Najciekawsze premiery samochodów w 2021 roku

Rok 2021 przyniósł wiele ciekawych premier samochodów, wśród których niewątpliwie królują pojazdy elektryczne, ale nie tylko. Przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych, naszym zdaniem, premier 2021 roku.

Premiery 2021 roku fot. materiały prasowe
Premiery 2021 roku

Przygotowując zestawienie najciekawszych premier samochodów w 2021 roku mieliśmy niemały zgryz, ponieważ lista nowych aut jest naprawdę obszerna i liczy kilkadziesiąt modeli. Wiele z nich to auta na co dzień, jak Opel Astra, Peugeot 308, Kia Sportage, Dacia Jogger czy Skoda Fabia.

Wśród aut elektrycznych nowości wymienić trzeba choćby nowe Renault Megane czy pierwsze elektryczne auto od AMG, ale to także budżetowa Dacia Spring czy trójka bliźniaczych konstrukcyjnie modeli Kia EV6, Hyundai Ioniq i Genesis GV60.

Trzecią kategorią, którą prezentujemy, są samochody sportowe i tu nie zabrakło także w pełni elektrycznych aut, jak Rimac Nevera, ale większość to wciąż wersje spalinowe lub hybrydowe, jak Lotus Emira, Aston Martin Valhalla, McLaren Artura czy Porsche 911 GT3 i Ferrari 296 GTB.

Premiery samochodów 2021 - samochody elektryczne

Mercedes-AMG EQS 53

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG EQS 53 to pierwszy w pełni elektryczny model ze stajni AMG. Najmocniejszy EQS w gamie otrzymał zestaw dwóch silników elektrycznych, które z pakietem Dynamic Plus generują moc 761 KM, a moment obrotowy szybuje w czterocyfrowe wartości 1020 Nm. Dzięki temu sprint do setki trwa 3,4 sekundy, zaś maksymalną prędkość podniesiono do 250 km/h.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Techmateriały prasowe
Renault Megane E-Tech

Nowa generacja Renault Megane nazywa się Megane E-Tech i jest zupełnie nowym rozdaniem, jeśli chodzi o ten znany, popularny na naszych drogach model klasy kompakt. Auto ma sylwetkę crossovera, a przede wszystkim elektryczny napęd o mocy od 130 do 220 KM.

Toyota bZ4X i Subaru Solterra

Toyota bZ4Xfot. materiały prasowe
Toyota bZ4X

Dwa bliźniacze modele z napędem elektrycznym to Toyota bZ4X oraz Subaru Solterra. Toyota bZ4X oficjalnie zadebiutowała w Europie jako pierwszym w pełni elektryczny, do tego bateryjny, model Toyoty. To zarazem pierwsze auto z linii bZ, czyli beyond Zero. Subaru Solterra to z kolei pierwszy w pełni elektryczny model marki, który powstał w ramach współpracy z Toyotą. Co ciekawe, dostępny będzie także z napędem na jedną oś, co w przypadku Subaru jest rzadkością.

Dacia Spring

Dacia Spring w Polscefot. Renault/D.Kalamus
Dacia Spring w Polsce

Dacia Spring jest najtańszym samochodem elektrycznym na rynku. Niewielki i lekki (970 kg) samochód elektryczny z nadwoziem typu SUV mieści cztery dorosłe osoby i 290 litrów bagażu, a po złożeniu tylnej kanapy zmieszczą się dwie osoby i 620 litrów bagażu.

Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 i Genesis GV60

Kia EV6producent
Kia EV6

Najpierw powstały elektryczne modele Kia EV6 oraz Hyundai Ioniq 5, które weszły już do sprzedaży w Polsce. Z kolei bazujący na tych samych podzespołach Genesis GV60 to przedstawiciel powracającej do Europy marki koncernu Hyundai-Kia, która ma aspirować do segmentu premium.

Genesis GV60fot. materiały prasowe
Genesis GV60

Ford F-150 Lightning

Ford F-150 Lightningfot. materiały prasowe
Ford F-150 Lightning

Elektryczny Ford F-150 Lightning stał się faktem. Jest potężny, szybki i mocny. Ma z przodu ogromny bagażnik, pociągnie 4,5 tony i prądem awaryjnie zasili dom. Przez trzy dni. To nowa era w historii tego najpopularniejszego pick-upa świata.

Kia Niro

Kia Niro 2022fot. materiały prasowe
Kia Niro 2022

Nowa Kia Niro jest odważnie i nowocześnie narysowana. Przy budowie nowego Niro producent nie skorzystał z platformy E-GMP, na której oparta jest elektryczna rodzina Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 czy Genesis GV60. Mimo to wiemy, że nowa Kia Niro, podobnie jak dotychczas, oferowana będzie w wersji w pełni elektrycznej, ale też hybrydowej i hybrydowej plug-in.

Mercedes EQE

Mercedes EQEmateriały prasowe
Mercedes EQE

Mercedes EQE to jeden z wielu modeli z napędem elektrycznym, jakie w tym roku zaprezentował Mercedes. Oprócz tej limuzyny, będącej elektrycznym odpowiednikiem Klasy E, w tym roku debiutowały jeszcze m.in. 7-miejscowy SUV EQB, czyli odpowiednik modelu GLB, czy też najmniejszy w gamie EQA, czyli elektryczna Klasa A.

Volvo C40

Volvo C40fot. materiały prasowe
Volvo C40

Volvo C40 to samochód w pełni elektryczny, który nie będzie dostępny z innym rodzajem napędu. Bazuje wprost na Volvo XC40, z tą różnicą, że inaczej przebiega linia dachu – w tym przypadku mamy tak zwanego SUV-a coupe. Do napędu Volvo C40 posłuży ten sam zestaw, co w XC40 Recharge.

Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tronfot. materiały prasowe
Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron i jego wersja Q4 Sportback e-tron dzielą wiele podzespołów z Volkswagenem ID.4 czy Skodą Enyaq iV, jednak tradycyjnie dla tej marki premium, pokrewieństwa w żaden sposób nie wyczujemy, ani nawet nie zauważymy, bo głównie chodzi tu o wspólną platformę, a już charakterystyka napędu czy użyte materiały, a także prowadzenie – to już zupełnie inna bajka.

 

REKLAMA

Najciekawsze premiery samochodowe 2021 r. - samochody sportowe

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL 2021fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG SL 2021

Nowy Mercedes-AMG SL trafił pod skrzydła AMG i trudno o lepszą decyzję ze strony szefostwa koncernu. Nadwozie nowego SL-a zachowuje klasyczne, ponadczasowe kształty i proporcje, a w środku niespodzianka w postaci powrotu dawno nie widzianego układu siedzeń 2+2. To pierwszy raz od roku 1971 i modelu oznaczonego R107. Z innych istotnych informacji – pod maską dobrze znany i sprawdzony silnik V8 w dwóch wariantach mocy, a z tyłu układ skrętnych kół.

Lotus Emira

Lotus Emirafot. materiały prasowe
Lotus Emira

Lotus Emira jest ostatnim w pełni spalinowym modelem marki, bowiem kolejne otrzymają już napędy hybrydowe oraz w pełni elektryczne. Co więcej, pojawić się mają także crossovery. Wygląda więc na to, że przed nami prawdziwa perełka, ostatni „prawdziwy” Lotus. Na początek sprzedaży producent wprowadzi model Emira First Edition, napędzany silnikiem Toyoty o oznaczeniu 2GR-FR. Później do oferty dołączy jednostka od AMG.

Rimac Nevera

Rimac Neverafot. materiały prasowe
Rimac Nevera

Rimac Nevera – tak nazywa się elektryczny hipersamochód chorwackiej marki, od niedawna połączonej z Bugatti. Auto oferuje iście kosmiczne osiągi i parametry, bo jego cztery silniki elektryczne – po jednym dla każdego z kół – generują łącznie 1914 KM i 2360 Nm. Rimac Nevera przyspiesza od 0 do 100 km/h w mgnieniu oka, bo w mniej niż 2 sekundy, a maksymalnie rozpędza się aż do 412 km/h.

Ferrari 296 GTB

Ferrari 296 GTBfot. materiały prasowe
Ferrari 296 GTB

Ferrari 296 GTB debiutuje jako nowy model w gamie i zarazem pierwsze Ferrari z silnikiem V6. W historii marki mieliśmy już co prawda model z silnikiem V6, ale tamten nie nosił na masce znaczka Ferrari. Mowa o Dino 246 GT, który w erze jednostek V12 po prostu na to nie zasługiwał. Ale oto mamy nowe, współczesne Dino, już na starcie o niebo lepsze od swojego praprzodka. Nazywa się 296 GTB i jest supernowoczesną i supermocną hybrydą plug-in. Drugą w gamie producenta, obok SF90 Stradale, a trzecią hybrydą z Maranello w ogóle.

Aston Martin Valhalla

Aston Martin Valhallafot. materiały prasowe
Aston Martin Valhalla

Aston Martin Valhalla debiutuje jako rasowy supersamochód z napędem hybrydowym o mocy 950 KM. Producent celuje w czas okrążenia Północnej Pętli na poziomie 6 min 30 s. Samochód przeszedł kilka zmian w stosunku do ostatnich zapowiedzi. Jedną z nich jest rezygnacja z autorskiego silnika V6 na rzecz jednostki V8 od AMG.

Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3Fot. Daniel Wollstein

Porsche 911 GT3 nigdy dotąd nie było tak bliskie wyczynowej wersji, jak najnowsza generacja. Pozostaje napęd na tył, wolnossący silnik kręcący się 9 tys. obr./min, a pojawia się nowe zawieszenie przedniej osi, układ wydechowy z filtrami cząstek stałych oraz agresywniejszy wygląd i większa siła docisku aerodynamicznego.

McLaren Artura

McLaren Arturafot. materiały prasowe
McLaren Artura

McLaren Artura otwiera nowy rozdział w historii marki, będąc mocną i szybką hybrydą typu plug-in, wyposażoną w technologię rodem z Formuły 1. To szczytowe osiągnięcie inżynierów z Woking.

BMW M5 CS

BMW M5 CSfot. materiały prasowe
BMW M5 CS

Pod maską BMW M5 CS pracuje najmocniejszy silnik montowany w produkcyjnym modelu BMW, czyniący jednocześnie BMW M5 CS najszybszym. Jednostka napędowa to V8 o pojemności 4,4 litra, mocy 636 KM i momencie obrotowym 750 Nm. M5 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy, by w 10,4 sekundy osiągnąć 200 km/h. Kosztuje tyle, co dwa M550i.

Ferrari Daytona SP3

Ferrari Daytona SP3materiały prasowe
Ferrari Daytona SP3

Wszystko wskazuje na to, że Ferrari Daytona SP3 to najbardziej emocjonalny i angażujący w prowadzenie model Ferrari w ofercie. Powstanie tylko 599 egzemplarzy i wszystkie zostały już sprzedane.

REKLAMA

Najciekawsze premiery samochodów 2021 r. - samochody na co dzień

Skoda Fabia

Skoda Fabiamateriały prasowe
Skoda Fabia

Skoda Fabia czwartej generacji zbudowana jest na platformie MQB-A0. Przekonuje do siebie nowoczesnym designem, przestronnym wnętrzem i sporym bagażnikiem, a także rozwiązaniami znanymi dotychczas z większych modeli. Fabia może się oprócz tego pochwalić kilkunastoma nowymi patentami z dziedziny Simply Clever.

Citroen C5 X

Citroen C5 Xfot. materiały prasowe
Citroen C5 X

Podczas oficjalnej prezentacji Citroena C5 X usłyszeliśmy, że to auto jest połączeniem najlepszych cech trzech rodzajów nadwozia – większego prześwitu SUV-a, pojemności kombi i stylu sedana. Dobrze jednak wiemy, że zbyt często takie genialne w swoim zamyśle rozwiązania nie znajdowały wielu fanów. Ale nie przesądzamy o tym, bo sprzedażowa premiera C5 X dopiero przed nami.

Opel Astra

Opel Astra 2022materiały prasowe
Opel Astra 2022

Nowy Opel Astra to już 6. generacja modelu. Po raz pierwszy niemiecki kompakt powstał pod skrzydłami koncernu Stellantis i dzieli podzespoły m.in. z nowym Peugeotem 308. W ofercie znajdzie się wersja w pełni elektryczna, a także m.in. hybryda plug-in.

Dacia Jogger

Dacia Joggerfot. materiały prasowe
Dacia Jogger

Dacia Jogger to połączenie kombi i crossovera, które zmieści nawet 7 osób, a wśród napędów ma wersje z LPG i niebawem także hybrydę. Ceny, tradycyjnie, są skalkulowane bardzo rozsądnie. 5-miejscowa Dacia Jogger w podstawowym wyposażeniu i z fabryczną instalacją LPG startuje od 63 400 złotych. A to przecież przestronne kombi segmentu C, z ponad 700-litrowym bagażnikiem. Niemal dokładnie tyle samo zapłacić trzeba dziś za najpopularniejszego przedstawiciela miejskich aut – Toyotę Yaris.

Kia Sportage

Kia Sportage 2022fot. materiały prasowe
Kia Sportage 2022

Kia Sportage debiutuje jako bardzo futurystycznie stylizowany SUV. To już piąta generacja modelu, który został po raz pierwszy zaprezentowany 28 lat temu, ale prawdziwą popularność zyskał dopiero dwie-trzy generacje temu. Piąta odsłona koreańskiego SUV-a ma być nowym rozdaniem, zarówno pod względem stylistyki, jak i oferowanych rozwiązań. Wśród napędów spodziewamy się różnego rodzaju hybryd, z hybrydą plug-in włącznie.

Range Rover

Range Rover 2021fot. materiały prasowe
Range Rover 2021

Range Rover debiutuje w najnowszym wcieleniu, które przynosi nową platformę i napędy od spalinowych, przez hybrydowe, aż po elektryczne. Ale to dopiero początek.

Toyota Aygo X

Toyota Aygo Xfot. materiały prasowe
Toyota Aygo X

Nowa Toyota Aygo X powstała jako osobny model, zbudowany na platformie większego Yarisa. Oferuje nie tylko więcej miejsca, ale i nowoczesny, modny wygląd. Nowa Toyota Aygo urosła w stosunku do poprzednika, ale i tak jej cena może zaskoczyć niejednego. Bazowy wariant Aygo X jest bowiem o 16 tys. złotych droższy od ustępującego modelu.

Nissan Qashqai

Nissan Qashqaimateriały prasowe
Nissan Qashqai

Nissan Qashqai trzeciej generacji korzysta z nowej płyty podłogowej i jest większy od poprzednika, a pod jego maską znajdziemy m.in. mocną hybrydę szeregową, gdzie silnik spalinowy pełni wyłącznie rolę... generatora prądu.

Hyundai Bayon

Hyundai Bayonfot. materiały prasowe
Hyundai Bayon

Hyundai Bayon to nowy model SUV-a segmentu B, który w gamie koreańskiej marki znajdzie się poniżej Kony. Jego atutami są duży bagażnik i przestronne wnętrze. Mierzący 4,18 metra SUV segmentu B startuje od poziomu 66 700 złotych, czyli około 10 tys. złotych niżej niż ciut większa Kona i o około 3 tys. złotych taniej niż konkurencyjna Skoda Kamiq.

Honda HR-V

Honda HR-V e:HEVfot. materiały prasowe
Honda HR-V e:HEV

Nowa Honda HR-V będzie tylko i wyłącznie hybrydą, i to w wydaniu znanym już czy to z nowej Hondy CR-V, czy też z Hondy Jazz. Pełnych danych technicznych jeszcze nie dostaliśmy, ale to co najważniejsze, już wiemy. Układ hybrydowy Hondy e:HEV składa się z dwóch niedużych, ale mocnych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC, działającym w cyklu Atkinsona.

Mercedes Klasy C

Mercedes Klasy C 2021fot. ORLEN Team
Mercedes Klasy C 2021

Mercedes Klasy C debiutuje w nowej odsłonie, która pełnymi garściami czerpie z osiągnięć inżynierów marki, kopiując wiele rozwiązań z flagowej, superluksusowej Klasy S.

DS 4

DS4Materiały prasowe
DS 4

DS 4 powraca po paru latach nieobecności w gamie jako większy i bardziej luksusowy model, z wysmakowanym designem nadwozia i nowatorskim wnętrzem.

BMW Serii 2 Coupe

BMW Serii 2 Coupe 2021fot. materiały prasowe
BMW Serii 2 Coupe 2021

Nowe BMW Serii 2 Coupe swoim wyglądem już na starcie przysporzyło sobie tyluż zwolenników, co przeciwników. Auto robi jednak wrażenie, szczególnie w wersji M240i.

Peugeot 308

Peugeot 308 2021fot. materiały prasowe
Peugeot 308 2021

Peugeot 308 będzie celował w klientów bardziej zainteresowanych Mazdą 3 niż Volkswagenem Golfem. Nowe logo okazuje się również praktyczne, bo kryje za sobą radar wspomagania jazdy. Teraz już nie tylko z przodu, ale również z tyłu pojawił się motyw świetlnych kłów, które są elementem charakterystycznym dla marki. Peugeot od lat wystawia do walki w klasie kompaktowej charakternych zawodników, ale żaden nie był tak gustowny jak najnowszy 308.

Ford Ranger

Ford Ranger 2022fot. materiały prasowe
Ford Ranger 2022

Ford Ranger nowej generacji debiutuje z nowym, bardziej masywnym wyglądem, praktycznymi rozwiązaniami i mocnym silnikiem Diesla V6. Pick-up otrzyma też nowoczesne multimedia.

Jeżeli dotarliście do tego miejsca - gratulacje. Dajcie znać, które premiery koniecznie dodalibyście do tej listy, a także które z pokazanych w 2021 roku aut zrobiło na was największe wrażenie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA