REKLAMA

Najcenniejsze marki motoryzacyjne świata

W najnowszym rankingu "The World's Most Valuable Brands" - najcenniejszych marek świata - pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej zajęła Toyota.

Toyota C-HR
Toyota C-HR Hybrid

W zestawieniu wszystkich globalnych marek japoński koncern znalazł się na 9. miejscu - to jedyna motoryzacyjna marka w TOP10. Wartość Toyoty wynosi w tym roku 44,7 mld dolarów, o 9 proc. więcej niż w ubiegłorocznym raporcie.

Toyota tak naprawdę od wielu lat należy do ścisłej czołówki najwyżej wycenianych globalnych marek. W tegorocznej edycji rankingu „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes, w pierwszej dziesiątce obok Toyoty znalazły się takie firmy jak Apple, Google, Microsoft, Amazon czy Facebook.

REKLAMA

REKLAMA

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2018 roku według Forbesa

Pozycja w rankingu ogólnym 2018

Nazwa

Wartość marki (w mld USD)

9

Toyota

44,7

13

Mercedes-Benz

34,4

20

BMW

31,4

24

Honda

25,5

37

Audi

14,8

42

Ford

14,1

56

Chevrolet

11,5

58

Porsche

11

69

Lexus

9,5

70

Nissan

9,4

75

Hyundai

8,7

90

Volkswagen

7,9

     

 

REKLAMA

Najcenniejsze marki w 2018 roku według Forbesa

Pozycja 2018

Nazwa firmy

Wartość marki

(w mld USD)

Branża

1

Apple

182,8

Technologie

2

Google

132,1

Technologie

3

Microsoft

104,9

Technologie

4

Facebook

94,8

Technologie

5

Amazon

70,9

Technologie

6

Coca-Cola

57,3

Napoje

7

Samsung

47,6

Technologie

8

Disney

47,5

Rozrywka

9

Toyota

44,7

Motoryzacja

10

AT&T

41,9

Telekomunikacja

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA