[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Najbardziej i najmniej awaryjne auta za 10 - 20 tys. zł w Polsce

Które samochody o wartości od 10 do 20 tys. złotych są najbardziej awaryjne? Na to pytanie odpowiada raport sporządzony na zlecenie marki ProfiAuto. W niezależnym badaniu wzięto pod uwagę opinie polskich mechaników samochodowych. Oto wyniki.

Badanie techniczne Badanie techniczne, fot. Shutterstock

Miesiąc temu publikowaliśmy zestawienie najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów o wartości do 10 tys. złotych, jeżdżących po Polsce. Teraz kolej na część drugą – ranking awaryjności aut o wartości od 10 do 20 tys. złotych.

Ranking powstał na podstawie 1300 opinii i uwzględnia 50 najpopularniejszych samochodów w Polsce - do ok. 10 tys., 20 tys. i 30 tys. złotych. Mechanicy wystawiali im oceny w szkolnej skali, tj. od 1 do 6.

Taki ranking jest bardziej miarodajny dla naszego rynku. Polscy kierowcy planując zakup auta korzystają bowiem najczęściej z zagranicznych zestawień – niemieckich i brytyjskich, a także wyszukując w internecie opinii użytkowników i mechaników.

REKLAMA

Najważniejsze mankamenty zagranicznych zestawień dotyczą choćby przystawalności danych, zebranych z niemieckich, brytyjskich czy amerykańskich dróg, do polskich realiów. Brakuje tam też statystycznego potwierdzenia obiegowych opinii. Dlatego marka ProfiAuto przeprowadziła niezależne badanie wśród polskich mechaników.

– Specyfiką naszego rankingu jest to, że dotyczy samochodów poruszających się po polskich drogach, a autorami są doświadczeni mechanicy. Dlatego w wynikach znajdziemy zarówno informacje burzące utarte mity, jak i potwierdzenie powszechnie znanych faktów. Jest też sporo branżowych ciekawostek skłaniających do dyskusji – mówi Michał Tochowicz z ProfiAuto.

Pierwsza odsłona zestawienia miała swoją premierę pod koniec czerwca i dotyczyła modeli o wartości do ok. 10 tys. zł. Druga część to ocena pojazdów wartych około 10-20 tysięcy. Kolejna – zawierać będzie ostatnią grupę cenową (ok. 20-30 tys.) oraz całościową klasyfikację 50 modeli samochodów branych pod uwagę w rankingu.

W czołówce ciasno

W pierwszej piątce najmniej awaryjnych modeli o wartości około 10-20 tys. zł konkurencja była dość wyrównana. Na czołowych pozycjach znalazły się kolejno: Toyota Yaris II (średnia ocen 4,9) oraz Audi A4 (B6 i B7), Toyota Avensis II, Volkswagen Polo IV 9N i Volkswagen Touran I (wszystkie z notą 4,6).

Najniżej ocenione modele to Peugeot 307 (ogólna ocena 3,7), Mazda 6 I (nota 3,8) oraz Peugeot 407 (3,9). W autach z tego przedziału cenowego, według mechaników, najczęściej psują się elektryka oraz zawieszenie.

Które psują się najczęściej?

Pod względem elektryki najbardziej awaryjny okazał się Peugeot 307 z niską notą 2,7. Właściciele tego modelu często borykają się, zdaniem badanych, z problemami takimi, jak wilgoć w elektronice czy awarie cewki zapłonowej oraz z ogólnymi awariami elektroniki.

Najsłabszymi modelami w klasyfikacjach dotyczących poszczególnych układów okazały się też Mazda 6 I (2,7 za karoserię, ze wskazaniem na częste szybkie rdzewienie nadkoli i korozję podwozia oraz dołu drzwi).

Po raz kolejny jest też Peugeot 307 (3,8 za napęd – tu ankietowani jako najczęstsze awarie wymieniali problemy z wtryskiwaczami i turbosprężarką w silnikach Diesla).

Z kolei najwięcej problemów z zawieszeniem (nota 3,7) ma Audi A4 (B6 i B7), które otrzymało jednak dobrą średnią ocenę m.in. dzięki najwyższej w tej grupie cenowej ocenie cząstkowej (5,3 za karoserię).

Klasyfikacja ogólna

Badani mechanicy oceniali awaryjność różnych elementów samochodów aut w szkolnej skali 1-6. W ogólnej klasyfikacji, uwzględniającej wszystkie trzy grupy cenowe, najlepsze średnie oceny uzyskały: Honda Civic VIII i Toyota Yaris II – przyznano im notę 4,9, najgorsze natomiast okazały się Renault Scénic III i Renault Mégane III z ogólną średnią ocen 3,5.

– Opracowując raport posłużyliśmy się szkolną skalą ocen i odnosząc się do tej terminologii można powiedzieć, że wszystkie uwzględnione w rankingu modele z lepszym lub gorszym wynikiem zdały egzamin. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach i niektóre elementy poszczególnych modeli pozostawiają wiele do życzenia. Dlatego przed zakupem samochodu warto przeanalizować wiarygodne źródła i podjąć decyzję świadomie, żeby nasz nabytek nie okazał się skarbonką bez dna – uzupełnia Michał Tochowicz.

Ranking awaryjności samochodów od 10 do 20 tys. złotych

Miejsce Model Lata produkcji Średnia ocena
1. Toyota Yaris II 2005-2011 4,9
2. Audi A4 (B6 i B7) 2000-2008 4,6
2. Toyota Avensis II 2003-2009 4,6
2. Volkswagen Polo IV 9N 2001-2009 4,6
2. Volkswagen Touran I 2003-2015 4,6
6. Volkswagen Golf V 2003-2009 4,4
7. Skoda Fabia II 2007-2014 4,3
8. Ford Focus II 2004-2011 4,1
8. Opel Corsa D 2006-2014 4,1
8. Peugeot 207 2006-2012 4,1
11. Opel Astra III (H) 2004-2014 4,0
11. Opel Vectra C 2002-2008 4,0
11. Opel Zafira B 2005-2014 4,0
14. Peugeot 407 2004-2011 3,9
15. Mazda 6 I 2002-2007 3,8
16. Peugeot 307 2001-2011 3,7

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij