[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Najbardziej i najmniej awaryjne samochody w Polsce

Marka ProfiAuto przeprowadziła niezależne badanie wśród polskich mechaników samochodowych, dzięki któremu stworzono ranking awaryjności jeżdżących po naszych drogach aut. W tej części przedstawiamy pojazdy o wartości do około 10 tys. złotych.

Badanie techniczne Badanie techniczne, fot. Shutterstock

Ranking powstał na podstawie 1300 opinii i uwzględnia 50 najpopularniejszych samochodów w Polsce - do ok. 10 tys., 20 tys. i 30 tys. złotych. Mechanicy wystawiali im oceny w szkolnej skali, tj. od 1 do 6.

Taki ranking jest bardziej miarodajny dla naszego rynku. Polscy kierowcy planując zakup auta korzystają bowiem najczęściej z zagranicznych zestawień – niemieckich i brytyjskich, a także wyszukując w internecie opinii użytkowników i mechaników.

Najważniejsze mankamenty zagranicznych zestawień dotyczą choćby przystawalności danych, zebranych z niemieckich, brytyjskich czy amerykańskich dróg, do polskich realiów. Brakuje tam też statystycznego potwierdzenia obiegowych opinii. Dlatego marka ProfiAuto przeprowadziła niezależne badanie wśród polskich mechaników.

REKLAMA

REKLAMA

Jak mówi Michał Tochowicz z ProfiAuto, opracowanie nie służy polemice czy krytyce innych zestawień i rankingów. Ma być dodatkowym źródłem informacji dla kierowców planujących zakup auta.

- Zebraliśmy opinie 1,3 tys. mechaników naprawiających codziennie samochody jeżdżące po polskich drogach. Z dostępnych dla nas danych wynika, że to największa tego typu ankieta w historii naszego kraju – mówi Tochowicz.

REKLAMA

Liderzy i przegrani klasyfikacji ogólnej

Ankietowani mechanicy odpowiadali między innymi na pytania dotyczące najczęściej serwisowanych przez nich modeli aut. Okazało się, że samochody jeżdżące po polskich drogach najczęściej borykają się z korozją oraz z problemami z układem elektronicznym.

Ankietowanych poproszono także o ocenę (w szkolnej skali 1-6) awaryjności różnych elementów samochodów. Najlepsze średnie oceny uzyskały: Honda Civic VIII i Toyota Yaris II – przyznano im notę 4,9, najgorsze natomiast okazały się Renault Scénic III i Renault Mégane III z ogólną średnią ocen 3,5.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza grupa cenowa – auta do 10 tysięcy złotych

Trzecie w ogólnym zestawieniu Audi A4 B5 (średnia ocena 4,8), okazało się jednocześnie liderem w pierwszym przedziale cenowym, obejmującym modele o wartości do około 10 tys. zł.

Wszyscy badani mechanicy przyznali, że poleciliby ten samochód lubianemu członkowi swojej rodziny. Uczestnicy ankiety wysoko (nota 5,2) ocenili karoserię tego modelu, choć wśród najczęstszych jego awarii wymieniali m.in. korodujące przednie błotniki.

Wśród najmniej awaryjnych modeli samochodów do 10 tysięcy znalazło się również Audi A3 8L ze średnią oceną 4,5 i BMW Seria 3 E46 (nota 4,4).

REKLAMA

Najgorzej ocenionym pojazdem o wartości do około 10 tys. zł okazał się Ford Mondeo MK3. Otrzymał średnią notę 3,6, a najniżej (na 3,2) oceniono jego karoserię, wymieniając wśród najczęstszych awarii korozję nadwozia i podwozia.

W trójce najbardziej awaryjnych modeli do ok. 10 tys. zł znalazły się także Renault Mégane II i Laguna II (oba ze średnią oceną 3,7 i najniższą notą dla elektryki – 2,7).

REKLAMA

REKLAMA

To dopiero początek

Jak mówi ekspert Profi Auto, w wynikach ankiety znaleźć można wiele ciekawostek, które zaskoczą niejednego doświadczonego kierowcę. Choćby to, że w przedziale cenowym do ok. 10 tysięcy złotych mamy do czynienia w większości z modelami, na temat których opinie zostały wypracowane na przestrzeni lat.

- Jeśli weźmiemy pod uwagę wyższy przedział cenowy – do ok. 30 tysięcy – sytuacja ulega zmianie. Nie każdy Ford jest już postrzegany jako najbardziej awaryjny, a Volkswagen nie oznacza bezawaryjności tylko dlatego, że to Volkswagen. Obalamy jeszcze więcej miejskich legend, a to dopiero początek wielkiego rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników - wyjaśnia Tochowicz.

REKLAMA

Ranking awaryjności modeli samochodów o wartości około 10 tys. złotych

1. Audi A4 B5 (1994-2001) – 4,8

2. Audi A3 8L (1996-2003) – 4,5

3. BMW Serii 3 E46 (1998-2007) – 4,4

4. Audi A6 II C5 (1997-2004) – 4,3

5. BMW Serii 5 E39 (1995-2004) – 4,2

5. Volkswagen Golf IV (1997-2006) – 4,2

7. Opel Corsa C (2000-2006) – 4,1

7. Skoda Fabia I (1999-2008) – 4,1

7. Volkswagen Passat B5 (1996-2005) – 4,1

10. Opel Astra II G (1998-2009) – 4,0

11. Ford Focus I (1998-2006) – 3,8

11. Renault Scenic II (2003-2009) – 3,8

13. Renault Laguna II (2001-2007) – 3,7

13. Renault Megane II (2002-2009) – 3,7

15. Ford Mondeo Mk3 (2000-2007) – 3,6

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA