REKLAMA

Najciekawsze premiery samochodów w 2017 roku

Rok 2017 obfitował w samochodowe premiery. Zebraliśmy 24 z nich, w subiektywnym rankingu najciekawszych nowości na rynku.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc

W 2017 roku na rynku motoryzacyjnym obrodziło w prawdziwe perełki w postaci Mercedesa Project One czy Aston Martina Vantage. Pojawiły się rasowe sportowe modele, jak Alpine A110 czy Kia Stinger.

Zgodnie z panującymi trendami, nie mogło zabraknąć premier SUV-ów. Nowości w tej kategorii miały wszystkie liczące się marki. Począwszy od Skody i Seata, poprzez Mitsubishi, Opla i BMW aż po długo wyczekiwanego Lamborghini Urusa.

Poniżej prezentujemy 24 najciekawsze, naszym zdaniem, premiery 2017 roku. Obejrzyjcie, a potem zapraszamy do komentowania. Które z poniższych są waszymi ulubionymi, a których zabrakło wam w tym zestawieniu?

Alpine A110

Alpine A110 Premiere Edition
Alpine A110 Premiere Edition

Alpine A110 to ważące zaledwie 1080 kg sportowe coupé z centralnie umieszczonym silnikiem, którego największymi rywalami są Alfa Romeo 4C czy Porsche 718 Cayman. Cena na rynku polskim wynosi 256 000 złotych. Wszystkie dostępne egzemplarze nowego modelu Première Edition zostały już zarezerwowane. Ale spokojnie, niebawem rozpocznie się seryjna produkcja modelu A110, który jest okrzyknięty rywalem Porsche 718 Caymana. Ten - dla porównania - w bazowej wersji o mocy 300 KM kosztuje obecnie 240 tys. złotych.

Audi RS4 Avant

Audi RS4 Avant
Audi RS4 Avant

Auto można już zamawiać w polskich salonach marki, w sześciocyfrowej cenie, zaczynającej się od cyfry "4". Jednostka napędowa V6 biturbo, w przedziale od 1900 do 5000 obr./min, osiąga moment obrotowy o wartości rzędu 600 Nm. To aż o 170 Nm więcej, niż we wcześniejszej wersji tego modelu. Moc 450 KM oznacza, że na każdy litr pojemności silnika mamy aż 155,5 KM. Audi RS 4 Avant rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy. To o 0,6 sekundy szybciej niż u poprzednika. Pakiet dynamiczny RS podnosi ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną z 250 do 280 km/h.

BMW X2

BMW X2
BMW X2

Nowe BMW X2 to kolejny SUV marki, uzupełniający gamę, która ma już w swoim składzie wszystkie numery - od X1 do X7. A pomyśleć, że jeszcze tak niedawno jedynym SUV-em od BMW był model X5...

Wraz z rynkową premierą, która nastąpi w marcu 2018 roku, BMW X2 będzie dostępne z trzema silnikami do wyboru - jednym benzynowym i dwoma dieslami. Kolejne wersje silnikowe dołączą później, w tym trzycylindrowe sDrive18i oraz czterocylindrowe xDrive20i, sDrive18d, a także xDrive18d. Bazowa cena to 164 tys. złotych

REKLAMA

REKLAMA

Lamborghini Urus

Lamborghini Urusfot. materiały prasowe
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus to długo wyczekiwany SUV, którym marka wkracza do segmentu luksusowych, sportowych aut o zwiększonym prześwicie. Po serii zdjęć szpiegowskich, przecieków i teaserów wiemy już niemal wszystko.

Pod maską Urusa pracować będzie silnik V8 o pojemności 4 litrów. Po raz pierwszy w przypadku włoskiego producenta, do napędu użyto jednostki turbodoładowanej. Jeśli chodzi parametry jednostki napędowej, oferuje ona do dyspozycji kierowcy moc maksymalną 650 koni mechanicznych i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu ten niemały SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zawrotnym tempie 3,6 sekundy, 200 km/h osiągając już po niespełna 13 sekundach od startu. Maksymalna prędkość, do jakiej rozpędzi się Lamborghini Urus to 305 km/h.

Seat Leon Cupra R

Seat Leon Cupra R
Seat Leon Cupra R

Nowy Seat Leon Cupra to ekskluzywna wersja hiszpańskiego hot-hatcha w jego najmocniejszej, bo aż 310-konnej, wersji. Auto jest jednocześnie zapowiedzią przekształcenia firmy i utworzenia sportowej submarki Cupra.

Seat Leon Cupra R nie będzie jednak samochodem dla każdego, i to nie tylko ze względu na cenę. Nawet mając zgromadzony odpowiedni budżet, trzeba będzie się spieszyć, bo powstać ma zaledwie 799 egzemplarzy tego hot-hatcha.

Nissan Leaf

Nissan Leaf
Nissan Leaf

Przyszedł wreszcie czas na nową generację Nissana Leaf, która jest lepsza pod każdym względem. Zwiększony do 378 kilometrów zasięg, zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT oraz umożliwiająca jazdę z wykorzystaniem wyłącznie pedału przyspieszania funkcja e-Pedal to tylko niektóre cechy nowego Leafa. Ceny rozpoczynają się na polskim rynku od 139 000 złotych.

REKLAMA

Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

W polskich salonach ruszyły zamówienia na Alfę Romeo Stelvio Quadrifoglio, najszybszego SUV-a w swojej kategorii. Nowy model Alfy Romeo kosztuje od 402 800 złotych.

Rasowo stylizowany i nowoczesny SUV Stelvio Quadrifoglio jest obecnie najszybszym seryjnym SUV-em, co udowodnił na legendarnym torze Nürburgring, gdzie ustanowił nowy rekord w swojej kategorii: 7 minut, 51 sekund i 7 dziesiątych sekundy.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio jest wyposażony w benzynowy silnik z podwójną turbiną BiTurbo 2.9 V6, który ma moc 510 KM i moment obrotowy 600 Nm. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,8 sekundy i osiąga maksymalną, najwyższą w tej kategorii prędkość 283 km/h.

Aston Martin Vantage

Aston Martin VantageMateriały prasowe
Aston Martin Vantage

Aston Martin długo kazał czekać na następcę modelu Vantage. Po 12 latach wreszcie jest i pokazuje, że cierpliwość popłaca. Jeśli chodzi o ceny nowego Aston Martina Vantage, na rynku niemieckim startują od poziomu 154 tys. euro.

Do napędu Aston Martina Vantage służy 4-litrowy silnik V8 twin turbo produkcji AMG. Jednostka potrafi wygenerować moc 510 KM, które wraz z 685 Nm maksymalnego momentu obrotowego wykonują solidną pracę. Takie parametry silnika AMG są bardziej niż wystarczające do napędzania ważącego niewiele ponad 1,5 tony samochodu. Aston Martin Vantage przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy, a rozpędzanie kończy się przy 313 km/h.

Honda Civic Type R

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R

Najostrzejszy model japońskiej marki dzierży tytuł najszybszego, przednionapędowego hatchbacka na torze Nurburgring.

Nowy Type R ma mocniejszy – 320-konny – silnik 2.0 VTEC z turbodoładowaniem, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, układ wspomagania prowadzenia AHA, aktywne zawieszenie i znakomite opony Continental SportContact6 o rozmiarze 245/30 R20. Do tego dłuższy rozstaw osi, niżej zamontowane fotele i mechaniczną, sześciobiegową przekładnię. Ten zestaw – wzbogacony o trzy tryby jazdy, w tym tryb jazdy wyczynowej +R – zapowiada moc zabawy za kierownicą.

REKLAMA

REKLAMA

Kia Stinger

Kia Stinger

Rasowo stylizowane Gran Turismo jest modelem, który budzi w większości obserwatorów zachwyt. Cena, jaką proponuje polski importer marki, może być uznana za konkurencyjną dla rywali. A są nimi m.in. BMW Serii 4 czy Audi A5 Sportback.

Ceny  dobrze wyposażonego Stingera startują od poziomu 149 900 zł. Co dostaniemy w zamian? Kia Stinger jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia - L, XL, GT Line oraz GT. Do wyboru są współpracujące z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów silniki o mocy od 200 do 370 KM. Co więcej, Stinger jest pierwszym modelem tej marki w którym wybrać można między napędem na tylną oś lub na wszystkie cztery koła.

Hyundai i30N

Hyundai i30 N
Hyundai i30 N

Hyundai i30 N został stworzony w Namyang - globalnym centrum badawczo-rozwojowym Hyundai Motor w Korei i dopracowany na torze Nürburgring - jednym z najtrudniejszych obiektów wyścigowych na świecie. Przy tworzeniu i30 N, ekipa inżynierów korzystała z doświadczenia Hyundai Motorsport w startach w cyklu WRC.

Na polskim rynku model jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: N Base, N oraz N Performance. Samochód z silnikiem 2.0 T-GDI i mocy 250 KM oferowany jest w specyfikacji N Base oraz N i kosztuje odpowiednio 119 900 złotych i 129 900 złotych.

DS7 Crossback

DS 7 Crossback
DS 7 Crossback

DS 7 Crossback ma wiele podzespołów wspólnych z Peugeotem 3008 oraz Oplem Grandlandem X, jako że niemiecka marka jest od niedawna częścią koncernu PSA, do którego należy też DS. Nowy SUV ma jednak konkurować z modelami segmentu premium, odbierając klientów Audi, BMW czy Mercedesowi.

Póki co polski importer podał jedynie cenę bazowej wersji modelu. Ta zaczyna się od poziomu 124 900 złotych. Szczegółowy cennik poznamy niebawem.

REKLAMA

Volkswagen Arteon

Volkswagen ArteonFoto: Hans-Dieter Seufert
Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon pojawił się po raz pierwszy na salonie samochodowym w Genewie i niedługo potem polska publiczność mogła go oglądać w Poznaniu, podczas tegorocznego Motor Show. Redakcja Auto Motor i Sport miała już możliwość przetestowania Arteona na drogach publicznych we Włoszech.

Arteon jest samochodem, który łączy sportowy charakter z przestronnym wnętrzem. W ofercie producenta zajmuje pozycję powyżej Passata, a pod względem przestrzeni w środku zbliża się nawet do Phaetona, niegdyś najbardziej wytwornej limuzyny z Wolfsburga. Nowość spod znaku VW kosztuje od 127 690 złotych.

Skoda Karoq

Skoda Karoqmateriały prasowe
Skoda Karoq

Skoda Karoq to sporo mniejsza siostra Skody Kodiaq. Mimo różnicy w wielkości, podstawowe wersje wyposażenia obu modeli Skody dzieli zaledwie 4,5 tys. złotych. Bazowy Kodiaq kosztuje obecnie 92 400 złotych, a podstawowy Karoq 87 900 zł. Jak to możliwe?

Po części dlatego, że polski importer zdecydował się, w przypadku Skody Karoq, zrezygnować z poziomu wyposażenia Active, serwując dwie wyższe odmiany - Ambition oraz Style.

Kia Stonic

Kia Stonic
Kia Stonic

Kia Stonic jest modelem zaprojektowanym z myślą o klientach w Europie. Jest crossoverem z segmentu B, który przyciąga nowoczesnym designem. Nad wyglądem nowego modelu czuwało europejskie studio nadzorowane przez koreańską centralę marki. Mimo tego udało się stworzyć bardzo odważny projekt, który nawiązuje do studium koncepcyjnego Provo zaprezentowanego w 2013 roku. 

Najtańsza w ofercie Kia Stonic z silnikiem 1.2 o mocy 84 KM i pięciobiegową skrzynią została wyceniona na 54 990 zł.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai Kona

Hyundai Kona
Hyundai Kona

Polski importer ujawnił ceny modelu Kona. Jak wspomnieliśmy, na początek do sprzedaży wchodzą bogato wyposażone wersje premierowe i będą one dostępne do początku 2018 roku.

Ceny zaczynają się obecnie od poziomu 73 990 złotych za model napędzany trzycylindrowym, 120-konnym silnikiem 1.0 T-GDI, w wersji Premiere Comfort. W seryjnym wyposażeniu znajdzie się tu m.in. automatyczna klimatyzacja, system multimedialny z wyświetlaczem o przekątnej 7 cali, asystent pasa ruchu, 16-calowe alufelgi  oraz kamera cofania.

Citroen C3 Aircross

Citroen C3 Aircross
Citroen C3 Aircross

Citroen C3 Aircross ujrzał światło dzienne. Model zastępujący w gamie C3 Picasso ma teraz więcej z SUV-a, niż z minivana. W aucie znajdą się ponadto zaawansowane technologie, obejmujące 12 systemów wspomagania prowadzenia. Ceny nowego SUV-a Citroena rozpoczynają się od 52900 złotych. Nowego Citroena C3 Aircross można już przedpremierowo zamawiać w polskiej sieci marki.

Będąc konstrukcją bliźniaczą do Opla Crosslanda X oraz nowego Peugeota 2008, Citroen C3 Aircross ma 4,15 m długości. Jak obiecuje producent, ilość miejsca w kabinie oraz możliwości jej szerokiej aranżacji są jednymi z najlepszych w klasie.

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo

Nowy Volkswagen Polo to jeden z najnowocześniejszych samochodów segmentu B na świecie. W porównaniu z poprzednikiem nowe Polo urosło z zewnątrz i wewnątrz – w kabinie jest teraz dużo więcej miejsca, znacznie powiększono również bagażnik, którego pojemność wzrosła z 280 do aż 351 litrów.

Bazowym modelem w polskiej ofercie jest Polo Start w cenie 44 490 zł. Napędzany jest silnikiem 1.0 MPI o mocy 65 KM, współpracującym z manualną skrzynią pięciobiegową.

REKLAMA

Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc to najmniejszy, czwarty SUV w ofercie Volkswagena – obok Tiguana, Touarega i modelu Atlas. Model jest pięciodrzwiowym hatchbackiem ze zwiększonym prześwitem, zbudowanym na platformie MQB.

Kompaktowy SUV Volkswagen T-Roc jest już dostępny w polskich salonach. Rywal Toyoty C-HR wyceniony został na poziomie 76,5 tys. złotych.

Volvo XC40

Volvo XC40Materiały prasowe
Volvo XC40

Wiele elementów stylistycznych zaczerpniętych zostało z większych modeli XC60 i XC90, ale XC40 nie jest przy tym kopią swoich braci. Na rynku rywalizować będzie m.in. z Audi Q3 i BMW X1, co jest nie lada wyzwaniem. Patrząc jednak na sukcesy wspomnianych wyżej SUV-ów Volvo, dodając do tego atrakcyjny wygląd, wysoką jakość i zaawansowane technologie, jest to do zrobienia.

Pierwsze egzemplarze pojawią się w polskiej sieci sprzedaży na początku 2018 roku, auto można już zamawiać. Cena startuje od 170 950 zł za model 190-konny, a od kwietnia pojawi się więcej wersji, w tym bazowa 150-konna za 127 200 zł.

Dacia Duster

Dacia Duster 2017materiały prasowe
Dacia Duster 2017

Po siedmiu latach od debiutu Dacia Duster przechodzi gruntowne zmiany. Oto druga generacja popularnego, budżetowego SUV-a. Nowa generacja Dacii Duster pod kątem designu stanowi udaną ewolucję dotychczasowego modelu. Jeśli chodzi o wnętrze, tu sporo się zmieniło. Przeprojektowana deska rozdzielcza sprawia dobre wrażenie i nie razi swoją prostotą.

Ceny nowej Dacii Duster mają pozostać na starym poziomie, a więc około 40 tys. złotych za bazowy model z napędem na przednie koła.

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross

Nowy Mitsubishi Eclipse Cross to model, którego bezpośrednimi konkurentami będą modele Volvo XC40, Mazda CX5 i Volkswagen Tiguan. Auto ma sportową sylwetkę SUV-a coupe, która przyciąga wzrok.

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross będzie w Polsce dostępne w ośmiu konfiguracjach, pięciu wersjach wyposażenia (Inform, Invite Plus, Intense, Intense Plus i Instyle) i siedmiu kolorach nadwozia, a ceny startują od 93 990 zł.

Audi A8

Audi A8 nowej generacji
Audi A8 nowej generacji

Audi A8 może być wyposażone w jeden z dwóch silników V6 turbo: 3.0 TDI lub 3.0 TFSI. Bazowa cena limuzyny to 409 tys. złotych, a jej wydłużona wersja kosztuje od 429 tys. złotych. Zamówienia na Audi A8 można już składać we wszystkich salonach na terenie całej Polski.

Wraz z nowym Audi A8 debiutuje również nowe oznaczenie modeli niemieckiej marki. Luksusowa limuzyna z trzylitrowym silnikiem wysokoprężnym występuje pod nazwą Audi A8 50 TDI quattro, z silnikiem benzynowym V6 pod nazwą Audi A8 55 TFSI quattro.

Mercedes Project One

Mercedes-AMG Project One
Mercedes-AMG Project One

Mercedes-AMG Project One to pierwszy hipersamochód niemieckiej marki. Auto można właściwie nazwać drogową wersją bolidu Formuły 1. Podobnie jak w obecnych bolidach "królowej motorsportu", tak i w Mercedesie Project One pracuje silnik V6 o pojemności zaledwie... 1,6 litra. Co więcej, jednostka ta kręci się aż do 11 000 obrotów na minutę i wykazuje sprawność cieplną na poziomie 40 proc.

Silnik wyposażony jest w elektryczną turbosprężarkę i hydrauliczne popychacze zaworów, a moc pochodząca z niego oraz wspierającego go motoru elektrycznego sięga łącznie 671 KM i trafia na koła tylnej osi. Ale to jeszcze nie koniec, bo jak podaje producent, Project One ma moc przekraczającą łącznie 1000 koni mechanicznych. Gdzie są więc pozostałe konie? Z przodu, po jednym dla każdego z kół, pracują dodatkowe silniki elektryczne, mające moc po 161 KM każdy i kręcące się aż do poziomu 50 000 obrotów na minutę!

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA