[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Najdroższe samochody świata

Na hasło "najdroższy samochód świata" myślimy od razu – Bugatti. W tym materiale prezentujemy 10 najciekawszych aut z najwyższej półki cenowej. Większość z nich to rzeczywiście Bugatti, ale nie tylko.

Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie

W zestawieniu najdroższych samochodów świata – mówimy tutaj o autach nowych, a nie klasykach osiągających zawrotne ceny na aukcjach – przewija się notorycznie jednak marka, która od kilkunastu lat przeżywa prawdziwy renesans. Chodzi oczywiście o Bugatti, które w TOP 10 najdroższych aut świata ma co najmniej kilka modeli.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Poniżej prezentujemy 10 najciekawszych modeli ostatnich lat, z których najtańszy kosztuje, w przeliczeniu, około 13 mln złotych, a najdroższy – bagatela – około 76 mln złotych. Na liście brakuje co najmniej kilka propozycji super- i hipersamochodów. My wybraliśmy te – naszym zdaniem - najciekawsze.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Aston Martin Valkyrie

10. Aston Martin Valkyrie

Aston Martin Valkyrie kosztuje 3,2 mln dolarów, czyli około 13 mln złotych.

Aston Martin Valkyrie to jeden z tych hipersamochodów, na który wszyscy czekaliśmy. Jego produkcja jest ograniczona do 150 egzemplarzy, każdy po niemal 15 mln złotych. Ciekawostką jest fakt, że jedna sztuka została kupiona w Polsce.

W projekt zaangażowany jest - oczywiście poza Aston Martinem - również Red Bull, wraz z utalentowanym projektantem samochodów wyścigowych Adrianem Neweyem. Do napędu Aston Martina Valkyrie służy wolnossący silnik V12 Coswortha o pojemności 6,5 litra i mocy 1000 KM oraz 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracujący z elektrycznym silnikiem, generującym 160 KM i 280 Nm.

Łączna moc systemowa sięga 1160 KM i jest osiągana aż przy 10 500 obr./min, natomiast 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest do dyspozycji kierowcy przy 6000 obr./min. Czerwone pole obrotomierza i odcięcie zapłonu następuje dopiero przy 11 200 obr./min.

REKLAMA

REKLAMA

Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport

9. Bugatti Chiron Pur Sport

Bugatti Chiron Pur Sport kosztuje 3,3 mln dolarów

Bugatti Chiron Pur Sport to wersja hipersamochodu, która powstała po to, by z większą skutecznością atakować zakręty. Auto warte niemal 14 mln złotych wyjechało już na tor. Dla chętnych przygotowano 60 egzemplarzy.

Chiron Pur Sport to samochód, na którego powstanie bezpośredni wpływ miały opinie obecnych i potencjalnych właścicieli, którzy chcieli jeszcze lepszego Chirona. Lepiej skręcającego, bardziej zwinnego. Bugatti Chiron Pur Sport nie jest jednak lekko przerobionym Chironem. Tak naprawdę obie wersje sporo dzieli. Główne modyfikacje objęły zawieszenie i pakiet aerodynamiczny, ale też lekką redukcję masy. W sumie udało się odchudzić Chirona o 50 kg.

Jeśli chodzi o silnik, Chiron Pur Sport korzysta z tego samego 8-litrowego monstrum o 16 cylindrach. Wciąż generuje on moc 1500 KM, ale teraz wkręca się na wyższe obroty. Odcięcie zostało przesunięte o 200 obr./min i sięga teraz 6900 obr./min. Powodem jest zastosowanie zmodyfikowanej skrzyni biegów.

Zmiany w automatycznej skrzyni to między innymi skrócone o 15 proc. przełożenia, mające duży wpływ na lepsze dostarczanie momentu obrotowego i bardziej żwawe reakcje silnika. Rezultatem jest aż o 40 proc. lepsza elastyczność, w porównaniu z seryjnych Chironem. A to przecież bardzo ważne podczas jazdy po zakrętach.

REKLAMA

Pagani Huayra Roadster BC Pagani Huayra Roadster BC

8. Pagani Huayra Roadster BC

Pagani Huayra Roadster BC kosztuje 3,5 mln dolarów

Pagani Huayra Roadster BC to otwarta wersja najostrzejszej Huayry, która okazuje się od niej lepsza pod wieloma względami. Seria produkcyjna liczy 40 egzemplarzy, a wszystkie rozeszły się na pniu.

Pagani Huayra Roadster BC waży 1250 kilogramów, czyli o 30 kg mniej niż coupe. Ciekawostką jest, że tylne skrzydło potężnych rozmiarów generuje nie mniej imponujący docisk aerodynamiczny, sięgający 500 kg przy prędkości 280 km/h. Ogromne wrażenie robi jak zwykle tył samochodu, z potrójnymi okrągłymi światłami i sześcioma końcówkami wydechu.

Do napędu Huayry Roadster BC służy znany z innych modeli silnik Mercedes-AMG, będący 6-litrową jednostką V12 twin turbo. Motor ten generuje moc 802 koni mechanicznych i aż 1050 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Siły napędowe przekazywane są za pośrednictwem 7-stopniowej sekwencyjnej przekładni Xtrac na koła tylnej osi.

Jeśli chodzi o osiągi, producent nie ujawnia liczb pokazujących przyspieszenie czy prędkość maksymalną Roadstera BC. Podano jedynie, że samochód generuje przeciążenia sięgające 2,2 G, zarówno podczas przyspieszania, jak i hamowania.

REKLAMA

REKLAMA

Lamborghini Sian Lamborghini Sian

7. Lamborghini Sian

Lamborghini Sian kosztuje 3,6 mln dolarów

Lamborghini Sian zadebiutowało w wielkim stylu na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2019 roku, a moc 819 KM sprawia, że to najmocniejsze Lambo w historii marki.

Lamborghini Sian swoją nazwę wzięło od słowa oznaczającego w bolońskim dialekcie błyskawicę. Sian jest z zewnątrz nie do pomylenia z autem żadnej innej marki. Z kolei do jego napędu użyto po raz pierwszy bardzo współczesnego rozwiązania, z wykorzystaniem technologii mild-hybrid, czyli silnika elektrycznego wspomagającego napęd klasyczny.

Maszynerią spalającą benzynę jest w tym przypadku potężna wolnossąca jednostka V12 o pojemności 6,5 litra. Jest to ten sam motor, który znajdziemy w Lamborghini Aventador SVJ. Generuje on moc 785 KM przy 8500 obr./min, a moment obrotowy sięga 720 Nm przy 6750 obr./min. Dodatkowych 40 Nm dostarcza silnik elektryczny, który w modelu Sian wspomaga jednostkę V12.

Motor elektryczny jest zasilany przez 48-woltową instalację elektryczną, wykorzystującą superkondensator magazynujący energię odzyskiwaną podczas hamowania. Maksymalna moc, jaką dokłada od siebie silnik elektryczny, to 34 KM.

Łączna moc systemowa całego napędu sięga wartości 819 KM, co czyni model Sian najmocniejszym produkcyjnym Lamborghini w historii marki. Co istotne, stosunek masy do mocy jest niższy niż 1,98 kg/KM, a to oznacza że cały samochód waży niewiele ponad 1,6 tony. Maksymalna prędkość Siana sięga 350 km/h, a do „setki” rozpędza się w 2,8 sekundy.

REKLAMA

Bugatti Chiron Super Sport 300+ Bugatti Chiron Super Sport 300+

6. Bugatti Chiron Super Sport 300+

Bugatti Chiron Super Sport 300+ kosztuje 3,9 mln dolarów

Bugatti Chiron jest obecnie najszybszym produkcyjnym samochodem świata. Oficjalnie bariera 300 mil na godzinę została przekroczona w 2019 roku. Próba miała miejsce 2 września, na niemieckim torze wysokich prędkości Ehra-Lessien. Za kierownicą usiadł nie kto inny, jak sam Andy Wallace, kierowca testowy Bugatti, zwycięzca Le Mans i wielu innych wyścigów.

Podczas próby Wallace rozpędził specjalnie przygotowanego Chirona do prędkości 304,773 mil na godzinę, czyli dokładnie 490,484 km/h. Bugatti twierdzi, że specjalnie przygotowany Chiron mógłby pojechać nawet o 25 km/h szybciej, czyli ponad 515 km/h, ale na autostradzie w Nevadzie. Tam powietrze jest rozrzedzone, bardziej niż na niżej położonym torze Ehra-Lessien. Tu jednak było bezpieczniej.

Nietrudno było przewidzieć, że podobnie jak w przypadku Bugatti Veyrona, który pobił rekord prędkości i pojawił się w sprzedaży w specjalnej wersji "Super Sport World Record Edition", tak i Chiron trafi do zamożnych klientów w odmianie odpowiadającej egzemplarzowi, który przekroczył barierę 300 mil na godzinę.

Ten samochód nazywa się Bugatti Chiron Super Sport 300+. Skąd nazwa, tłumaczyć nie trzeba. Model produkcyjny otrzyma natomiast ogranicznik prędkości, limitujący ją do okolic 440 km/h. Ale ponieważ bogaty może więcej, za dopłatą można będzie poprosić o zdjęcie blokady, a także zamontowanie klatki bezpieczeństwa, jak w egzemplarzu testowym.

REKLAMA

REKLAMA

Lamborghini Veneno Lamborghini Veneno

5. Lamborghini Veneno

Lamborghini Veneno kosztuje 4,5 mln dolarów

Lamborghini Veneno to specjalny model, który powstał w nakładzie zaledwie trzech egzemplarzy z okazji 50. urodzin włoskiej stajni. Wszystkie sprzedały się zanim zostały wyprodukowane. Kilka miesięcy później producent wprowadził jeszcze wersję Veneno Roadster, którą wyprodukowano w większej liczbie.

Nadwozie Veneno jest wykonane głównie z karbonu. Auto waży w sumie 1450 kg, czyli o 125 kg mniej niż Aventador. Silnik V12 został wzmocniony i otrzymał dodatkowe 50 KM, co w sumie daje moc 750 KM. Prędkość, jaką potrafi osiągnąć Veneno to 355 km/h. Najbardziej imponujący jest czas potrzebny na przyspieszenie od 0 do 100 km/h – zaledwie 2,9 sekundy.

REKLAMA

Bugatti Divo Bugatti Divo, fot. Bugatti

4. Bugatti Divo

Bugatti Divo kosztuje 5,8 mln dolarów

Bugatti Divo zadebiutowało podczas święta motoryzacji w Pebble Beach w Kalifornii. Pod zmienioną karoserią kryje się Bugatti Chiron, ale lepsza aerodynamika sprawia, że na krętym torze swojego protoplastę pozostawia daleko w tyle. Auto powstaje w liczbie 40 egzemplarzy – wszystkie dawno zostały wykupione.

Bugatti Divo swoje imię wzięło od nazwiska Francuza Alberto Divo, który oprócz tego że był pilotem w czasie I wojny światowej, to był też kierowcą wyścigowym Bugatti – dwukrotnym zwycięzcą wyścigu Targa Florio w latach 1928-1929, za kierownicą Bugatti Type 35B.

Divo współdzieli wiele podzespołów z Chironem. Ten sam jest silnik – przepotężne W16 o mocy 1500 koni mechanicznych. Pozwala on jednak na rozwinięcie nieco mniejszej prędkości maksymalnej, niż w Chironie. O ile ten drugi rozpędzi się do ograniczonej elektronicznie prędkości 420 km/h, tak Divo pojedzie „zaledwie” 380 km/h. Winę ponosi za to rozbudowane aero i znacznie większa siła, z jaką auto dociskane jest do drogi.

Aktywny tylny spojler na przykład jest o 23 proc. szerszy niż ten w Chironie i służy także jako hamulec aerodynamiczny. Divo w zakrętach jedzie jak przyklejony do drogi, a boczne przeciążenia sięgają 1,6 g. Jak podaje producent, kompletny pakiet aero dodaje 90 kg siły dociskowej do tego, co mamy w Chironie, przy jednoczesnym zapewnieniu bardziej wydajnego chłodzenia silnika i hamulców. Divo jest też lżejsze od Chirona, a okrążenie toru testowego Nardo wykręca aż o 8 sekund szybciej.

REKLAMA

REKLAMA

Bugatti Centodieci Bugatti Centodieci

3. Bugatti Centodieci

Bugatti Centodieci kosztuje 9 mln dolarów

Bugatti Centodieci to auto inspirowane modelem EB110, który z kolei powstał dla uczczenia 110. rocznicy urodzin samego Ettore Bugattiego. Dodajmy jeszcze, że nazwa Centodieci, tłumaczona z włoskiego, oznacza po prostu „110” i jest w tym przypadku w pełni uzasadniona.

Bugatti Centodieci bazuje rzecz jasna na Bugatti Chironie. Ma jego podzespoły oraz silnik. Nie jest to jednak wierna kopia Chirona, odziana w nowe nadwozie. Inżynierowie dokonali bowiem co najmniej kilku zmian, które czynią model Centodieci jeszcze bardziej wyjątkowym.

Do napędu modelu służy znany już silnik W16 o pojemności 8,0 litrów. Został on jednak wzmocniony w stosunku do tego, co w Chironie. Bugatti Centodieci generuje moc 1600 koni mechanicznych – o 100 KM więcej.  Inżynierom Bugatti udało się również obniżyć masę własną modelu.

Bugatti Centodieci przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,4 sekundy. Z kolei 200 km/h pojawia się na liczniku po 6,1 sekundy od startu, a 300 km/h po 13 sekundach od ruszenia z miejsca. Maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 380 km/h.

REKLAMA

Rolls-Royce Sweptail Rolls-Royce Sweptail

2. Rolls-Royce Sweptail

Rolls-Royce Sweptail kosztuje 12,8 mln dolarów

Podczas Concorso d`Eleganza Villa d`Este w 2017 roku trafiło pod młotek wiele wspaniałych maszyn. Wśród nich znalazł się Rolls-Royce Sweptail, który w tamtym czasie był najdroższym nowym samochodem na świecie. Obecnie jest na drugim miejscu, bowiem niedawno znalazł się jego pogromca. Ale o nim za chwilę.

Rolls-Royce Sweptail to jedyny taki egzemplarz na świecie. I choć jego cena pozostaje tajemnicą producenta i nabywcy, to wyciekły informacje, które sugerują, że samochód kosztował 12,8 mln dolarów, co w przeliczeniu daje ponad 51 mln zł.

Sweptail bazuje na modelu Phantom Coupe, ale poddano go mocnym modyfikacjom. Zmieniono cały przedni pas oraz tył, a inspirację czerpano w samochodach z lat 20. ubiegłego wieku i luksusowych jachtach. Wnętrze również zaliczyło kilka istotnych zmian. Umieszczono tam przycisk, po wciśnięciu którego wysuwa się butelka szampana.

REKLAMA

REKLAMA

Bugatti La Voiture Noire Bugatti La Voiture Noire

1. Bugatti La Voiture Noire

Bugatti La Voiture Noire kosztuje 18,7 mln dolarów

W 2019 roku w Genewie Bugatti zaprezentowało najdroższy samochód świata – Bugatti La Voiture Noire. To współczesna wizja legendarnego Type 57 SC Atlantic.

Pod ekstrawagancką czarną skorupą nadwozia kryje się jednak nic innego, jak Bugatti Chiron, ze swoim 1500-konnym, 8-litrowym silnikiem W16, dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 1600 Nm. Atlantic napędzany był długą, rzędową "ósemką" o pojemności 3,3 litra, generującą moc 210 KM.

Bugatti La Voiture Noire powstał w jednym, jedynym egzemplarzu i ma już swojego właściciela, mimo że cena – w przeliczeniu – około 76 mln złotych lokuje go na samym szczycie listy najdroższych nowych samochodów świata. Nie ma w tej chwili na rynku auta, które kosztuje więcej.

Chodzą słuchy, że szczęśliwym posiadaczem „Czarnego Samochodu” Bugatti został nie kto inny, jak Ferdinand Piech we własnej osobie. Ponoć były szef Grupy Volkswagena i potomek wielkich legend świata motoryzacji dodał go do swojej bardzo bogatej superkolekcji.

Wcześniej mówiło się że nabywcą został Christiano Ronaldo, nie brakuje też głosów, że jest to saudyjski książę Badr bin Abdullah bin Mohammed bin Farhan Al Saud. Tak czy inaczej, pokazane w Genewie auto jest egzemplarzem wystawowym. Oryginał zostanie wyprodukowany dopiero w 2022 roku.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA