[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Najbardziej ekologiczne marki w Europie - nowy lider

Jak pokazuje analiza firmy JATO Dynamics, średnia emisja dwutlenku węgla w Europie wzrosła po raz pierwszy od 10 lat. Z raportu wynika też, że najbardziej ekologiczną marką aut jest obecnie Toyota, która wyprzedziła Peugeota i Citroena.

Hybrydy plug-in

W 2017 roku średnia emisja CO2 nowych samochodów sprzedanych przez Toyotę spadła o 2,7 g/km do 101,2 g/km. Drugie miejsce zajął Peugeot, którego średnia emisja wzrosła w ciągu roku o 2,7 g/km do 104,5 g/km. Na trzeciej pozycji znalazł się Citroen z wynikiem 105,5 g/km (+2,2 g/km). Badanie przeprowadzone przez JATO Dynamics objęło 23 europejskie rynki.

Obniżenie średniej emisji samochodów Toyoty jest wynikiem wzrostu popularności hybryd, które w ubiegłym roku stanowiły 53 proc. całkowitej sprzedaży marki. Konwencjonalne samochody benzynowe odpowiadały za 42 proc. łącznej liczby aut dostarczonych klientom Toyoty, zaś pojazdy z silnikami Diesla 7,5 proc.

2017 rok był wyjątkowy pod względem średniej emisji CO2 nowych samochodów w Europie – po raz pierwszy od 10 lat jej wartość - niewiele, ale jednak - wzrosła. W tym roku wyniosła ona 118,1g/km - o 0,3 g więcej niż w 2016 roku.

Ma to związek z rosnącym zainteresowaniem mniej oszczędnymi SUV-ami oraz ze spadkiem popularności silników Diesla częściowo na korzyść motorów benzynowych. Przykład Toyoty pokazuje, że rozwiązaniem tego problemu są samochody wykorzystujące silnik elektryczny, w tym hybrydy.

Zdaniem firmy analitycznej Jato Dynamics, samochody z pełnym napędem hybrydowym, zdolne do poruszania się na samym silniku elektrycznym bez ładowania z zewnętrznej sieci, stanowią w bliskiej perspektywie najlepszą alternatywę dla silników Diesla.

Motory wysokoprężne, choć są wydajne i emitują mniej CO2 niż konwencjonalne silniki benzynowe, odpowiadają za wzrost emisji szkodliwych dla zdrowia tlenków azotu i cząstek stałych.

Napęd hybrydowy emituje mniej CO2 i szkodliwych substancji niż konwencjonalne silniki pozbawione wsparcia motoru elektrycznego. Jest to też bardziej trwałe i niezawodne rozwiązanie niż na przykład turbodoładowanie – w przypadku hybrydy dodatkowa moc i moment obrotowy potrzebne do dynamicznego przyspieszania pochodzą od bezemisyjnego silnika elektrycznego.

Za wzrost emisji odpowiada większość krajów europejskich

Wśród 23 europejskich krajów badanych przez Jato Dynamics najbardziej ekologiczna pod względem średniej emisji CO2 nowych samochodów okazała się Norwegia. Warto zwrócić uwagę, że ten skandynawski kraj w ciągu roku obniżył średnią emisję sprzedawanych aut aż o 10,1 punktu procentowego – w 2017 roku wyniosła ona 83,6 g/km CO2.

Norwegia jest liderem elektryfikacji parku samochodowego – w ubiegłym roku hybrydy i auta elektryczne stanowiły ponad połowę ogólnej liczby nowych samochodów sprzedanych w tym kraju.

Żadne inne europejskie państwo nie uzyskało wyniku poniżej 100 g/km. W pierwszej piątce obok Norwegii znalazły się Portugalia (104,2 g/km), Dania (108 g/km), Grecja (108,6 g/km) oraz Holandia (109 g/km).

Polska - z wynikiem 126,4 - zajmuje drugie miejsce... od końca – tuż za Niemcami (126,2 g/km) i przed Szwajcarią (133,2 g/km). Na 23 badane kraje aż 15 zanotowało w ubiegłym roku wzrost średniej emisji CO2 nowych aut.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij