[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Najbezpieczniejsze samochody 2017 roku

Rok 2017 był dla organizacji Euro NCAP bardzo pracowity. Eksperci podali właśnie, które modele wypadły w testach najlepiej i są najbezpieczniejsze w swoich klasach.

Volvo XC60 w teście zderzeniowym Volvo XC60 w teście zderzeniowym

W zeszłym roku organizacja Euro NCAP przebadała blisko siedemdziesiąt modeli samochodów, które weszły na rynek w nowych lub odświeżonych wersjach. Wiele z nich otrzymało po pięć gwiazdek, ale były też i takie, które zawiodły oczekiwania.

Najbardziej widowiskowym był jeden z ostatnich testów Euro NCAP, w którym badaniom poddano modele oferowane w niemal niezmienionej formie od co najmniej kilku lat, a poddawane jedynie face liftingom.

Test miał na celu pokazanie, jak bardzo zmieniają się standardy bezpieczeństwa i jak zaostrzane są kryteria badań. Przykład Fiata Punto, który nie otrzymał ani jednej gwiazdki, jest najlepszym sposobem zobrazowania zmian. Konstrukcja sięgająca roku 2005 zapewnia zaledwie średni poziom bezpieczeństwa, jak na obecne standardy.

Jak przyznają przedstawiciele EuroNCAP, Fiat Punto oferuje przyzwoity poziom bezpieczeństwa dla dorosłych pasażerów i dzieci, a także dla pieszych i to mogłoby wystarczyć, by zakwalifikować się na wynik dwóch gwiazdek na pięć. Jednak poważne braki w wyposażeniu w systemy bezpieczeństwa, będące dziś standardem nawet w klasie mini, odebrały mu możliwość ich zdobycia.

Obecna punktacja Euro NCAP wymaga bowiem uzyskania niezbędnego minimum punktów we wszystkich kategoriach testu, by móc zdobyć jakiekolwiek gwiazdki. Tu punktów brakło właśnie w dziedzinie nowoczesnych systemów bezpieczeństwa.

REKLAMA

REKLAMA

Wracając do najlepszych aut w 2017 roku, warto zwrócić uwagę na dominację jednej marki, którą jest Volkswagen, zwyciężający w aż trzech kategoriach, ale też świetne wyniki Subaru, którego modele XV i Impreza zwyciężyły ex aequo w jednej z klas. Honoru legendarnego szwedzkiego bezpieczeństwa broni jeden model Volvo, a do tej ekipy dołączył jeden Opel.

Najbezpieczniejsze samochody 2017 roku to:

  • Segment supermini: Volkswagen Polo
  • Małe auta rodzinne: Subaru XV oraz Subaru Impreza
  • Minivany: Opel Crossland X
  • Małe auta off-roadowe: Volkswagen T-Roc
  • Duże auta off-roadowe: Volvo XC60
  • Limuzyny: Volkswagen Arteon

Większość z testowanych w 2017 roku modeli to samochody, które po zadebiutowały w nowych wersjach lub nie było ich wcześniej na rynku i te zanotowały najlepsze wyniki. Modele po face liftingu wypadały zauważalnie gorzej, przeważnie z winy niedostatecznego wyposażenia w zaawansowane systemy bezpieczeństwa.

Euro NCAP od paru lat dużą wagę przykłada właśnie do systemów bezpieczeństwa. Wykrywający pieszych system automatycznego hamowania, po raz pierwszy brany pod uwagę w testach z roku 2016, obecnie jest dostępny w aż 82 proc. badanych w 2017 roku aut, a w 62 proc. z nich znajduje się w seryjnym wyposażeniu.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij