Najciekawsze premiery samochodów w 2022 roku

Publikujemy pełny kalendarz premier samochodowych w 2022 roku, wraz z przeglądem najciekawszych nowości, które zostały już zaprezentowane światu. Oto gorące premiery 2022 roku.

BMW iX M60 fot. materiały prasowe
BMW iX M60

Niedawno publikowaliśmy podsumowanie najciekawszych premier samochodów w 2021 roku, gdzie w jednym materiale pokazaliśmy modele, które zostały po raz pierwszy pokazane szerokiej publiczności i czekają na debiut sprzedażowy. Teraz pora zaprezentować samochody, na które czekamy w 2022 roku.

REKLAMA

Zanim pokażemy wam pełny kalendarz premier samochodów w 2022 roku (znajdziecie go na końcu artykułu), warto przyjrzeć się bliżej kilku nowościom, które zostały już wstępnie lub w pełni zaprezentowane. Opracowany przez nas kalendarz nowości pozwoli wam natomiast zaspokoić ciekawość związaną z nowymi autami na rynku, ale też właściwie dobrać moment na zakup nowego samochodu. Jak wiadomo, moment zmiany modelowej lub face lifting ma istotny wpływ na cenę zakupu. 

BMW iX M60

BMW iX M60fot. materiały prasowe
BMW iX M60

BMW iX M60 to trzeci, jeszcze mocniejszy wariant flagowego przedstawiciela nowych technologii. Moc 619 KM, maksymalny moment obrotowy 1015 Nm w trybie Sport (1100 Nm z Launch Control) i specjalne zestrojenie układu jezdnego M zapewniają doskonałe wrażenia z jazdy. Przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h zajmuje BMW iX M60 3,8 s. Zasięg WLTP wynosi do 566 km.

Volkswagen ID.5 i Skoda Enyaq iV Coupe

Volkswagen ID.5fot. materiały prasowe
Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5 to nic innego, jak ID.4 w wersji coupe, z mocniej opadającą linią dachu. Auto debiutuje wraz z usportowioną wersją GTX. Równolegle na rynku pojawi się analogiczny model od Skody - Skoda Enyaq iV Coupe.

Maserati MC20 Spider

Maserati MC20 Spiderfot. materiały prasowe
Maserati MC20 Spider

Maserati MC20 Spider to nowy wariant modelu, który zadebiutował już wcześniej w nadwoziu coupe, a my mieliśmy okazję testować to auto już w połowie roku.

Mazda 2

Mazda 2 2022fot. materiały prasowe
Mazda 2 2022

Mazda 2 nowej generacji debiutuje w Europie z napędem hybrydowym i wygląda przy tym bardzo znajomo. To pierwszy model z tego typu napędem w europejskiej ofercie producenta.

Maserati Grecale

Maserati Grecalefot. materiały prasowe
Maserati Grecale

Maserati Grecale to długo wyczekiwany nowy model w gamie marki. Będzie to SUV o rozmiar mniejszy od Levante, dzięki czemu próg wejścia w świat Maserati stanie się bardziej przystępny.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Techmateriały prasowe
Renault Megane E-Tech

Nowa generacja Renault Megane nazywa się Megane E-Tech i jest zupełnie nowym rozdaniem, jeśli chodzi o ten znany, popularny na naszych drogach model klasy kompakt. Auto ma sylwetkę crossovera, a przede wszystkim elektryczny napęd o mocy od 130 do 220 KM.

Toyota bZ4X i Subaru Solterra

Toyota bZ4Xfot. materiały prasowe
Toyota bZ4X

Dwa bliźniacze modele z napędem elektrycznym to Toyota bZ4X oraz Subaru Solterra. Toyota bZ4X oficjalnie zadebiutowała w Europie jako pierwszym w pełni elektryczny, do tego bateryjny, model Toyoty. To zarazem pierwsze auto z linii bZ, czyli beyond Zero. Subaru Solterra to z kolei pierwszy w pełni elektryczny model marki, który powstał w ramach współpracy z Toyotą. Co ciekawe, dostępny będzie także z napędem na jedną oś, co w przypadku Subaru jest rzadkością.

Kia Niro

Kia Niro 2022fot. materiały prasowe
Kia Niro 2022

Nowa Kia Niro jest odważnie i nowocześnie narysowana. Przy budowie nowego Niro producent nie skorzystał z platformy E-GMP, na której oparta jest elektryczna rodzina Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 czy Genesis GV60. Mimo to wiemy, że nowa Kia Niro, podobnie jak dotychczas, oferowana będzie w wersji w pełni elektrycznej, ale też hybrydowej i hybrydowej plug-in.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes EQE

Mercedes EQEmateriały prasowe
Mercedes EQE

Mercedes EQE to jeden z wielu modeli z napędem elektrycznym, jakie w tym roku zaprezentował Mercedes. Oprócz tej limuzyny, będącej elektrycznym odpowiednikiem Klasy E, w tym roku debiutowały jeszcze m.in. 7-miejscowy SUV EQB, czyli odpowiednik modelu GLB, czy też najmniejszy w gamie EQA, czyli elektryczna Klasa A.

Volvo C40

Volvo C40fot. materiały prasowe
Volvo C40

Volvo C40 to samochód w pełni elektryczny, który nie będzie dostępny z innym rodzajem napędu. Bazuje wprost na Volvo XC40, z tą różnicą, że inaczej przebiega linia dachu – w tym przypadku mamy tak zwanego SUV-a coupe. Do napędu Volvo C40 posłuży ten sam zestaw, co w XC40 Recharge.

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL 2021fot. materiały prasowe
Mercedes-AMG SL 2021

Nowy Mercedes-AMG SL trafił pod skrzydła AMG i trudno o lepszą decyzję ze strony szefostwa koncernu. Nadwozie nowego SL-a zachowuje klasyczne, ponadczasowe kształty i proporcje, a w środku niespodzianka w postaci powrotu dawno nie widzianego układu siedzeń 2+2. To pierwszy raz od roku 1971 i modelu oznaczonego R107. Z innych istotnych informacji – pod maską dobrze znany i sprawdzony silnik V8 w dwóch wariantach mocy, a z tyłu układ skrętnych kół.

Citroen C5 X

Citroen C5 Xfot. materiały prasowe
Citroen C5 X

Podczas oficjalnej prezentacji Citroena C5 X usłyszeliśmy, że to auto jest połączeniem najlepszych cech trzech rodzajów nadwozia – większego prześwitu SUV-a, pojemności kombi i stylu sedana. Dobrze jednak wiemy, że zbyt często takie genialne w swoim zamyśle rozwiązania nie znajdowały wielu fanów. Ale nie przesądzamy o tym, bo sprzedażowa premiera C5 X dopiero przed nami.

Opel Astra

Opel Astra 2022materiały prasowe
Opel Astra 2022

Nowy Opel Astra to już 6. generacja modelu. Po raz pierwszy niemiecki kompakt powstał pod skrzydłami koncernu Stellantis i dzieli podzespoły m.in. z nowym Peugeotem 308. W ofercie znajdzie się wersja w pełni elektryczna, a także m.in. hybryda plug-in.

Dacia Jogger

Dacia Joggerfot. materiały prasowe
Dacia Jogger

Dacia Jogger to połączenie kombi i crossovera, które zmieści nawet 7 osób, a wśród napędów ma wersje z LPG i niebawem także hybrydę. Ceny, tradycyjnie, są skalkulowane bardzo rozsądnie. 5-miejscowa Dacia Jogger w podstawowym wyposażeniu i z fabryczną instalacją LPG startuje od 63 400 złotych. A to przecież przestronne kombi segmentu C, z ponad 700-litrowym bagażnikiem. Niemal dokładnie tyle samo zapłacić trzeba dziś za najpopularniejszego przedstawiciela miejskich aut – Toyotę Yaris.

Range Rover

Range Rover 2021fot. materiały prasowe
Range Rover 2021

Range Rover debiutuje w najnowszym wcieleniu, które przynosi nową platformę i napędy od spalinowych, przez hybrydowe, aż po elektryczne. Ale to dopiero początek.

Toyota Aygo X

Toyota Aygo Xfot. materiały prasowe
Toyota Aygo X

Nowa Toyota Aygo X powstała jako osobny model, zbudowany na platformie większego Yarisa. Oferuje nie tylko więcej miejsca, ale i nowoczesny, modny wygląd. Nowa Toyota Aygo urosła w stosunku do poprzednika, ale i tak jej cena może zaskoczyć niejednego. Bazowy wariant Aygo X jest bowiem o 16 tys. złotych droższy od ustępującego modelu.

Honda HR-V

Honda HR-V e:HEVfot. materiały prasowe
Honda HR-V e:HEV

Nowa Honda HR-V będzie tylko i wyłącznie hybrydą, i to w wydaniu znanym już czy to z nowej Hondy CR-V, czy też z Hondy Jazz. Pełnych danych technicznych jeszcze nie dostaliśmy, ale to co najważniejsze, już wiemy. Układ hybrydowy Hondy e:HEV składa się z dwóch niedużych, ale mocnych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC, działającym w cyklu Atkinsona.

Kliknij, by powiększyć kalendarz nowości samochodowych 2022

 

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

REKLAMA