1. Ferrari 488 GTB
Zaczynamy od auta bardzo egzotycznego, ale za to bardzo ważnego. Ferrari 488 GTB to będzie najważniejszy model dla Ferrari, bowiem na ten model spodziewamy się najwięcej zamówień. Auto ma wysoko podniesioną poprzeczkę przez swojego poprzednika - 458 Italię. Mimo że z pod maski zniknął niesamowity, wolnossący silnik V8, to wygląd nowego 488 GTB nadrabia wszystko. Widać, że styliści inspirowali się klasycznym modelem 308 GTB.
2. Honda Civic Type R
To naszym zdaniem najlepiej wyglądający hothatch na rynku. Ma być też jednym z najmocniejszych, a przynajmniej do momentu oficjalnych danych technicznych Focusa RS, których jeszcze nie znamy. Pod maskę nowego Type R trafił, po raz pierwszy silnik turbo. 2-litrowy VTEC rozwija aż 310 KM i 400 Nm. Fani "wiertarek" pod maską nie muszą czuć się zawiedzeni, bowiem nowy motor "kręci" się aż do 7 tys. obr/min.
3. Mercedes-Maybach Pullman
To auto nie będzie ani królem sprzedaży, ani mistrzem prędkości, ale takiego "wypasu" nie widzieliśmy już od dłuższego czasu. Może ilość technologii, skóry i mocy nie zachwyca, ale co robi ogromne wrażenie to ilość... samochodu. Pół miliona euro ceny wyjściowej to bardzo dużo, ale za to otrzymujemy aż 6,5 metra samochodu. Lista opcji jest nieograniczona.
4. Lamborghini Aventador LP 750-4
SV to skrót od Superveloce, czyli po włosku superszybki. Bez wątpienia taki jest właśnie ten Aventador. 750 KM i 1525kg masy własnej. Aż strach się bać. Osiągami to auto niebezpiecznie zbliża się do Bugatti Veyrona. Setkę osiąga w 2,8 s, a prędkość maksymalna to 350 km/h. Lamborghini z dopiskiem SV zawsze były obłędnie drogie i nie inaczej jest w tym przypadku. Ceny startują od 327 tys. euro.
5. Porsche Cayman GT4
Trudno oprzeć się wrażeniu, że inżynierowie ze Stuttgartu chcieli trochę osłodzić gorycz fanów modelu 911 GT3. W nowej ekstremalnej "911" zabrakło mechanicznej skrzyni biegów, pojawiło się elektroniczne wspomaganie kierownicy i tylna skrętna oś. Słowem, auto zrobiło się po prostu skomplikowane. Cayman GT4 odzwierciedla ideę harkorowych Porsche. Prosta konstrukcja, duża moc i niska masa. Podobieństwa do GT3 widać też w konstrukcji auta. Stamtąd pochodzą m.in. hamulce.
Komentarze
auto motor i sport, 2015-03-10 13:42:35
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?