodynamicznym. Chevrolet chwali się, że nowy model spędził tam ponad 350 godzin. Poprzez nową konstrukcję, w dużej mierze złożonej z aluminium udało się zredukować masę o 90 kg. Płyta podłogowa Alpha to ta sama, którą zastosowano m.in. w nowym Cadillacu ATS, ale aż 70% podzespołów zostano wykonanych od podstaw, specjalnie dla Camaro.
W nowym Camaro zaprezentowano mechanizm Magnetic Ride Control, który był wcześniej dostępny tylko w wersji ZL1. Kierowca będzie miał do wyboru tryby jazdy: Snow/Ice, Tour i Sport, a w modelu SS dodatkowo pojawi się opcja Track. W bazowej wersji Camaro otrzymujemy 18-calowe felgi, a w topowej SS "20" z Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. O odpowiednie hamulce zadbała firma Brembo.
{% image id= align=left x=485 y=0 %}
Wszystkich zdziwiła informacja, że pod maską Mustanga znalazł się ekologiczny silnik czterocylindrowy, a więc fakt, że tutaj jest podobnie nie powinien stanowić sensacji. Podstawową jednostką w Camaro będzie silnik 2.0 z czterema cylindrami i turbosprężarką o mocy 280 KM i 400 Nm. Mocniejsza jednostka 3.6 V6 340 KM i 385 Nm. Prawdziwym muscle carem okazuje się być wersja SS z silnikiem 6.2 V8 o mocy 460 KM i 617 Nm. Seryjnie każda wersja otrzyma 6-biegową skrzynię manualną, a w opcji znajdzie się 8-biegowy automat Hydra-Matic z łopatkami przy kierownicy.
Wewnątrz również zmiany. Pojawił się duży 8-calowy ekran dotykowy, komputer pokładowy, a także system rozrywki MyLink. Przemodelowano także deskę rozdzielczą, a fotele mają nowy kształt.
{% image id= align=left x=485 y=0 %}
Nowy Chevrolet Camaro ma pojawić się w salonach w USA na początku roku. W Europie na razie nie znana jest data premiery jest nieznana, ale nieoficjalnie wiemy, że auto może być dostępne w salonach Opla. Największy konkurent, Ford Mustang w Polsce kosztuje 148 400 zł. Camaro osiągami, charakterem i wyposażeniem jest bardzo mocno zbliżony do Forda. O jego popularności na Starym Kontynencie zadecyduje cena.
Komentarze
auto motor i sport, 2015-05-18 11:58:36
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?